"Wey, asal korang ni lambat sangat! Dah la kitaorang tunggu korang 10 minit! Ishh!" geram Clark, ditepinya adalah Derrick.
"Oi babun! Kami yang tunggu kau lebih 20 minit tau! Dia yang lambat nak komplain orang pula" Lewis memarahi Clark Dan dia masih tayang muka tak puas hati.
"Umm... Derrick, Kwan mana?" soal Asher kepada Derrick. "Entah mamat playboy tu" balasnya. Mikaela jadi tunggul di sit. Banyak masalah hahaha.
"Yo guys sup!" sapa Ikhwan dengan selamba. "Sup sup kepada otak kau! Kau pi mana huh!" marah Lewis, Derrick dan Clark serentak. Mikaela hanya mampu mengeluh saja begitu juga Asher.
"Mike nak hentikan atau tak?" tanya Asher. "Tak perlu, sebab kita nasihat bukan mereka tu dengar pun" jawab Mikaela. "Kalau macam tu kita masuk dululah pandai diaorang ikut" cadang Asher kemudian Asher dan Mikaela berjalan masuk kawasan sekolah, apabila Lewis dan yang lain mendapati yang Mikaela dan Asher masuk kawasan sekolah terus mereka kejar.
"Oii! Ash! Mika! Tunggula!" jerit-jerit mereka serentak.
Dingg dongg dingg~ (Bunyi loceng ala macam royal punya loceng)
Bila The Bad Boys masuk kelas, kelas itu terus senyap. "Apa pandang-pandang, nak kena cepuk ke?" kata Clark, Satu kelas menggeleng lain pula dengan perempuan. Taulah yang diaorang ni handsome (Nak muntah author). The Bad Boys pun duduk tempat masing-masing tapi diaorang tak pisah pun tempat duduk.
Situasi dalam kelas tu, tempat duduk pelajar macam tangga senang cite macam universiti tu la, meja guru mengajar kat bawah.
"Oi budak nerd kaca mata rambut hijau, sekarang subjek apa?" kata Clark. "S-subjek--" terketar-ketar lelaki rambut hijau itu nak cakap tapi dipotong."Cakapla!!" tengking Clark malah makin takut la lelaki itu tadi.
Tukk
"Adui, sakitla! Mika apa ni main ketuk-ketuk sakit tau!" dengan nada sedikit marah memarahi Mikaela. "Lantak kau" kata Mikaela lalu menghiraukan Clark.
"Darren maaf dengan kawan saya ni.. Tak perlu nak jawab pertanyaan dia ni" kata Mikaela tapi muka dia masih beku. Lelaki bernama Darren tadi pun angguk lalu memandang kehadapan semula.
Cikgu masuk dengan 6 orang pelajar tetapi itu perempuan. "Baiklah jangan bising, hari ini kita ada kawan baru, boleh perkenalkan diri awak semua?" kata cikgu itu.
Author: malas nak tulis nama cikgu itu nanti bebelit otak nak ingatkan semua nama karakter. Kalau author rajin author tulis la
"Hai~ Nama saya Kufaira Dandelion. Selamat berkenalan" senyum Kufaira sambil melambai tangannya. "Hai~ nama saya Lucy de la Hartley dan ini adik kembar saya Luciana de la Hartley" kedua-dua mereka tersenyum manis.
'Lucy kenapa kau sebut nama royal family kau! Bukan ke kau kata nak tukar? ' kata Kufaira melalui telepati. 'Sorry I have no idea~ tapi dah terlanjur tak mengapakan? Lagipun mereka tak kenal ayahanda kami ' kata Lucy melalui telepati juga.
Hartley? Nama tu macam kenal je? Wait jangan-jangan dua kembar Hartley tu.... Itu?, Desis hati Lewis kerana dia pernah dengar nama diraja itu. Clark pun memirik benda yang sama.Eh tak mungkin la dua kembar tu anak royal kot, desis hati Lewis dan Clark.
Kufaira hanya mampu mengeluh sahaja. "Nama bet- uh... Nama saya Jannycia Jeria-maksud saya, nama saya Jannycia Lacarde dari kerajaan Sky Land oh! Panggil saya Jane" Jannycia dia tersenyum kekok sebab banyak sangat kesalahannya. Alamak lupa pula nak cakap dari mana, kata dalam hati Kufaira dan Lucy serentak, Kufaira pula menepuk dahinya kerana terlupa.
"Yosh! Hello nama saya Melody Musesa, selamat berkenalan semua dari " ceria sahaja Melody perkenalkan dirinya. "Mimora" kata Mimora singkat cikgu pun freeze je kat situ. "Ceh~ Nak tunjuk cool konon" rengek Clark. Dalam kump. The Bad Boys, Clark ni paling banyak buka mulut.
"Baiklah kamu berenam boleh duduk ditepi meja 6 orang pelajar lelaki diatas sana dan nama cikgu Layla" senyum cikgu Layla sambil menunjuk tempat duduk mereka, mereka tunduk 90° darjah lalu duduk ditempat yang ditetapkan.
