Bab 1

636 9 4
                                    

"WARDA!!!!!!! BAGI BALIK REMOTE TU DEKAT ABANG!" Jerit akmal apabila warda merampas remote itu dari tangan dia.

"Alaaaaa abang ni asyik-asyik tengok bola je.Tak ada cerita lain ke yang abang boleh tengok" Ujar warda sambil berkajaran dengan abangnya.

"Ishhhhhh ye lah warda buka lah cerita apa yang warda nak tengok" Kata akmal sebaik sahaja duduk di sofa sambil berpeluk tubuh.

"Elehhh merajuk lah tu" Ujar warda sambil mejulingkan matanya ke atas.

"Mana ad-" Belum sempat akmal ingin menghabiskan ayatnya.Tiba-tiba terdengar ibunya menjerit dari dapur.

"Warda! Akmal! Mari makan,makanan dah siap ni" Jerit Datin syarifah mereka.Tanpa melengahkan masa,warda dan akmal berlari ke dapur.

***********************

"Ishhhh! Apa kena dengan kamu berdua ni!? Berlari je kerja." Kata datin  syarifah sambil menggelengkan kepalanya.

"Heheheheheee" Kata mereka berdua sambil tersenyum.

"Selepas maghrib jap lagi,papa nak cakap dengan kamu beruda." Ujar Dato ahmad yang baru sahaja turun.

"Baik papa" Kata anak-anak mereka dengan serentak.

***********************
Selepas maghrib.

"Apa yang papa nak cakap?" Soal warda kepada dato Ahmad.

"Warda. Papa nak kamu kahwin dengan anak kawan papa." Ujar Dato ahmad.

"What!!!!"Jerit warda dengan terkejut.

"Warda,papa cuma nak tengok anak papa kahwin sebelum papa pergi." Kata Dato Ahmad dengan wajah yang serbesalah.

"Tapi pa-" belum sempat warda ingin menghabiskan kata-katanya dipotong oleh datin syarifah.

"Warda.Tolonglah kahwin.Papa kamu cuma nak tengok anak-anak dia bahagia,ada family.Tolong tunaikan permintaan papa kamu ye sayang." Ujar Datin syarifah dengan muka kasihannya itu.

"Kalau itu yang papa dangan mama nak,warda ikut kan je." Kata warda dengan senyuman yang manis.

"Terima kasih sayang pap kerana tunaikan permintaan papa." Kata Dato Ahmad sambil tersenyum.

"Sama-sama papa" kata warda sambil memeluk papanya itu.

***********************

Hi guys😅sis sebenarnya tak tahu nak tulis apa🤭tapi mencuba juga🤣sis minta maaf kalau ayat terabur,typo🙏

Kahwin Paksa Dengan CEO SendiriWhere stories live. Discover now