4

12 1 0
                                    

Lana tersentak mendengar panggilan Taehyung. Dia masih dalam keadaan bingung, untuk apa Taehyung membawanya kemari. Segala fikirkan buruk mula melanda dirinya.

"Lana, kemari ikut aku. Aku kesian pada Namjoon mungkin dia sudah menunggu kau didalam" Taehyung menarik tangan Lana untuk keluar dari kereta.

Taehyung membawa Lana kedalam rumah tersebut. Didalam rumah tersebut terdpat dua buah sofa serta sebuah TV kecil. Keadaan rumah tersebut seperti sudah lama tidak berpenghuni.

"Taehyung, I'm scared. Where Namjoon?" tanya Lana, mukanya terpancar jelas dlam ketakutan.

"Shhh... Lana... Lana. Kau tenang akan aku bawa kau berjumpa dengan kekasih sialan kau tu. Ops.. Mksud aku Joonie.. hahaha" Taehyung Terdengar mengerikan ditambah lagi dengan ketawanya yang nyaring.

Jantung Lana berdegup dua kali lipat dari biasa dia tahu pasti ada perkara buruk yang berlaku. Tetapi diendahkan saja firasatnya. Kalau pun dia mahu lari sekarang, kemana dia boleh pergi.

Taehyung membawa Lana turun menuju ruangan bawah tanah, keadaan disitu sedikit sempit dan gelap. Mereka tiba di depan pintu kayu. Ada sedikit bau tidak enak mulai menusuk hidung Lana.

"Tae I ask once again, where is Namjoon?" Kali ini suara Lana sedikit tegas, dibuang sekejap rasa takutnya. Dia tak mahu lagi bermain main dgn Taehyung yang kelihatan seperti orang hilang akal.

Taehyung hanya diam tak menjawab, pintu dihadapannya dibuka perlahan. Dia melihat seorang lelaki yang terikat dikerusi, dlam keadaan yang mengerikan.

"Kau masuk, aku tunggu diluar, Namjoon menanti mu disana" kata Taehyung datar, Lana hanya menganguk dan terus masuk kedalam ruangan tersebut.

"Argghhh...." Terdengar suara rintihan lelaki. Kedengaran seperti menahan sakit.

Setelah dicari akhirnya Lana menemukan seorang lelaki yang terikat dikerusi keadaanya mengerikan, darah bercucuran, bau hanyir Semakin kuat.

Lana menutup mulutnya trkejut, mata ya terbeliak bila dia me dapat I ternyata lelaki itu adalah Namjoon.

"Joonnn, hiks... Hiks. Apa yang terjadi, kenapa awak boleh jadi mcm ini" Lana mengoncang tubuh Namjoon perlahan.

Keadaan Namjoon mengerikan, matanya mengeluarkan darah, mukanya biru penuh degn lembam.

"Arkghkgh.."Namjoon cuba bercakap tetapi seolah kesusahan. Lana melihat kearah Namjoon, Lagi2 Lana dibuat trkejut.

Ternyata Namjoon tidak boleh bercakap kerana lidahnya sudah dipotong, darah masih mengalir bercampur dengan airliurnya.
Semakin kuat Lana menangis.

" TAEHYUNG!!! KELUAR KAU, KAU YANG LAKUKAN INI KAN!!" Lana menjerit memanggil Nama Taehyung.

"Ya sayang, kau yang meminta aku untuk hapuskan keparat ni. Aku cuba lepas kan kau dari neraka. Hahahaa" Lana tercengang mendengar penjelasan Taehyung.

Apa katanya, kerana permintaan dirinya Taehyung melakukan ini semua? Mengarut. Tak bukan ini yang Lana maksudkan. Lana mengeleng gelengkan kepalanya.

"Kerana kau Lana, aku cinta kan kau Lana, tapi sekali pun kau tak pernah buka mata. Aku selalu ada untuk kau, tapi kau selalu kembali pada Namjoon. Walau beberapakali Namjoon menyakiti kau." Taehyung mula berbicara serius, wajahnya sedikit mengelap. Matanya tajam memandang Lana.