Bila 6 orang gadis sampai diatas, "Yo, nak duduk tepi abang ke?" kata Ikhwan sambil menepuk-nepuk kerusi sebelahnya. "Maaf kami tolak" kata Jannycia dan membawa kawan-kawannya duduk dimeja kosong sebelah The Bad Boys.
"Woo Bro! Ini first time kau kena tolak, cam mana sedap tak kene tolak? Hahaha" perli Derrick. "Diam kau" kata Ikhwan marah.
Dingg dongg dingg~
"Baiklah, class jangan lupa hantar kerja yang cikgu bagi tadi ye, hantar besok atau meja. Terima kasih class~ dah pergi rehat" senyum cikgu Layla.
Pasti reader tertanya susunan tempat duduk diorang kan? Susunan tempat duduk The Bad Boys dari tepi tingkap dahulu ialah Lewis, Clark, Derrick, Ikhwan, Asher kemudian Mikaela manakala meja sebelah Mikaela ialah Mula dari tepi kanan Mikaela ialah Mimora, Melody, dua kembar, Kufaira dan Jannycia. Ada faham? Haha.
Dingg dongg dingg~
" Urmm, kita nak pergi mana eh?" soal Jannycia. "Kat sini ada kafeteria ke? Kalau ada kita pergi sana" jawab Kufaira dan semua angguk.
"Oh ada, kenapa nak pergi sana? Makanan dekat sana mahal kalau dekat kantin murah tapi kena beratur la" kata perempuan ikat ponytail. Mereka keliru sedikit kerana tidak mengenali gadis itu kecuali Mimora kerana dia memakai hoodie jadi tak nampak sikit. "Oh lupa pula, nama saya Hana Layra dan saya ketua kelas" senyum Hana lalu mereka memilih untuk ke kantin kerana tempat itu lagi dekat dari kafeteria.
The Bad Boys
"Wey guys! Comel tak perempuan rambut unggu pakai kaca mata pun unggu tadi" kata Ikhwan. "Oh yang kau kata tu Mira ka?" tak tahu apa yang dimaksudkan Ikhwan. "Benggap la kau ni Clark! Mira tu rambut dia warna unggu muda".."Mira pun pakai kaca mata juga banggang" Clark tak mahu mengalah.
"Yang Ikhwan maksudkan tu ialah gadis yang warna rambutnya unggu cerah campur unggu gelap namanya adalah Kufaira kan" jelas Derrick. "Ha! Yang tu, kau yang terbaik Rick" sengih Ikhwan lalu mengambil roti yang ingin disuap Derrick. "Woi, agak-agak lah itu roti aku wei sesenang chicken buto lagi kau ambik makanan aku" jeling Derick dan rotinya sudah habis dibaham Ikhwan. Budak ni nak je aku panah petir aku kat budak jahanam ni..... Hish!, desis hati Derrick.
"Kejap kau panggil Kufaira pakai apa tadi Kwan?" soal Clark. "Pakai kaca mata warna unggu" menjawab soalan Clark. Selepas itu, Clark, Derrick, Asher dan Lewis ketawakan Ikhwan yang otak dia tak ngam. "Apa betulla! Kan mata dia warna unggu apa orang panggil tu le- apa" susah betulla si Ikhwan nak terangkan. Di situasi Kufaira and the geng, Kufaira bersin yang sedang rehat bersama kawan-kawannya. "Fai kau ok ke?" kata Jannycia." Aa..aku ok just bersin je, ada orang kutuk aku ke apa"kata Kufaira sambil mengesat hidungnya. Hanya Jannycia sahaja yang memanggil nama singkatan Kufaira, 'Fai'.
Kembali ke situasi The Bad Boys,
"Ahahahaha.... itu namanya contact lens la.... Hahahahaha! Harap muka je handsome pun tak tahu apa itu contact lens " Clark tak habis ketawakan Ikhwan dan disokong oleh Derrick, Asher dan Lewis. Mikaela? Menikmati makanannya."Kufaira mana ada pakai contact lens" kata Mikaela. "Macam mana kau tau?" soal mereka serentak. "Cuba korang tengok mata dia betul-betul ada kah anak matanya besar? Kalau besar dia pakai contact lens kalau tak jadi tak lah" selamba je Mikaela kemaskan bekalnya, mereka pun seakan tak percaya.
"Dah tu, kemaskan bekal korang tu. Loceng dah berbunyi, aku pergi dulu" Mikaela terus ke kelas. "MIKAELA TUNGGU KITORANG" serentak mereka mengatakan itu dan tergesa-gesa mengemaskan bekal mereka dan mengejar Mikaela.Derrick Dwayne de la Dyllock Dwayne(nama sebenar) / Derrick Ferlyse
YOU ARE READING
The Secrets Royalty「Slow Updated」
RomanceMikaela, Lewis, Clark, Asher, Derrick dan Ikhwan merupakan anak diraja. Mereka terkenal disekolah dengan panggilan atau grup bernama The Troublemaker atau The Bad Boys. Diaorang ni terkenal sebab banyak membuli pelajar lain kekadang baik semacam. T...