الفصل ٢٠
اميمه: تشوفي مين......؟ احنا هنقعد فى الديوان وجمال مش مسموح ليه يدخل الديوان طول ما إحنا موجودين وده كلام عمى علشان خاطرى بلاش تعاندى عمى انتى عرفه إن أى انفعال مش لصالحه وسيبي كل حاجه للأيام هتداويها وتصلحها......؟؟
*************************
سميحه: الجرح جرحى أنا ووجعى أنا وقهرتى وصعب عليا أبعد عن اخويا نفسي ااقعد معاه واعرف ايه اللي حصل انا مش مصدقه اى حاجه من اللى حصلت وأنتى عرفه جمال كويس ممكن ييجى على نفسه بس أنا متأكدة إن فى سر كبير ولازم اعرفه والوضع ده كله لازم يتغير وأنا متأكدة إن ربنا هيظهر الحق وبراءة ماهر الله يرحمه ......
واثناء حديثهم سمع حمزة الحوار وعلى الجانب الآخر خالد...........؟؟
***********حمزة: لنفسه متقلقيش يا عمتى إن شاء الله كل حاجه هترجع ذى ما كانت ومش هيكون فى حد بعيد عن التانى بس للأسف الطريق صعب وأنا لوحدى ومش عارفابتدى منين بس الأكيد ربنا معايا واحساسي بيقولى أننا هنبقي أيد واحدة مع بعض من الكبير للصغير لأن صعب عليا أننا نتفرق ابدا لازم الحقيقه تبان بس كله باوانه.....
********************
فى صباح اليوم التالي حمزة صعد إلى القصر صباح الخير يا جدو عامل ايه النهارده....
الجد: الحمد لله أنا كويس إيه أنت رايح فين كده على الصبح مش أنتم هتسافرو الساعه واحده
حمزة: إن شاء الله بس عندى كام حاجه فى الشركه هخلصها على طول وارجع ونرمين كمان رايحه معايا
الجد: طيب على مهلكم ومتتاخروش ....
حمزة: حاضر بس هى نرمين فين.......؟
نرمين: أنا جيت اهو يلا بينا فغادرو القصر متجهين الى الشركه وأثناء سيرهم بالسيارة
نرمين: حمزه ممكن أسألك سؤال .....؟
حمزة: اتفضلي اسالى ومن غير استاذان....
نرمين: أنت ليه ماخدش موقف من المهندس مدحت وحولته للتحقيق مع أنى متاكده أنك تحت إيدك ما يثبت إدانته.....!!!!
حمزة: أنا مستنى حاجه مهمه وبعدها هبتدى اتحرك من غير ما احسسه أنى كشفته وديما عيزك تتعلمى لما تعرفي نقطه على عدوك متعرفيهوش لاء انتى تجمعي نقط تدينه اكتر علشان وقت المواجهه ميعرفش يصدك ويعترف من كتر الدلائل اللى عليه فهمتى.......؟
نرمين: هزت اكتافها يعنى عموما أنا بدأت اثق فيك بس خلى بالك لأن من الواضح إن مدحت مش لوحده وفى حد بيدعمه وأحنا لازم نكشفه.....
حمزة: نظر لها إن شاء الله بس انتى ركزى فى شغلك وتدققى فى كل ورقه قبل م تمضي عليها
نرمين: إن شاء الله ربنا يستر......
أنت تقرأ
اسرار القلوب ★الجزء الاولhttps://www.facebook.com/profile.php?id=100008851872202
Romanceلكل منا اسرار فهل نبوح بها ام نمضى وكان لم يكن ام نداوى اسرار القلوب بدون خسائر( بقلم رانيا قنديل) https://www.facebook.com/groups/1266634536872965/?ref=share