" Tidak, kau gila Taehyung. Aku mungkin tersakiti dan merana bersama Namjoon, tapi bukan mcm ni caranya." Lana menangis ketakutan, Taehyung benar2 gila.

" Sekarang ucapkan selamat tinggal pada kekasih sialan kau" Taehyung mengeluarkan pistol dari sakunya.

Bang...

"Aaaaa..." Lana menjerit mendengar bunyi tembakan tersebut, telinganya ditutup rapat, Lana mula ketakutan.

"Manusia sepertinya tak layak hidup, terkadang aku selalu berfikir mengapa manusia sentiasa menyakiti manusia lain. Mereka semua syaitan, syaitan..." jerit Taehyung.

Di satu sudut Namjoon sudah tak bernyawa, matanya terbeliak, mulutnya ternganga. Lana hanya menangis melihat lelaki yang dia cinta mati dalam keadaan mengenaskan.

Walaupun Namjoon sentiasa menyakitinya, tetapi Lana tetap menyintai Namjoon. Ketika kedua orang tua Lana meninggal akibat kemalangan jalan raya beberapa tahun lalu, Namjoon la yang menjaganya.

Namjoon menjadi tempat satu2nya Lana brgantung. Cuma Namjoon sentiasa ikut kan panas baranya. Jika Lana tak mengikut kehendaknya, habis lah Lana dikerjakan.

"Kemari Lana, aku berjanji akan jaga kau, aku tak akan menyakiti kau seperti Namjoon" Taehyung menatap Lana dgn wajah sayunya. Tangannya dihulur meminta Lana menyambut hukiran tangan tersebut.

Lana hanya diam, masih menangis tubuhnya bergetar, peluh mula turun dari dahinya. Huluran tangan Taehyung hanya dipandang kosong.

"Lana, sayang. Jangan minta aku mengulanginya lagi sekali. Kemari" suara Taehyung sedikit ditekan, menandakan dia cuba mengawal amarahnya.

Lana bangun, lalu berjalan perlahan. Dia takut jika tak di ikut kehendak Taehyung lelaki tersebut akan menggila.

Taehyung menarik tangan Lana, dipeluk tubuh gadis itu erat.

"shhh shhh... Jangan menangis, aku akan selalu ada disisi kau Lana. Tak ada lagi orang yang akan menyakitimu seperti si keparat Namjoon. Jika ada, akan aku habiskan mereka" Lana hanya diam, dia cuba untuk menahan dari terus menangis.

"Kau sentiasa mengingatkan ku pada mama, sentiasa di sakiti. Sedangkan Mama tak pernah berbuat salah, tapi bedebah seperti mereka akan selalu menyakiti orang yang lemah" Taehyung mengeratkan pelukannya.

Fikiran Lana melayang-layang, dia tidak dapat berfikir dgn jernih, yang dia tahu dia ketakutan.

"Mari kita pergi dari sini" Taehyung menarik tangan Lana.

"Tae.. Seeloknya kita kuburkan dulu Namjoon" Lana menarik tangannya dari gengaman Taehyung.

"Bagaimana pun dia pernah menjadi sahabatmu" kata Lana lagi.

Taehyung mengambil cadar untuk membalut mayat Namjoon. Diheretnya mayat tersebut dari bawah ke ruangan atas.

Tanah telah pun siap digali dengan bantuan Lana, mayat tersebut diletakan kedalam Tanah.

'Bersemadilah dineraka kawan' Taehyung melihat kubur tersebut tanpa perasaan.

Lana masih tak percaya dengan apa yang terjadi. Seolah mimpi ngeri, dia ingin terbangun dari mimpi ini.

"Kau adalah iblis bertopeng kan manusia Taehyung." kata Lana perlahan, matanya menatap kosong kubur didepannya.

"Sudikah kau menjadi milik iblis ini?" kata Taehyung dengan seringai syaitannya.

The end.

#Votejuseyo🤧🙏

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

#Votejuseyo🤧🙏

A/N: Ini adalah pertama kalinya author buat cerita genre mcm ini. Jadi jika penulisannya kurang, mohon dimaafkan.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 20, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Sang IBLIS!  (Selesai)Where stories live. Discover now