Sesampai saja di shopping mall,Arif
terus menegur Adam.Arif :Amboi!lambat nampak,ohh patutla pergi amik "org tersayang eh".
Kata Arif kpd Adam.Adam: Apa kau merepek ni,dah jomla
prgi kedai buku,nnt nak study lagi.Arif:Nak mengelak la tu
Adam membiarkan kata2 Arif lalu berjalan bersama yg lain ke kedai buku.
Arif seorg yg suka menyibuk hal org, dia juga seorg perembat vape org lain Serta tak pandai menjaga rahsia.
Ye,Adam seorg penghisap vape,sama juga Din dan Arif,namun bila keluar bergroup mcmni ada prmpuan mereka tak menghisap.mereka menghisap apabila tiada prmpuan
Dan bila lepak bersama2Kalau dgn Din ,Adam tak kisah nak share vape,kerana Din berasal dari family yg sederhana.Manakala Arif kira mampu la nak beli vape tu.Sapa tak bengang susah2 org bli vape ngan flavour,dia free2 je nak hisap.
Walaupun Din berasal dari family sederhana tp dia teringin jugak nak menghisap vape,nak buat mcmmna
dah tak mampu nak beli hanya share dgn Adam jela.Sampai Adam hadiahkan vape dan flavour utk Din sbb kesiankan Din.Adam siap cakap takyah bayar balik meski Din ada duit utk membayarnya.Dah banyak kali Din menolak pelawaan Adam namun Adam tetap juga dgn dirinya,Din terpaksa juga terima pelawaan Adam meski hati dia serba salah dalam masa yg sama dia bersyukur kerana dapat kenal dgn Adam.Sungguh mulia hati Adam.Majoriti pelajar lelaki di Smk Bunga Rampai menghisap vape,tak Kira dari tingkatan brp pon.
Selesai membeli alat tulis dan bahan rujukan,mereka bercadang untuk makan tengahari dan menunaikan kewajipan kepadaNya dahulu sblom
study.Setelah habis study masing2 ingin pulang ke rumah.Kami pulang
ke rumah sekitar 3 petang.Adam menghantar Nisa pulang dan mengambil motornya yg terletak di perkarangan rumah Nisa.Dia menghidupkan enjin motor lalu melambaikan tgn kepada ibu,Nisa dan cikgu Saiful.
Kebiasaanya lepas isyak Adam dan Nisa akan on the phone(otp) sblom tido,sebrp lama yg boleh.namun bila menjelang musim exam mereka cuba
Menghadkan masa itu bg memberi ruang untuk diri sendiri mengulang kaji buat kali terakhir sblom menjawab exam pada hari esok dan hari berikutnya.Harini merupakan hari mengambil
report card juga hari terakhir sklh bagi tahun 2019.================================
3 minggu lebih cuti sekolah bagi yang lain amat menyeronokkan bagi adam tidak kerana ibunya busy dengan kerjanya cuma sabtu ahad sahaja dia ada dirumah ,hari biasa di universiti mengadakan kelas tambahan.Di ruang tamu rumah Adam,
Adam duduk di salah satu sofa berhampiran sofa yg ibunya duduk lalu bertanya kepada ibunya
Adam:Ma, Adam nak tanya skit blh?
Mama:hah ye,apa dia
Adam:cuti sekolah ni tkde gi mana2 ke?
Mama:hmm takde, mama busy la sayang kat universiti tu,kakak abang awak tu nak exam tak lama lg jd mama kna buat la kelas tambahan.takpe nnt klau mama dah tak busy kita pergi jalan ye.kesian anak mama sorg ni.
Adam: hmm nak bli alatan sklh punya bila,yela tahun depan dah exam penting jd banyak brg nak kna tambah,klau kata ma busy adam bli sendiri je .
Mama:nnt mama amik 2 ke 3 hari cuti utk bli alatan sklh
Adam:ohh ok.hmm klau la ayah ada kat sini, cuti sklh je pasti ada tempat yg kami sekeluarga pergi,nak buat mcmmna ayah dah ada family lain mesti dia focus family sana je, walaupun ayah tak pernah lafazkan cerai kat mama tp mereka tetap berpisah,kata adam dalam hati.
Walaupun adam sudah from 2,mama melayan Adam seperti adam masih lagi sklh rendah,sudah adam je anaknya.
Berapa hari sudah berlalu,kini tiba la masa yang adam tunggu2 iaitu janji mamanya utk mengambil cuti bagi membeli brg untuk persekolahan tahun depan.bukan Adam tidak boleh beli sendiri tetapi Adam merasa peluang begini tidak harus dilepaskan kerana masa ini juga dia blh berjalan jalan2 dan meluangkan masa bersama ibunya.walaupon hanya tempat dekat2 je pergi.
Pukul 7:25 pagi,di rumah adam
Adam menjenguk ke dalam bilik ibunya, kebetulan ibunya sedg bersiap2 lalu Adam bertanya kpd ibunya:
Adam:ma siap2 ni nak gi Mana?
Mama:nak gi tempat kerja ibula,ibukan buat kelas tambahan
Adam:ohh ma lupa eh harini hari apa?
Mama:harini hari khamis,knp ada mama lupa apa2 ke?
Adam:hmm,takde apa la saja je Adam tanya
Mama:ok klau takde apa2 mama gerak dulu la,hah ni duit klau nak kluar mana2 ke, hah nnt belikan brg dapur,brg dapur nak dekat habis dah tu,sorry mama busy tak dapat nak jalan2 cuti ni.
Adam:hmm ok,lupa lagi(ada riak kecewa disitu).
Adam ke dapur untuk melihat brg apa yang perlu dibeli lalu dia menyenaraikan,setelah itu dia naik ke bilik utk Mandi dan bersiap2.
YOU ARE READING
Gushi Adam & Nisa
RandomMengisahkan seorang pengedar dadah yang bernama Adam bercouple dengan seorang wanita bernama Nisa yang lemah lembut orangnya. Note: Nama watak,tempat,dan lain2 dalam kisah ini tidak semua yang benar dan Ada direka .kisah ini juga tiada kena mengen...