15

631 42 8
                                    

7 bulan kemudian ~

Park Seo Jun di kenakan hukuman gantung sampai mati akibat mengedarkan dadah dan memiliki senjata api . Joy di temui mati sebelum hari pembicaraan Joy mati akibat terlebih pengambilan dadah. Park Bo Gum di lepas kan dgn jaminan polis. Selepas dia mendapat tahu yg Seo Jun di kenakan hukuman gantung sampai mati dia membunuh diri di rumahnya sendiri.

Di Hospital

Hyo telah sedar diri koma sebulan lalu , Sehun selama 6 bulan dia menjaga Hyo. Hyo tidak tahu siapa yg menjaga nya. Sehun memberi tahu bahawa So Min yg jaganya selama 6 bulan...

Hyo: Arhh aku nk balik !

Sehun: Kau sabar lah esok kau dah boleh keluar dah .

So Min dtg membawa makanan untuk Hyo.

So Min: Sunbaenim ! Ni tteokbokki cheese untuk Sunbae !

Hyo: Uuuhhhh cepat hidang aku dah tak sabar dah ni .

Mereka makan dgn gembira.

Keesokan harinya

Hyo dgn lajunya mengemas baju nya. Sehun membawa dia pulang. Semasa perjalanan pulang Hyo ingin ke rumah pemakaman.

Di rumah pemakaman.

Hyo meletak bunga di almari yg berisi abu Seo Jun.

Hyo: Seojun ah.. aku rindu kau.... Terima kasih sbb kau dah bahagia kan aku dulu. Aku mintak maaf sbb aku tipu kau. Aku tak tau selama ni aku pon sayang kau. Aku mintak maaf (menangis) aku ... Aku sebenarnya sayang kau.. tapi aku tak sempat nak kata apa²...

Sehun hnya melihat Hyo yg sedang menangis . Selepas selesai Hyo keluar meninggalkan Sehun. Hyo terus masuk di dalam kereta. Sehun pergi kearah almari tempat Seo Jun.

Sehun: Seojun ah, aku janji aku akan jaga Hyo . Kau dgr kan apa yg Hyo kata tadi. Aku harap kau dgr . Aku janji aku tak kan bagi tau dia apa yg kau pernah ckp dulu.

Flashback

Sehari sebelum hari Seojun kena gantung. Sehun berjumpa dgn Seojun.

Seojun: Hyo sedar lagi ?

Sehun: (mengeluh) tak lagi.

Seojun: Aku nk kau jaga Hyo mcm mana kau jaga nyawa kau. Aku tak nak Hyo sakit lagi. Aku sayang dia mcm nyawa aku sendiri. Aku taknak kau bagi tau yg aku syg dia.

Sehun: Seojun ah.. aku tak dendam dgn kau . Aku dah cuba untuk ringan kan kau punya hukuman tapi mahkamah dah tentukan aku tak boleh lawan. Aku buat semua tuh demi Hyo. Aku dpt rasa yg Hyo mcm syg kau .

Seojun: (senyum) aku tak kesah. Aku taknak Hyo tengok muka aku.

Sehun: Kau tak sedih tgk Hyo nangis ?

Seojun: Aku lagi sedih bila tgk muka dia . Aku akan teringat yg aku pernah tembak dia.

Sehun: Aku pergi dulu ..

Seojun: Sehun ah aku mintak maaf buat kali terakhir dan kau ingat tau jaga Hyo baik². Dia yeoja yg susah nk jumpa. Dia special.

BACK TO SCHOOL? OH NOOO!!! ✔️Where stories live. Discover now