"Misi apa?" Tiba tiba, seorang lagi lelaki muda mencelah.
Serentak keenam gadis itu memandang ke arah empunya suara.
"Erm misi mengemas rumah..hehe." laju sahaja Nayun membalas.
"Dahtu buat apa tercegat lagi kat sini?" Dingin sahaja lelaki itu bersuara. Ditambah pula dengan wajahnya yang seperti tiada perasaan.
"Erm haa nak pergi lah ni hehe." Balas Rinie. Rinie memberi isyarat supaya beredar. Mereka pun pergi.
•
•
•
•
•
•
•
•"Weh, apa kita nak buat sekarang?" Soal Hee sambil memeluk tubuh.
"Aku rasa kita dah sesat." Jawab Ian. Mereka memandang sekeliling.
"Ermm jomlah kita cari dapur dulu." Ajak Rinie.
"Nak pergi ke mana tu?" Seorang lelaki lain datang ke arah mereka dan menyoal.
"Kitorang nak pergi dapur tapi taktau kat mana." Balas Hani sambil bermain dengan jarinya.
"Dari sini kau pergi straight pastu belok kanan." jawapan yang agak cliche diberikan kepada mereka.
"Bapak cliche jawapan dia." gumam Rinie. Dahtu hengko nak jawapan macam mana lagi? Huh dasarrr.
•
•
•
•
•
•
•
•"Apa kita nak buatt apa kita nak buatt" soal Hani dengan nada cemasnya.
"Memandangkan kita ada kat dapur ni ada baiknya kita makan dulu." Kata Nayun sambil menyedut air kotak berperisa oren.
"Ish kau ni, makan je keje. Tak sedar lagi ke lemak-lemak jahat kat perut kau tu dah berkumpul?" Selamba sahaja Hee melontarkan ayat sinis kepada Nayun.
"Wah kau ni ennn eyyy tangan aku dah gatal nak lempang kau." Nayun sudah mengepalkan tangannya.
"Gatal? Garulah. Ke nak aku garukan?" Hee tersenyum kemenangan.
"Eyyyyy aku lempangg nii." Tanpa berfikir panjang Nayun menghayunkan tangannya ke arah Hee.
Tiba tiba sahaja tangannya ditahan oleh seseorang.
"Hey gurl, jadi perempuan janganlah kasar sangat. Auchhh hihi." Lelaki itu tersenyum sinis.
Sepi. Mereka terdiam dan terkijut plus terkentut. Nayun dah terketar di situ. Nasib baik tak terkencing dalam seluar.
"Aku lapar. Tolong masakkan. Okayy?" Arahnya kepada Nayun sambil mengenyitkan mata sexynya aummmss.
"A-arrayo." Nayun tergagap. Matanya tak lepas memandang wajah tampan lelaki itu. Adakah ini dinamakan cinta? Ah lupakan.
Lelaki tersebut kemudian hilang dari pandangan mereka.
"Huwaaaa Lyss takutt lah dengan diaa hiks hiks." Tersedu-sedu lyss menangis. Dari tadi dia tahan air mata dari terkeluar. Akhirnya keluar juga huhuhu.
"Sshhhh gwenchana Lyss-ah." Rinie menggosok belakang badan Lyss untuk meredakan tangisannya.
"Hurmmm genk jomlah masak." Ajak Ian sambil menuju ke arah peti sejuk untuk mengeluarkan bahan-bahan basah yang akan menjadi hidangan tengahari.
•
•
•
•
•
•
•
•"WEHH ANGKAT LAH AYAM TUUU! HANGUS NANTI! EYHSHHSHSHS" Ian sudah naik angin.
"Ishh sabarlah kejap. Aku tengah belajar choreography Pak Jimeng ni." Hee memandang Ian sekilas lalu menyambung tariannya.
"UHUK UHUK BAU APA NI?" Hani menutup hidungnya sambil mengipas ngipas hidungnya.
"O-omo unnie! Angkat ayam tu cepatt!" Lyss sudah mula panik. Dia ssgera mencapai alat pemadam api dan menghala ke arah kuali yang apinya semakin besar.
"Eh Lyss kenapa pegang macam tu? Biar unnie buat." Rinie kelihatan tenang sahaja. Rinie mengambil alat pemadam api dari tangan Lyss dan memadamkan api tersebut.
"Haih korang ni. Ni bukan kali pertama tau. Dah banyak kali benda ni berulang dalam dapur dorm kita. Boleh tak jangan repeat kejadian yang sama? Unnie bosan tau tak? Sekarang ni macam mana? Kita nak bagi diorang makan apa? Kalau kita kena pecat habislah." Rinie bercekak pinggang.
Serentak kelima gadis yang berada di hadapan Rinie tertunduk.
"Hurmm m-mian unnie." Balas Hee. Dia tak rela minta maaf tapi Hani tak habis habis cubit peha Hee.
"Haaaa! Takpe takpe. Lyss tau apa nak buat hikhik." Lyss tersenyum manis.
•
•
•
•
•
•
•
•"Erk. Kenapa mesti mi segera? Dahlah jenama X." Lelaki bernama Namjoon menjeling sekilas keenam gadis yang berada di sisi meja makan.
"Aku terlalu kaya untuk makan benda alah ni." Seorang lagi lelaki yang bernama Minhee berkata. Ditolaknya mi segera tersebut.
"Aku takde selera." Jihoon mula beredar dan bahu Hani disenggolnya dengan kasar tanpa rasa bersalah.
"Order makanan dekat foodpanda lagi bagus." Jimin mula mencapai telefon pintarnya dan beredar.
"Kau bagi jelah anjing makan." Yohan juga ikut beredar.
Namun, lelaki ini lain dari yang lain.
"Slurpp!" Jelas kedengaran bunyi hirupan mi segera tersebut.
"E-errr tuan okay ke makan ni?" Tanya Lyss kepada lelaki yang masih berada di situ.
"....."
"T-tuan?" Sekali lagi Lyss menyoal.
"....."
PRAKKK
Junho bangkit dari duduknya dan menghempaskan penyepit kayu yang digunakan ke atas meja. Mi segera yang masih tersisa dibiarkan sahaja di atas meja dan beransur pergi.
"Eishh cian Lyss kena palau hiks hiks" Hani memeluk erat Lyss.
"Hek Lyss okay jelah." Jawab Lyss. Padahal hati dia dah hancur terukss.
"Kerek betul lah. Mi segera sedap hape hoho." Segera Nayun mencicipi mi segera yang masih tidak terusik.
"Ermmm memang sedap nyammm." Rinie juga turut mencicipi mi segera itu.
"Huh. Diorang tak layak makan sedap sedap. Diorang kan jahat. Acah nak makan sedap. Masaklah sendiri eyy eyy panas ni panas HUH." Bebel Hee sambil mengibas tangannya.
Namun di sebalik itu, ada seseorang yang memerhati mereka dari jauh.
"Tch. Jangan fikir kitorang akan diperbodohkan dengan budak-budak mentah macam korang." Gumamnya sambil tersenyum sinis. Matanya menatap tajam keenam gadis tersebut.
To be continue...
○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○
HALUUU GAISSS HUHUHU! Shasha winduu korang hiks hiks *lap peluh. Mesti korang dah lupa pasal af ni kan afufufufu. Okaylah tu je babaii enjoy reading! Nah tangkap! *flying kiss
YOU ARE READING
Secret Agent | Applyfic | Close | Slow Update
ActionNak tau tekan butang read okehh! Thanks to @dh4n1s for helping me❤