02 : trust

120 28 2
                                    

KRING ! KRING ! KRING

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

KRING ! KRING ! KRING

" Ryuha ada panggilan untuk awak ! " jerit seorang lelaki yang berpakaian seperti juru makeup .

Juru makeup itu berlari membawa telefon kepada Ryuha yang sedang berehat di dalam bilik makeup itu .

Apabila telefon itu sudah ada di tangan Ryuha , dia melihat nombor yang tertera di telefonnya itu ialah nombor yang tidak dikenali .

" Yoboseyo "

" Ini Puan Choi Ryuha ke ? " suara garau yang berada di corong telefon itu bertanya .

" Ye , saya . Encik ni siapa ya ? " tanya Ryuha pula kepada pemilik suara itu .

" Saya Inspektor Park daripada Pejabat Polis Seoul . Saya di sini untuk memberitahu bahawa anak puan , Mark Lee di bawah tahanan polis kerana tertuduh merogol dan membunuh seorang wanita " terang anggota polis itu panjang lebar .

Jantung Ryuha terasa seperti berhenti berdegup untuk seketika . Tidak dia menyangka anaknya sanggup buat perkara terkutuk itu . Kepalanya mula terasa pening .

" Saya harap puan dapat hadir ke sini untuk perbincangan kes dan perkongsian maklumat . Terima kasih . " tanpa sempat Ryuha berkata apa-apa talian panggilan sudah dimatikan .

Tangan Ryuha semakin longlai memegang telefon itu sehingga telefon itu jatuh terhempas di atas lantai . Cecair-cecair putih mula mengalir keluar dengan deras daripada matanya .

🃏♥🃏♥🃏♥

" Berita tergempar , anak kepada pelakon dan model terkenal Choi Ryuha yang dikenali sebagai Mark Lee telah ditahan oleh pihak polis di atas tuduhan merogol dan membunuh seorang wanita dengan kejam .

Mark dipercayai terlalu taksub dengan gamenya sehingga dia tidak boleh membezakan antara kehidupan sebenar dan permainan game.Hal ini juga menyebabkan dia membunuh manusia tanpa belas kasihan.

Mangsa didapati meninggal dunia pada lebih kurang pukul 11 malam oleh kerana 25 kesan tikaman yang terdapat di seluruh badannya . "

" Semua bukti pembunuhan seperti cap jari pada pisau dan juga rakaman cctv membuktikan jelas bahawa dia ialah suspek sebenar .

Hukuman yang dijatuhkan kepada dia ialah hukuman penjara seumur hidup . "

Berita terkini yang disiarkan di skrin besar di tengah-tengah bandar Seoul itu mendapat perhatian daripada orang ramai . Ramai yang memberi pandangan buruk terhadap kejadian yang berlaku .

Kes mengenai Mark telah tersebar melalui media massa , media sosial dan menjadi buah mulut orang tempatan tambahan pula ommanya ialah pelakon dan model yang terkenal dan berjaya .

🃏♥🃏♥🃏♥

" Tulahkan buat malu mak dia je " kata salah seorang wartawan yang sedang menunggu kehadiran Ryuha di pejabat polis itu.

GAMERS • MARK LEE Where stories live. Discover now