04 : chance

93 16 11
                                    

Ryuha selesai memuat naik penjelasan mengenai anaknya yang dituduh bersalah atas kesalahan membunuh dan merogol seorang wanita di sosial medianya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ryuha selesai memuat naik penjelasan mengenai anaknya yang dituduh bersalah atas kesalahan membunuh dan merogol seorang wanita di sosial medianya .

Dengan harapan orang tidak membencinya dan menghinanya dengan pelbagai tanggapan tanpa unsur periksa .

KRING ! KRING ! KRING !

Ryuha melihat ke skrin telefonnya . Tertera nama pengarah filem yang dia sedang berlakon di paparan skrin telefonnya .

" Hello , Encik Park ada apa ya ? Bukan ke schedule shooting start lusa ? " Ryuha memulakan bicara .

" Yup memang shooting start lusa , tapi saya nak bagi tahu awak , awak dah tak payah datang kerja dengan saya . Saya dah batalkan kontrak awak . " terang Encik Park panjang lebar .

" What ?! kenapa tiba-tiba ni Encik Park ? Saya ada buat salah ke waktu shooting haritu ? " percakapannya diakhiri dengan nafas berat . Macam-macam musibah yang menimpa dirinya .

" Awak tak buat salah waktu shooting . Saya cuma taknak orang ramai boikot filem saya disebabkan kemunculan awak . Nama awak dah tercemar sekarang "

Pening kepala Ryuha apabila mendengar hinaan sebegitu rupa . Dia sudah penat untuk menutup mulut netizen yang membawa berita ini ke merata tempat .

" Ouh ya ? kalau macam tu okey lah " dia mengeluh kepenatan . Dia sudah hilang semangat untuk menghalang hinaan yang dilemparkan kepadanya .

" Terima kasih " kata Encik Park lalu menamatkan panggilan antara mereka .

In fact , perkara ini memberi impak yang sangat besar kepada Mark , bahkan ibunya sekali yang menyebabkan ibunya hilang punca mencari rezeki .

Ryuha masih berfikir bagaimanakah dia mahu meneruskan kehidupannya dengan ujian dan hinaan yang diterimanya . Dia tak kuat .

KRING ! KRING ! KRING !

Sekali lagi telefon yang berada di atas meja itu berdering . Ryuha mengangkat telefon itu dan melihat nombor yang tidak dikenali pula tertera pada skrin .

Dia mengangkat panggilan itu , tetapi dia tidak berkata apa-apa . Dia takut juga jika ada orang jahat yang menelefonnya .

" Yeoboseyo ? " kedengaran seperti suara seorang lelaki di corong telefon tersebut . Ryuha masih mendiamkan dirinya .

" Puan Ryuha ? " seraya itu matanya terbuntang luas , siapa sahaja yang sedang menelefonnya sekarang ini ? dan orang itu tahu namanya .

" Awak siapa ? Kenapa awak telefon saya ? " Ryuha terus bertanyakan tujuan orang itu menelefonnya .

" Saya boleh tolong Puan keluarkan Mark daripada penjara " terkejut Ryuha mendengarnya . Siapa sahaja yang mampu menolong Mark ketika saat ini ?

" Apa bukti yang awak boleh tolong saya ? " hati Ryuha sedikit gementar ketika bertanyakan soalan ini .

" CCTV , saya akan tunjukkan pada Puan " balas lelaki itu .

🃏♥🃏♥🃏♥

" So Hendery kau dah lama kat sini ? " tanya Mark kepada orang yang menolongnya beberapa hari lalu .

Mark menyambung kerja mencabut rumputnya kerana sekarang ialah masa untuk aktiviti pembersihan kawasan sekitar penjara .

" Ada la lebih kurang setahun macam tu " balas Hendery lalu melemparkan senyuman yang sangat manis kepada Mark .

// MACAM MANA ADA BANDUAN HENSEM CAMNIH HUMPH 😤 //

" Ouh taklah lama sangat " balas Mark . Dia sedikit awkward kerana dia tidak sangka ada banduan yang baik dan sehensem Hendery di sini .

Tetapi jauh di sudut kawasan itu , ada seseorang yang sedang memerhatikan Mark dengan riak wajah benci .

Mark juga membalas pandangan banduan itu dengan wajah pelik . Tetapi nasib Mark memang tidak baik kerana orang itu bangun daripada kawasan pembersihannya lalu berjalan menuju ke arah Mark .

Bunyi tapak kaki semakin kuat kedengaran Mark hanya mampu melihat orang itu semakin mendekatinya dan Hendery .

" Hendery ! kau buat apa dengan budak kecik ni ?! " tempik banduan itu dengan kuat sambil memandang Mark seperti mahu menelannya .

Hendery hanya memandang Yukhei dengan pandangan serba salah , dia tidak mampu untuk berkata apa-apa .

" Hey budak ! ni mesti sebab kau kan Hendery tinggalkan kami ?! " Mark sedikit pelik dengan perkataan kami tetapi dia dapat melihat sekumpulan banduan yang semakin menghampiri mereka.

Lalu Yukhei melancarkan genggaman tangannya hampir terkena muka Mark , tetapi kali ini Mark tidak berdiamkan diri lagi . Dia menghalang genggaman Yukhei sebelum mendarat di wajah sucinya .

" Lee Minhyung ! awak ada tetamu ! " tiba-tiba salah seorang daripada pegawai penjara muncul untuk memanggil Mark . Oleh sebab itu , Mark selamat dan pergaduhan itu terhenti di situ sahaja .

🃏♥🃏♥🃏♥

" OMMA ! OMMA ! " betapa bersemangatnya Mark apabila melihat ibunya disebalik cermin kaca itu datang untuk melawatnya .
Dia kelihatan seperti anak kecil yang mahu pulang dari kindergarten .

" Mark , omma ada berita baik untuk kamu.Omma dah menjelaskan mengenai kes kamu di sosial media omma . Omma tahu kamu tak buat benda tu sayang " kata Ryuha sambil melemparkan senyuman yang sangat manis kepada anaknya itu .

Tapak tangan mereka bertemu di sebalik cermin kaca itu . Tidak terkata bagaimanakah rindu Mark kepada ibunya . Begitu juga ibunya .

" Ada orang boleh tolong kamu keluar daripada sini , dia ada bukti cctv yang sebenar " sungguh gembira hati Mark apabila mendengar berita itu .

" Omma ! jinjayo ? " balas Mark , dia hampir menangis kerana terharu masih ada orang mahu membantunya dan masih ada peluang untuk dia keluar daripada penjara sial itu .

" Mark tunggu ya , omma akan usahakannya . Jaga diri ya di sini .Ingat omma sentiasa sayangkan kamu "

Perkataan terakhir ommanya diakhiri dengan tangisan dan senyuman sebelum telefon yang digunakan untuk berkomunikasi dengan banduan itu diletak semula .

Lalu , pegawai penjara itu membawa Mark balik ke tempat pembersihannya tadi .

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
GAMERS • MARK LEE Where stories live. Discover now