Flashback #1

376 22 0
                                    

Vår första dejt : Oscars P.O.V

"Vill du gå på dejt?" frågar Felix.
"Ja" svarar jag.
"Klockan 7, på berget" säger han.

Han går och nervositeten sköljer över mig. Jag ska på dejt med Felix Sandman, killen som jag har haft en crush på i några år. Killen som får mig att le och må bra.

- Senare på dagen -

"Jag ska på dejt" säger jag.
"Vad roligt" säger mamma.
"Vad heter hon?" frågar pappa.

Nej, inte den frågan. Ingen förutom Felix vet att jag attraheras av killar, inte tjejer. Jag kommer på ett tjejnamn, som liknar Felix.

"Hon heter Felixia" säger jag.
"Är hon söt?" frågar mamma.
"Stora gröna ögon och blont hår" säger jag.

Efter att dom frågat klart rusar jag upp på mitt rum och gör mig klar. Jag sätter på mig en fin skjorta och blå jeans. Sedan ställer jag mig framför spegeln.

"Oscar, jag. Femton. Bög. Ful. Fet. Perfekt" viskar jag.

Det är det jag ser i spegeln varje gång, men perfekt är inte en av dem. Jag känner mig bara perfekt nu.

- Klockan 7 -

Jag har gått till berget och nu står jag och väntar på Felix. Där kommer han, han håller i en gitarr och en korg.

"Hej" säger han.
"Hej" mumlar jag och rodnar.
"Fin" säger han.
"Du med" säger jag.

Awkward är bara förnamnet och jag är ju ett år äldre än honom. Passar vi ihop? Han är kortare än jag och inte lika awkward. Han pratar på och jag nickar bara lite ibland.

"Vill du äta?" frågar han.
"Okej" säger jag.
"Jordgubbar doppade i choklad, för en gullig kille" mumlar han.

När jag ska ta en stoppar han mig och matar mig med en istället. Då tar jag en och matar honom, så fortsätter vi tills vi är mätta. Vi skrattar och pratar i flera timmar och spänningen släpper. Solen har gått ner och det är stjärnklart.

"Vackert" viskar jag.
"Mysigt" säger han.

Han lägger sin arm om mig och lutar sitt huvud mot min axel. Jag tar hans gitarr och börjar plinka på den. Jag spelar några sånger och sjunger till.

"Får jag den" frågar han.
"Såklart" säger jag.

Han tar tag i den och börjar spela. Han sjuger starkt och klart. Jag får rysningar av hans röst och beröringar.

"Jag måste gå" säger han.
"Nej" suckar jag.
"Jag måste" säger han.

Han stiger upp och jag också. Han ger mig en kram och tar sina grejer och går. Jag ler och vinkar till honom. Hans ögon glänser och hans leende är stort. Jag börjar gå hemåt.

- Hemma -

"Hej, Oscar" säger mamma.
"Hej" säger jag.
"Hur var dejten?" frågar pappa.
"Trevlig" säger jag.

Jag går snabbt upp till mitt rum och klär av mig. Snart ligger jag i sängen med bara kalsonger och tänker på Felix.

En underbar första dejt.

Uncover - Under our cover - FoscarWhere stories live. Discover now