Bab 2

479 6 0
                                    

"morning papa,mama" kata warda sambil mencium pipi kedua mertuanya.

"Morning sayang" balas datin syarifah dengan senyuman.

"Morning warda" Ujar dato ahmad pula.

"Warda,petang ni kita pergi jumpa bakal suami kamu ye" kata dato Ahmad.

"Baik papa" ujar warda tanpa bantahan.

*****************************

"Assalamualaikum!" Ujar datin syarifah.

"Waalaikummusalam..." Balas tengku hasmah dari dalam rumah.

"Eh!? Datin rupanya yang datang,ingatkan perempuan mana lah tadi.Hahahahhaa"kata tengku hasmah.

"Ye lah,sayalah yang datang, bukannye perempuan lain,hahahhahaahaha" balas datin syarifah dengan gelak tawa.

"Haa marilah masuk,tak kan nak duduk kat luar sampai malam." Kata tengku hasmah dengan senyuman.

******************************

"Duduklah dulu,saya nak kedapur sekejap ye" ujar tengku hasmah.

"Haa baiklah" balas datin syarifah.

5 minit kemudian....

"Haa jemputlah minum ye." Kata tengku hasmah sambil menuang air ke dalam gelas.

'aikk aku ni tunggul ke apa kat sini? Baik aku tak payah datang tadi' ujar warda dalam hati.

"Datin ni ke warda anak datin tu?" Kata tengku syarifah.

"Eh haah lah saya lupa nak kenalkan anak saya" ujar datin syarifah dengan senyuman.

'mama ni tak kan lah dah lupa anak sendiri kut' kata warda dalam hati.

"Ni lah anak dara saya yang bakal jadi menantu tengku nanti,hehe" kata Datin syarifah dengan memberi isyarat dekat aku untuk perkenalkan diri aku.

"Hai tengku,nama saya warda erina.Umur 21 tahun." Kata aku dengan senyuman yang paling manis sehingga menampakkan lesung pipit aku yang dalam tu. Eh melebih pulak aku ni hahahhahaa.

"Tak payah nak bertengku sangat,panggil mummy je" kata mummy dengan senyum.

"Haa... baiklah mummy" ujar aku sambil senyum.

Mummy senyum dekat aku.Haa yang anak dia ni pandang aku macam tak pernah pandang orang ni kepada.Dari tadi tenung aku,aku cucuk mata tu kang buta terus kau kang.Haa baru tahu.

"Haa ni pulak anak saya nama dia tengku rayyan malik,dia ni pendiam sikit" kata mummy sambil jeling anak teruna dia tu. Apa? Fikir aku tak nampak ke.

"Haa tengku saya rasakan lebih baik kita percepatkan tarikh kahwin budak dua orang ni" kata mama dengan wajah yang ceria.

"Haah kan lagi cepat lagi bagus kan rayyan" ujar mummy sambil pandang rayyan.

"Haa? Eh haa...haa betullah tu!" Balas tengku rayyan.

"Kalau macamtu kita kahwinkan budak dua orang ni minggu depan!" Kata mummy dengan senyuman manis.

"Hmmm saya setuju je" kata mama sambil pandang aku.

Mereka berborak sampai ke malam...

"Haa tengku saya balik dulu lah ye..."kata mama yang dah berdiri.

"Haa baiklah" balas mummy dengan senyuman di bibir.

*********************************

Hi guys😁 sorry lah kalau pendek, actually author tak de idea masa ni😅maaf lah kalau boring.

Walaupun tak best,harap korang support author ye😁 author pun baru lagi😅.










Kahwin Paksa Dengan CEO SendiriWhere stories live. Discover now