BAB 1

22.3K 216 17
                                    


Aku berasal daripada pantai timur malaysia, dan aku bersekolah di sebuah sekolah yang terletak di pusat bandar di pantai timur, TAPI, pada suatu hari aku terpaksa bertukar kesekolah lain kira kira 15km dari dari rumah aku, maklumlah selama ni aku sekolah kat bandar dan tiba tiba aku kena sekolah kat kampung, aku merupakan pelajar tingkatan 3 pada masa itu dan aku terpaksa tinggal di asrama kerana rumah dengan sekolah baru aku ni agak jauh . Jadi aku x perlu kenal kan diri aku lagi, korang dah tahu sapa nama aku kan aku dah intro sebelum ni.

Hati aku untuk berpindah sekolah dan tinggal di asrama amat berat , maklumlah sekolah lama aku dulu banyak kawan dan aku juga rapat dengan cikgu jadi untuk sesuaikan diri ditempat baru tak mudah apetah lagi tinggal di asrama pulak tu lagi buat aku tak selesa yer lakan sebab dah tak boleh main phone. Yer la kan tak kenal maka tak cinta , sudak kenal baru cinta , heheh jadi apa apa pun aku kena juga untuk menyesuaikan diri di tempat baru dan berkenalan dengan kawan baru.

Hari pertama aku masuk sekolah, memang mengejutkan aku kerana suana berbeza, aku akui sekolah ni memang besar dan lebih besar dari sekolah aku dulu, yang mengejutkan aku , banyak perempuan duk usya aku duk ngorat aku yer maklumlah aku ni kan ade 3mix iaitu melayu , pakistan , british, aku cuma buat tak tahu je , sebab aku taste dekat lelaki bukan perempuan hahaha, jadi aku buat tak endah je, setibanya di kelas aku mula perkenalkan diri aku dan duduk macam biasa di sebelah kawan baru ku dan merupakan penghuni diasrama yang bakal aku huni.

Selepas sesi pengenalan selesai aku akui orang orang disini tak lah sombong sangat macam sekolah aku dulu, maklumlah lain tempat lain orang kan.

selepas waktu sekolah selesai, aku terus balik ke asrama, setelah sampai ke asrama aku menunggu ayahku di guardhouse untuk menghantar pakaian yang aku dah packin semalam selepas beberapa minit menunggu ayah aku pun sampai dan menghulurkan 1 biji bagasi besar dan 2 bag kelengkapan aku, setelah beberapa minit bersama ayah dan ditemani oleh kawan baru aku iaitu Aril. Ayah ku yang ingin berangkat pulang sempat berpesan padaku supaya jaga diri dan juga berpesan kpd Aril untuk tengok tengokkan aku , air mata aku sempat menitis apabila ayah meninggalkan di sini, maklumlah selama ni tak pernah tinggal berjauhan dengan keluarga.

bersambung....

dorm asrama Where stories live. Discover now