♡5♡
*****November 19,
MODULE OF ART & GRANDYS MANAGEMENT,
IQI TOWER,
IPOH,
PERAK D.R.IPOH merupakan salah sebuah daripada Bandaraya yang telah dikategorikan sebagai satu National Heritage Council di dalam Negara kita ini. Hari ini genaplah sudah tempoh setahun pernikahan di antara Ali bersama Azizah. Dan pada hari ini jugalah Azizah dia merasa sungguh hiba dan serta cukup terharu sekali bersempena dengan berita yang amat menggembirakan hatinya di sini. Mana tidaknya. Ali Suaminya dia bagaikan orang yang tidak reti duduk diam pula sejak sepagi lagi tadi. Sementelah pula Ali dia mendapat tahu yang Azizah Isteri Tercintanya itu kini dia telah pun berjaya. Ali sehingga membawa ke tengahari sudah dia masih lagi tidak muncul muncul juga. Terlalu banyak urusan yang perlu diselesaikannya. Azizah dia sedikit merasa risau pula bila mengingatkan kepada Suaminya. Apa telah lagi segalanya dia perlu bergantung kepada Suaminya itu pula. Dalam ralik Azizah memikirkannya tiba tiba kedengaran bunyi enjin kereta sedang mengaum sambil ada di hadapan rumah.
"Zah!"
"Oo! Zah!"Keloi Ali dari arah di luar rumah. Tanpa menunggu Azizah menjawab Ali dia terus meluru masuk ke dalam. Azizah dia sedikit terpinga jadinya. Di dalam hati bergetak rasa ingin tahu. Lalu Ali dia pun berkata kepada Isterinya.
"Kita perlu bertolak lebih awal!"
"Kalau tak...Bimbang kalau kalau terlewat pula!"Ujar Ali kepada Azizah. Azizah dalam termangu itu lalu dia pun berbunyi.
"Jadi ke kita ni?"
"Saya dah bersedia!"Tanya Azizah sambil sedikit mencari kepastian.
"Ish! Apa taknya!"
"Abang dah book 2 keping tiket!"
"Bas petang nanti!"
"Awak...takpa ke?"Jawab Ali seraya bertanya.
"Oh! Ok aje!"
"Kalau gitu bersiaplah kita!"
"Abang pergilah mandi cepat!"Ujar Azizah sambil mengusul Suaminya.
"Ha! Yalah!"
"Abang pergi sekarang!"
"Awak bersiaplah dulu! Apa apa yang patut!"Seketika lebih kurang 15 minit kemudian selepas itu mereka berdua pun bersiap siaga bertolak untuk ke Bandaraya Ipoh. Di dalam perjalanan menuju ke Stesyen Bas mereka berdua telah mengubah fikiran. Ali dia merasakan ada baiknya dia drive sahaja untuk ke sana. Azizah dia pun turut bersetuju sama. Lagi pun jarak perjalanannya tidaklah sejauh mana sangat. Cuma perlu mengambil masa lebih kurang hanya 30 minit saja daripada Bandar Sungai Siput ini.
Tiba sahaja di tengah tengah Bandaraya Ipoh Ali lalu dia cepat cepat mendapatkan sebuah bilik untuk penginapan di sini. Sebuah Hotel bertaraf Ekonomi menjadi pilihan mereka berdua. Marshaliey Chest Hotel yang ada terletak di IQI Tower di sini ternyata kelihatan begitu memuaskan hati mereka berdua pula. Azizah dia begitu memuji sekali perkhidmatan ada disediakan di Hotel itu. Mereka berdua akan ke Pejabat Pengurusan Module Of Art & Grandys Management pada jam 8.00p.m nanti. Memandangkan pejabat tersebut terletak di bangunan yang sama IQI Tower jadi Ali serta Azizah mereka berdua tidaklah terlalu loghat mana untuk ke mana mana lagi. Azizah dia bakal akan bergelar seorang Model taraf Antarabangsa di sedikit waktu lagi nanti. Semua Dokumen Penawaran dan M.O.U sudah dia menandatangi semalam. Ali Suaminya dia menerima berita itu sebagai suatu yang disifatkan sebagai rezeki tersepak pula. Sememangnya Azizah dia sudah lama tidak melibatkan dirinya di dalam bidang itu semenjak bertunang dengan Suaminya sekarang. Dengan tawaran yang baru diterimanya itu sudah pasti Azizah dia tidak akan melepaskan peluang Keemasan itu hanya sebegitu saja.
M.O.A.G.M GROUP. Terpampang besar sebuah tanda logo syarikat ada tersergam megah di situ sambil betul betul terletak di sebelah pintu masuk syarikat tersebut. Azizah sejurus dia bertanya kepada seorang Reception Officer dia pun lalu diminta menandatangi sebuah Buku Rekod Hehadiran ada disediakan di situ. Ali pun sama. Mereka kelihatan berjalan beriringan sambil Pegawai itu tadi membawa mereka berdua masuk ke dalam. Perasaan canggung tiba tiba saja seakan cuba menyelinap sambil meresap ke seluruh jiwa sanubarinya di saat ini. Terlalu grand bagi dirinya. Fikir Azizah. Ali Suaminya dilihat tiada sebarang masalah pun dan dia kelihatan macam seperti biasa sahaja. Azizah dia seakan mendapat sedikit kekuatan pula dia di saat ini."Mr. Mike!"
"Cik Puan Azizah sudah datang!"Ujar Reception Officer itu. Seorang lelaki berpakaian kemas serta berjambang tebal itu pun lalu dia berpaling memandang kepada kami.
"Oo...Miss Joyce!"
"Silakan mereka masuk!"Pinta lelaki berjambang tebal itu pula. Jelas sekali dapat dilihat gaya seorang berperwatakan Bos ada terdapat pada keperibadian diri lelaki berjambang tebal itu. Azizah merasa senang hati pula dia bila melihatnya. Sejurus saja duduk Ali dia pun lalu cuba memulakan topik perbualan di antara mereka. Sebelum sempat dia berkata apa apa lalu Mr. Mike pun tiba tiba dia mencelah.
YOU ARE READING
IZINKAN AKU PERGI
Aventura@Qalby.com @HasanatulQalby.com metoo.ctoo@ prevent.com @prevention2008.com @idsideal.com @metoo.com @same2u.com SAME2U.COM Mokhtar6981 @mokhtar_en mokhtarabdullah@69gmail.com #Dan Seandainya Aku Gugur Maka Izinkan Aku Berkata..! IBU itu kelihatan...