"Tch, jangan ingat kitorang akan diperbodohkan dengan budak-budak mentah macam korang." Gumamnya sambil tersenyum sinis. Matanya menatap tajam keenam gadis tersebut.
"Kau buat apa kat situ?" Junho menoleh ke arah suara tersebut. Jihoon menepuk bahu Junho perlahan.
"Tak buat pape pun." Junho membalas singkat. Jihoon hanya meng'oh'kan saja.
Junho terus berlalu pergi meninggalkan Jihoon yang terpinga-pinga di situ. Tagune punya Junho.
•
•
•
•
•
•
•
•"Korang, tadi unnie dapat panggilan dari Miss S. Dia nak jumpa kita. Kita kena cari cara untuk keluar tanpa mafia mafia tu curiga." Rinie dan yang lain sedang bersembunyi di tempat rahsia mereka iaitu stor bawah tangga supaya senang untuk membawang eh- maaf maksud saya senang untuk berbincang.
"Unnie, Hani tak selesa lah hiks." Wajah hani berkerut tatkala seekor nyamuk hinggap di hidungnya.
Hee sedang memerhati nyamuk tu dengan tajam. Geram sahaja dia melihat nyamuk yang selamba hisap darah di hidung Hani.
Hee ingin menampar nyamuk di hidung cumil Hani. Baru sahaja dia hendak mengangkat tangan, tangan kecil Lyss sudah selamat mendarat di hidung Hani.
"Unnie tadi ada nyamuk hehe." Lyss tersengih innocent.
"Uwuuu tenkayu Lyss." Hani mengedipkan mata seksinya ke arah Lyss.
"Kau dah kenapa angkat tangan macam tu?" Tanya Ian pelik melihat tangan Hee yang masih terangkat macam nak tampo orang.
"Nggihh takde papelah." Laju sahaja Hee menurunkan tangannya.
"Alaa ni je tempat yang selamat untuk bincang pasal tujuan kita kat sini." Rinie mengusap tangannya dan memandang sekeliling.
"Ermmm kenapa Miss S nak jumpa kita? Baru je kita jumpa dia 2 hari yang lepas. Lagipun Nayun tak suka hadap muka Miss S tu lama lama." Nayun memasang wajah cemberut.
"Lyss pun tak suka hiks haritu dia marah kita semua huwaaa." Lyss sudah menangis di situ.
Ian segera menutup mulut Lyss. Yang dia nak melalak ni dah kenapa. Tak kena dengan tempat.
"Shhhhh!" Kesemua appliers kecuali Lyss menyuruh Lyss untuk senyap.
Tersengguk sengguk Lyss menahan tangisan."Mungkin Miss S rindu kita kot." Hani menayang wajah blur. Serentak mereka memandang ke arah Hani. Terbelalak mata sekor sekor.
"Mustahil lah. Ada pulak fikir sampai ke situ. Mungkin dia nak bagi tugas baru kot." Kata Rinie.
"Dah habis? Hee nak keluar ni. Tadi Hee nampak ada lipas." Dengan selambanya Hee keluar dari sana.
Yang lain semua dah menjerit jerit dan ingin keluar dari sana secepatnya. Disebabkan diorang keluar dalam masa yang sama, diorang tersekat dekat pintu. Innalillah.
•
•
•
•
•
•
•
•"Kau ada dengar something tak?" Tanya Namjoon. Tak silap tadi dia ada dengar bunyi perempuan mengilai.
"Tak." Jawab Minhee. Matanya fokus ke arah game yang sedang dimainkannya.
"Weh jum lepak kat markas. Bosan ah." Ajak Jimin.
"Kau nak lepak kat sarkas? Gila ke kau?" Yohan meletakkan tapak tangan nya di atas dahi Jimin. Nak cek kot kot demam ke.
"Aku rasa kau kena pergi jumpa doktor pakar telinga lah. Cek sikit telinga kau kot kot banyak sarang labah-labah." Jihoon mengintai sedikit keadaan di dalam telinga Yohan. Fuh penuh dengan ketulan berwarna kuning kegelapan.
"Ewwww geli siot" berkerut wajah Jihoon. Geli geleman melihatnya.
"Aku kata jom lepak kat MARKAS." Jimin yang kegeraman itu menjerit tepat di sebelah telinga Yohan.
Terangkat bahu Yohan dek terkejut. Kusss semangat.
"Aku on je. Tak sabar nak cari mangsa." Namjoon menayangkan smirknya.
"Korang rasa en pompuan pompuan tu boleh dipercayai ke? Aku rasa lain macam." Mereka mencerna baik ayat
Minhee. Hurm."Ya tak ya jugak." Jimin menongkat dagunya.
"Aku rasa kita kena lebih berhati hati kalini. Sejak diorang jejak rumah ni pun aku dah rasa budaks budaks tu lain macem." Kata Yohan. Mereka semua mengagguk setuju.
Tok tok tok!
Mereka semua terus terdiam tatkala terdengar bunyi ketukan pintu di bilik yang dihuni oleh mereka sekarang.
"Helloo? Do you wanna build a snowm–
Terdapat Rinie dan Nayun yang berada di hadapan pintu.
Nayun yang sedang menyanyi lantas dicepuk oleh Rinie. Cian~
Krekkk
Pintu itu terus dibuka dari dalam. Minhee yang berada di hadapan mereka berdua mengangkat sebelah kening.
"Ermm tuan boleh tak kami nak keluar? Pergi beli barang dapur je hehe..." Rinie mengedipkan matanya berkali-kali. Nak mengorat ler tu kot.
Hati Minhee berdegup tak keruan. Namun ditepisnya cepat cepat.
"Boleh kan boleh kan?" Sempat pula Nayun ber aegyo free kat sini.
"Terserah koranglah nak pergi mana. Aku tak kisah pun. Pergi je mana mana yang korang nak." balas Minhee dan segera menutup pintu.
Tbc
○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○
Haluuuuu sha rindu korunkkk!
Oke bubaiii tatau nak cakap apa huks.
Kijapp satu lagi sorry sebab chap ni pendek angggg.
❤❤❤
YOU ARE READING
Secret Agent | Applyfic | Close | Slow Update
AzioneNak tau tekan butang read okehh! Thanks to @dh4n1s for helping me❤