Episode 1

73 11 277
                                    

"YAHHHHHHHH"

Nyaring suara Rinie kedengaran. Kakinya diatur laju menuju ke bilik sasaran pertamanya, bilik Lyss. Terus sahaja bilik Lyss dirempuh Rinie tanpa mengetuk pintu terlebih dahulu.

"Eo unnie? Waeyo?" tanya Lyss sambil mengerdipkan matanya beberapa kali ke arah Rinie yang sedang bercekak pinggang di depan pintu. Dia baru sahaja selesai mengemas katilnya.

Terus hilang amarah Rinie melihat Lyss yang berperangai elok. Pft.

"Ha oke oke. Bagus ssaeng unnie. Dah siap pergi turun makan nae?" ujar Rinie lembut. Lyss menggangguk sambil tersenyum kecil.

Rinie menuju ke bilik yang kedua, bilik Nayun. Lantas pintu bilik dibuka.

"IM NAYUNNNN"

Suara Rinie memetir. Matanya meliar mencari kelibat Nayun. Akhirnya dia berjaya mengesan keberadaan Nayun kerana terlihat bulu-bulu lebat di bawah katil. Senyuman sinis dipamerkan.

"Nayun~ Oh Nayun~"

Menggigil Nayun dibuatnya di bawah katil. Peluh yang mengalir dibiarkan begitu saja. Salah dia juga kerana lupa untuk set jam semalam. Kalau tidak, pasti dia akan dipuji seperti Lyss. Uhuhuhu.

"Eo, mana Nayun eh? Tak nampak pun dia? Patutkah Rinie check bilik lain?" Rinie mengumam sendirian, namun suaranya sengaja dikuatkan supaya Nayun dapat mendengar. Segera Nayun mengangguk laju, dan tanpa sedar dia bersuara.

"YA! PERGI CHECK BILIK LAIN!"

Rinie mengangguk. Gotcha.

"Tapi kan, Rinie rasa macam ternampak bulu-bulu kaki kat bawah katil tu. Terdetik hati nak check bawah katil,"

Riak wajah Nayun bertukar kelat. Nayun menjeling bulu kakinya yang lebat. Lupa pula nak cukur. Tak memasal terkantoi.

"Urm..." Nayun dengan pasrah keluar dari katil. Wajah Rinie yang dibuat bengis dipandang.

"NI KENAPA STILL PAKAI BAJU TIDUR? KENAPA TAK MANDI LAGI? TAHU TAK SEKARANG DAH PUKUL—"

Terhenti bebelan Rinie apabila tubuh Nayun terjatuh menghempap lantai. Kuat bunyi yang terhasil. Fuh.

Nayun rebah di atas lantai tetapi tidak ada sebarang reaksi daripada Rinie malah Rinie mengugutnya "Kalau Nayun tak bangun sekarang, jangan haraplah Unnie bagi ice cream YEAAA TATATITITUTU~

"OKAY OKAY NAYUN BANGUN SEKARANG ASALKAN ADA ICE CREAM YUMMMYYY!" Nayun terus bangun dari pengsan.

Rinie terus beredar ke bilik Hee. Sempat dia menekup telinga di pintu bilik Hee. Tiada bunyi. Pasti gadis ini sedang nyenyak dibuai mimpi.

"YAH HAN JIH—"

Pintu dibuka kasar oleh Rinie lalu sebuah baldi jatuh tepat ke atas kepalanya. Menjerit Rinie akibat terkejut.

"YAH HAN JIHEE. HEE NI MEMANG—"

Terbuntang luas mata Rinie saat tersedar bahawa terdapat lipas mati di dalam baldi tersebut. Lipas-lipas itu selamat melekat di rambut lebatnya.

"Hohoho," sayup-sayup kedengaran suara Hee yang bangga dengan diri sendiri dari dalam tandas.

"HAN JIHEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!"Rinie menjerit kuat nama Hee."URGHHHH NI MESTI KERJA DIA TAGUNE JSBDJDBDJXBSIZBXIBCICBIXNXICNICBCICBCICNJCNCICJX"

"Hok alorhh tu pun nak marah...dah start dah dia punya bebel tu..."kata Hee sendirian di bilik air.

"AWAS YEAAA HAN JIHEE!!"TUNGGULAH UNNIE KERJAKAN!!!"jerit Rinie dari luar.

"Huh, fikir guwe takut? Ni Han Jihee lah. Takde sesiapa yang perlu aku takut hakhakhakhakhak. "Hee keluar dari bilik air dan tergelincir dan terjatuh akibat minyak rambut yang dituang di atas lantai tanpa dia sedar.

Secret Agent | Applyfic | Close | Slow UpdateWhere stories live. Discover now