"Aku dengar kau warded lagi semalam,Naurah." Naurah yang sibuk menaip tersentak,di dongak kepala.Dia senyum kecil melihat gerangan yang menegurnya.Dia angguk sahaja sebagai balasan.
"Can I have a sit?" soal Qairil.
"Duduk laa,lagi pun saya tak de teman,Sya jumpa lecturer."Qairil bingkas duduk di hadapan Naurah.
" Why?"berhenti lagi jemari milik Naurah menaip,kening di angkat.
"Huh?"
"Kau masuk hospital semalam?"Naurah senyum kecil.
" Tak de laa,saya just collapse then Dr. kata kurang air je that's it.Sya tak bagitahu? "Qairil menggeleng, di pandang gadis yang entah kenapa sejak kebelakangan ini selalu bermain-main di mindanya.
Naurah yang tidak selesa di tenung berdehem kecil.Qairil tersedar.
" Sorry..,"tuturnya perlahan.
"Sokay,err-rr saya nak tanya something boleh?" Naurah sudah menutup laptopnya.Qairil menjongketkan kening
"Kenapa awak lately ni macam baik je dekat saya eah?" sungguh dia hairan kelakuan jejaka di hadapannya ini yang jarang mencari pasal kepada dirinya,malahan seperti ambil berat pula.
Qairil mati kata"Er-rr,"
"Wei, patut laa aku lalu sepanjang jalan ada yang mengumpat korang berdua.." tegur Syahirah lantas duduk di sebelah Naurah.Mereka berdua sudah meminta maaf sesama sendiri,melalak dua-dua di buatnya semalam,sampai Amelia rasa nak hempuk guna kuali saje tengok drama sinetron mereka berdua.
Qairil menarik nafas kelegaan.
"Ngumpat apanya?" Syahirah tersengih-sengih.
"Baik kau citer,Sya.." bentak Naurah.
"Korang terkenal dengan musuh,so kenapa duduk dua-dua ni?Habis laa peminat korang tadi meracau kat tengah jalan,melalak." bukan dia tidak tahu,selain Qairil,Naurah tidak kurang popularnya di universiti mereka,tapi gadis itu sejenis yang low profile,so memang tak di layan laa.Surat-surat cinta pun,Naurah pass sama dia dan Amelia.
"Suka hati aku laa nak duduk dengan sape..Sibuk je kerja dorang tu,dah lah aku bla." Qairil bangkit lalu berjalan meninggalkan perkarangan cafeteria itu.
Selang beberapa saat,kelihatan Amelia pula muncul."Apa hal minah ni,beb?"Naurah yang sedang menikmati latte di cupnya memandang Syahirah di sebelah.Baru dia perasan,Syahirah masih tersengih-sengih,entah apa yang merasukimu,hingga kau tega mengkhianati,eh?!Melalut dah kau Naurah!
"Kau dah tangkap cintan dengan cousin sendiri ke apa?" mendecit Syahirah mendengar soalan yang terpacul dari mulut Naurah,ada fikir ke situ,tak nak dia dengan puaka tu,boleh mati kejung di buatnya.
Ppak!Terkekek-kekek Amelia ketawa melihat lengan Naurah di tampar kuat oleh Syahirah..
"Ada pulak kau ke situ,tak de maknanya aku minat dengan kambing tu..Plus apa standard, kahwin dengan cousin sendiri." Amelia dan Naurah menggulum senyuman nakal.
"Kau ada good story ke nak share?Tersengih-sengih,dah macam orang bercinta bagai nak rak je." ujar Amelia, sah!Kawannya sudah gila,baru di cakap,Syahirah kembali tersengih-sengih.
"Biar aku teka,kau tadi kata dari bilik lecturer. So that means,lecturer tuu..." Naurah berjeda,matanya dengan Amelia bersambung.
"Haah,dia laa." Syahirah memangku wajahnya dengan tangan kanan.
"Wei!Kau ni dah syok nak mampuih ka apa?" soal Amelia terkejut,ingat kan Syahirah dok tersengih-sengih tu ada siswa lelaki mana-mana yang di terserempak,rupa-rupanya lectures hot uni mereka.
YOU ARE READING
Biarkan Ianya Berlalu
Random🌳A big thanks to @Cristieyde for the beautiful cover😍 🌳First work, kecam-kecam! 😂 SINOPSIS ~hidup yang tak seindah mana,kini membawa kepada erti bahagia~ "Salah aku kah lahir ke dunia ni?Kenapa dia sanggup buang aku?Halau aku?Tak de sedikit pun...