Hai aku Mikaela. Nama penuh aku ialah Mikaela Myrlliswyen, panjangkan? Taklah panjang sangat. Tapi aku tak guna nama 'Myrlliswyen', kalau aku guna pun takde orang nak percaya. Aku tukar namaku dengan Merillwyn, jadi nama aku Mikaela Merillwyn.
Aku ni berdarah kerabat diraja tau! Dulu aku ni selalu dibuli sebab orang fikir aku ni berangan nak jadi putera raja lah. Tapi aku berubah dari pembenci pembuli jadi pembuli sebab diaorang ni.
Mula-mula aku fikir dalam grup kitaorang ni aku sorang anak raja tapi aku pun dapat tau bila diaorang cakap yang diaorang pun sama macam aku jadi lega aku, lega tu tak lama bila aku dapat tau yang diaorang ni kaki buli.
Disebabkan aku tau dorang kaki buli aku ada lah rasa takut tapi acah tak takut buat muka cool konon tapi dalam takut belbagai... Hehehe itu dulu sekarang aku dah biasa ngan diaorang. Paling teruk bila aku kenal diaorang sangat, bagaikan aku ni pula bapak diaorang!!
Diaorang bukan sekadar kaki buli tapi!! Perangai macam budak tadika, betapa susahnya nak kontrol diaorang ni haih....
Dah lah malas nak cakap pass diaorang ni buat sakit hati je... Oh! Tak lupa yang sesetengah dari diaorang ni playboy tapi taklah suka dekat sangat dengan perempuan.... Dan juga terlebih dramatik sangat tau tak!!...
Kalau kisah silam aku pula.... Aku dulu takde kawan sebab diaorang fikir aku ni berangan nak jadi putera lah, ada yang cakap aku gila lah WEII!! Aku memang PUTERA lah!!! M.E.M.A.N.G MEMANG PUTERA!!! Haish!! Aku pula emo sangat. Dan macam lagi orang lain cakap malas aku nak ingatkan kisah silam aku.
Aku lain la dari diaorang sebab aku selalu tayang muka ais ku kerana masa laluku masih buat hatiku sakit bila diluar kalau dalam rumah stress gila aku dengan diaorang sebab semua benda dalam rumah tu aku yang buat tapi kekadang Asher yang tolong aku kekadang Ikhwan, dua orang ni bila ngan aku diaorang ni ok kalau dengan tiga ekor kera tu menjadi tau tak!! Tapi aku gembira dapat kawan macam diaorang.
Macam mana aku berjumpa dengan diaorang?
Itu bila masa umur aku dengan diaorang 12 tahun sekarang kitaorang 16. Masa tu aku kena buli ditempat belakang sekolah lepas tu cun-cun diarang lepak then bila Clark nak ke tandas dia nampak aku kena belasah ada la.
Bila 'geng' Clark datang diaorang terus tumbuk orang buli aku tadi. Lepas tu diarang pandang aku jadi takut la aku tadi. Takut diaorang buli aku pula....
Clark: Biasalah *tersengih-sengih sorang*
Ikhwan: Clark ko dah pasal pulak? Baru cerita sikit dah sengih macam beruk pula aku tengok
Clark: Kau nak cari pasal ka?! Aku on ja meh sini
Ikhwan: *terasa tercabar* lai la aku pon nak ni!
Aku(Mikaela): *hentikan pergaduhan dengan menolak muka dua beruk ni* K! Dah jangan nak gaduh boleh tak!!
Ikhwan&Clark: *sama-sama tak nak mengalah*
Dah la itu je aku nak bagitau kisah aku ni dengan kawan ni yang dah tak seberapa ni
Lewis,Clark,Derrick,Asher&Ikhwan: *Jeling Mikaela*
Mikaela: *Buat tak tahu*
Aku tak macam diaorang sebab aku tak suka buli walaupun aku berkawan dengan mereka. Tapi diaorang tak pula komen apa aku buat. Kalau dekat rumah kitaorang tak pakai bahasa ibunda kitaorang, nak hidup macam rakyat.
Kami satu rumah ye. Tapi yang beli rumah tu bukan aku tapi Lewis dengan Clark biasalah dua orang ni kan sepupu aku lupa bagitau. Aku rasa itu je kot.
YOU ARE READING
The Secrets Royalty「Slow Updated」
RomanceMikaela, Lewis, Clark, Asher, Derrick dan Ikhwan merupakan anak diraja. Mereka terkenal disekolah dengan panggilan atau grup bernama The Troublemaker atau The Bad Boys. Diaorang ni terkenal sebab banyak membuli pelajar lain kekadang baik semacam. T...