Bab 5

15 3 0
                                    

"Apa dosa aku kat kau?Apa salah aku sampai kau sanggup buat aku macam ni?" Naurah bersoal jawab dengan dirinya sendiri di cermin bilik mandi.Beberapa ketika dia tersenyum sinis.

"Kau pembawa malang Naurah!See!Orang tua tu dah bahagia,dah kaya pun sejak kau keluar dari rumah neraka tu!Kau memang sial!"

Prak!Retak di cermin bilik air itu di pandang sinis,tangan yang luka belum berdarah hanya di pandang sepi.Luka di tangannya sekarang tidak sama seperti luka di hatinya.

Terpandang akan loket di lehernya melalui pantulan membuat dia mengeluh sebelum setitik air mata rindunya jatuh ke pipi.Kata arwah opahnya,Hajah Maimuna,loket itu sudah ada dari dia bayi,sewaktu Dato' Daud menyerahkan dirinya kepada Hajah Maimuna untuk di jaga.Loket itu di pegang,Hajah Maimuna berkata mungkin itu adalah dari mommynya.Dia rindu kan Hajah Maimuna,hanya orang tua itu la tempat dia mengadu,tempat dia di berikan sepenuhnya kasih sayang yang sempurna.Namun semua yang di rasakannya hanya sementara,tatkala Hajah Maimuna sudah di panggil Sang Pencipta pada usianya tujuh tahun.Dan untuk sepuluh tahun yang seterusnya dia di jaga,tidak!Dia dibuat seperti orang gaji di rumah Dato'Daud itu!

"Jangan pernah bencikan mommy kamu,Naurah.Kita tak tahu kenapa mommy pergi tinggalksn Naurah."

Pesanan Hajah Maimuna dahulu seringkali menjadi kaset di minda Naurah.

"Habis tu,kenapa dia tak pernah cari Naurah,opah?Dia tak sayangkan Naurah ke?" air matanya gugur lagi,sungguh dia sakit.Hatinya sungguh tertekan dengan semua yang menimpa dirinya.

Ketukan di pintu membuat dia mengeluh,kalau bukan sebab Amelia dan Syahirah sudah lama dia bunuh diri.Namun terkenangkan mereka berdua,hatinya tidak sanggup. Dia tahu Amelia dan Syahirah sayangkan dirinya,dia pertemukan dengan Syahirah sejak empat tahun lalu.Dan untuk Amelia,gadis itu lah satu-satunya manusia yang paling banyak berjasa kepada dirinya.Begitu juga keluarga gadis itu,sewaktu dia keluar dari rumah Dato'Daud peristiwa sembilan tahun lalu,dalam keheningan malam,dia terdampar di perhentian bas usang hujung kampung itu.Dia hampir di perkosa oleh budak-budak nakal yang turut tumpang berteduh kerana faktor hujan yang turun menggila malam itu.

Dan dia bernasib baik,mereka tidak sempat melakukan perkara jijik itu kerana kebetulan Amelia dan keluarganys melalui kawasan persimpangan hujung kampung.Dia trauma untuk yang kedua kalinnya di sebab kan perkara itu.

"NUR NUARAH RISYABELLA!" jerit Syahirah lantang,Naurah yang terkejut membuka pili air,di pasang tangannya yang berdarah.

"Naurah!Jangan buat aku hilang sabar untill I broke this damn door!"jerkah Syahirah,hilang sabarnya tika ini.Bukan main risau dia dengan Amelia tadi,bila salah seorang junior bagitahu bahawa Naurah sudah pulang dahulu.

Klak!Termpampang wajah pucat Naurah,dia hanya dengan reaksi biasa lantas melalui Amelia dan Syahirah yang masih kaku berdiri di hadapan pintu.Dia terus menghempaskan badan ke katil.Amelia mengikut jejak Naurah,manakala Syahirah masuk ke dalam bilik air.Belum sampai seminit dia terus keluar semula dengan muka bengang.

" Did you hurt yourself once again, Naurah?"soal Syahirah bengang.Amelia lantas memandang dari atas sampai bawah tubuh Naurah yang sedang baring,matanya tertancap pada tangan Naurah yang masih berdarah.

"Naurah..Kau dah janji dengan kita orang kan?" kini Amelia pula bersuara dan Naurah hanya senyap membisu.Ya!Dia sudah berjanji pada sahabatnya,namun dia mungkiri.Bantal terus di tekup pada wajah.

"Wei,kau dengar tak apa yang kita orang cakap ni?!Ke kau dah pekak hah?!" Naurah terus menghumban bantalnya ke lantai.Dia bingkas duduk.

"Korang nak apa ni?!Yes!Aku admit once again aku cederakan diri sendiri,so what?!Aku okay lah!Dan korang tak payah nak risau dan jangan layan aku macam budak kecik?!" nadanya juga turut naik seoktaf.Di jeling sahabatnya,Amelia senyap,manakala Syahirah maju menghampiri Naurah.Kolar gadis itu di cekak,kasar.

Biarkan Ianya BerlaluWhere stories live. Discover now