الفصل ١٩
حمزة: كان ممكن اصدق كلام عمى عثمان بس الفون اللى عمله خلانى متاكد انه ورا حادث عمى ماهر لأنه بعدها كانت علامات السعاده والارتياح على وشه باينه
إيمان : طيب إيه اللي عايز توصله وعايز تصلحه من غير خسارة..........؟؟؟؟؟؟
*********************
حمزه: عايز أصلح كل حاجه ومش عارف ابتدى منين أنا لوحدى ولازم أرفع الظلم عن عمى جمال وكمان ارفع الاتهام ووصمه العار اللى سندس شيلاها لأن تقريبا هى عرفت حاجه لأن دار بينى وبينها حديث قبل كده وقالتى كلام غريب وأنا متأكد أنها تعرف حاجه انا معرفهاش......
إيمان: الموضوع كبير اوى ومش سهل أبدا الطريق اللى هتمشي فيه أنا خايفه من أنك تخسر خالد ونرمين وطنط هناء .....
حمزة: هو ده اللى خايف منه بس والله العظيم أنا مش عايز ضرر لعمى عثمان بالعكس أنا عيزة يعترف بالحقيقه ويرفع ظلم بيين عن عمى ماهر
إيمان: وهتستفيد إيه غير فتح جراح فعلا للكل لكن أنا معاك فى إن عمى جمال لازم يرجع لينا تانى وأنا معاك بس بردو عمى عثمان فى النص بالنسبه لكلامك
حمزة: طيب قوليلى. اتصرف ازاى ؟؟؟؟؟؟
إيمان: حقيقي صعب للأسف الموضوع هنا علشان ترفع الظلم يبقى هتخسر بس هتبقي خسارة كبيرة لأن أنت وخالد أصدقاء واخوات وأولاد عم ......
حمزة: انامحتار بس الأكيد إن ربنا هيدلنى إن شاء الله..............
إيمان: طيب أنت الفترة دى عرفت حاجه فى الشركه لأن ممكن تكون أنت غلطان......؟
حمزة: والله لما رجعت ومسكت الشغل قولت لنفسي الكلام ده وبدأت اخلى سلسبيل وعلي ينزلو الأرشيف وجبت المشاريع القديمه ورجعتها سلسبيل وللأسف لقينا فيها حجات فى الحسابات غلط وملوعب فيها وللأسف اللعب من عند عمى عثمان لأن الملفات الاصليه معايا ودى الملفات اللى عمى عملها علشان ياكد كلامه على عمى جمال وعمى ماهر.....
إيمان: مسبهله أنت بتقول ايه يعنى عمى عثمان ورا كل حاجه حصلت ........؟
حمزة: للأسف اه بس الأكيد إن فى ملعوب كبير ناوى عليه الأيام دى مع المهندس مدحت ولسه مش عرفه لكن اى حاجه بعرفها بحاول. انهيها قبل م تكمل ومش بحسس عمى أنى اكتشفت اى ملعوب من نحيته....
إيمان: بخوف جامد على أخيها أنت بتقول إيه ده اخوة ومحنش عليه طيب أنت ممكن يعمل معاك إيه إذا عرف انك كشفته.....؟
حمزة: أنا عمرى ما هضر عمى أبدا ولا اشوة إسمه مستحيل طبعا بس لازم ابراء عمى جمال وعمى ماهر
وعمى عثمان لازم هو اللى يعمل ده من نفسهإيمان: وده ازاى إن شاء الله هو عايز السلطه والشركه لنفسه يبقى هيعترف بغلطه وكمان قدام جدى وبابا وعمى جمال.....
أنت تقرأ
اسرار القلوب ★الجزء الاولhttps://www.facebook.com/profile.php?id=100008851872202
Romanceلكل منا اسرار فهل نبوح بها ام نمضى وكان لم يكن ام نداوى اسرار القلوب بدون خسائر( بقلم رانيا قنديل) https://www.facebook.com/groups/1266634536872965/?ref=share