Kapitel 3

243 9 2
                                    

Det var måndag morgon och jag satt och åt frukost i köket. Jag hade fortfarande inte smält att tre av mina bästakompisar som jag hade tillbringat mest tid med dom senaste tre åren bara hade varit med mig, Milla och Lollo för att dom ville vara populära. Är det verkligen sant?! I mina öron låter det som ett skämt.

I fredags hade vi gått och lagt oss direkt när vi kom hem till Milla. Vi var helt förstörda alla tre så det ända vi ville var att sova. Men jag tror inte att någon av oss somnade för ens det blev gryning.

Jag visste inte om jag skulle klara av att se dom i skolan. Som tur var var det bara en vecka kvar tills skolavslutningen. Men hur skulle det bli i höst? Och en vecka är ju ändå en vecka i snigelfart. Jag pustade ut och skrapade upp det sista av min yoghurt.

Jag hade inte berättat något för mamma och pappa så dom undrade varför jag var så nere men jag sa bara att jag var trött och sen så slutade dom fråga. Min lillebror hade också märkt att jag inte var lika glad som vanligt och för en gångs skull hade han faktiskt låtit mig vara och bara varit snäll mot mig.

Jag satte in yoghurt skålen och skeden i diskmaskinen och gick och satte på mig skorna. Någon jacka behövdes inte eftersom att det var mitten på juni och det var ett extra varmt år i Sverige. Jag ropade hejdå till mamma, pappa och Elvin (min lillebror) och dom sa puss och hej tillbaka. Jag gick ut genom vår lägenhet och ut genom stora porten ut på gatan. Jag andades in den varma juniluften som var blandad med avgaser. Det måste verkligen vara dåligt för lungorna och bo inne i stan. Jag kanske borde flytta ut helt själv till en liten stuga på landet och aldrig träffa någon? Då kanske jag i alla fall skulle slippa alla dumma kompisar.

----------------------------------------

Det här blev ett kort och inte så spännande kapitel. Men jag behövde skriva ett sånt här kapitel innan skolan i berättelsen börjar igen för jag har lite slut på idéer om vad som ska hända i skolan.

Men eftersom att det blev ett sång kort kapitel så hade jag tänkt att skriva "10 sanningar om mig" så att ni kanske lär känna mig lite bättre! Så vi kör igång:

1. Jag heter Ina, för er som har missat det...
2. Jag är 13 år (har redan sagt det men ibland glömmer man ju saker).
3. Det jag älskar att göra mest är att dansa, sjunga, spela teater, resa och det jag älskar att göra allra mest är att vara med mina kompisar och med min familj!
4. Jag bor i Stockholm och jag gillar verkligen att bo här men när jag blir stor vill jag flytta till London/Paris/USA i ett år och typ plugga där. Det skulle vara så coolt och roligt.
5. Jag ÄLSKAR godis och blir chockad när någon säger att hen inte äter godis.
6. Idag ska jag på halloween party (en vecka sent, jag veeet) med mina bästa kompisar.
7. En av mina bästisar skriver en berättelse här på Wattpad som heter "Hjälp mig" och hon heter OreoKakor här på Wattpad. Tycker att ni borde läsa den. Den är grymt braaa och hon blir super glad om ni röstar på den, det vet jag!
8. Jag gillar typ all mat och jag älskar grönsaker och frukt!
9. Jag bor med min mamma, pappa och lillasyrra.
10. Ett av mina mellannamn är Filippa, så huvudpersonen i den hör berättelsen är döpt efter mig😂

Nu kanske ni vet liiite mer om mig!
Glöm inte att rösta!
Kram❤️

Allt kan förändras på så kort tidOnde histórias criam vida. Descubra agora