Ep 2

42 9 226
                                    

Author's

Ijen wake up~ wake up~

"Haishh! Bising la!" Minhee tekup bantal kat telinga dia. Bingit telinga dia dengar morning alarm si Taeyong tu. Dah la suara Seungkwan.

Taeyong? Still tido mati lagi.

"Haish.... apa la masalah orang tua ni gi set alarm, bukan dia bangun pun. Aku pulak yang bangun." Minhee terus bangun and kemas katil dia.

Lepastu, dia ambil telefon Taeyong dari bawah and tutup alarm tu then buang kat tong sampah tanpa belas kasihan.

Tak cukup dengan tu, dia gi letak semua sampah kotor kat dalam tong sampah tu. #riptelefontaeyong

Then dia dengan selambanya masuk gi bilik mandi.

"HUARGHHH!! Good morning, Minhee. Eh? Mana Minhee?" Taeyong yang baru bangun tu terus menguap cam gorilla.

Lepas dah habis menguap, dia pun kemas katil dia.

A few minutes later...

"Good morning, hyung." Minhee keluar dari bilik mandi sambil gosok rambut dia yang masih basah.

"Minhee, Minhee ada nampak phone hyung tak?" Taeyong tanya Minhee ngan muka penuh harapan.

"Takde pun. But tadi Minhee nampak hyung gi campak phone hyung time tidur masuk dalam tong sampah." Minhee acah tak tau.

"Tong sampah? Seyes arh?" Taeyong nak nangis tengok tong sampah tu.

"Yep." Minhee terus sambung gi keringkan rambut dia and keluar dari bilik tu.

"Eww..." Taeyong buat muka jijik tengok tong sampah yang kotor tu.

"Haih.. phone punye pasal, terpaksa la aku berkorban." Taeyong petik jari dia and automatic dia pakai penutup muka ngan sarung tangan getah.

"Here you go." Dia masukkan tangan dia kat tong sampah tu and start searching for his phone.

Living room 2...

"Minhee, mana Taeyong hyung?" Yunseong yang baru je buat air kat dapur terus duduk kat tepi Minhee.

"Ada kat bilik. Tengah korek sampah." Minhee buat muka kosong sambil tengok tv.

"Oh." Yunseong pun tengok tv sambil minum. Dia malas nak kisah pasal orang lain. Lagipun, dia ni jenis yang tak banyak tanya.

"ANDWAEEEEE!!!" Naik bergegar satu rumah dek jeritan Taeyong dari dalam bilik tu.

"HADUH KAU NI PAHAL SIAKKK?! BISING DHOOO!!" Minho keluar dari bilik dia and kerjakan Taeyong. Peduli apa dia ngan orang tua, lantak la.

"ADEH!! ADEH!! SAKIT LA, HANOTT!!" Then Taeyong gi jerit lagi kuat.

Akibatnya, semua tenok tenok yang lena dibuai mimpi merapu diorang tu pon sekor sekor terbangun. Disebabkan amarah diorang sume dah meletus, diorang terus gi serbu Taeyong ngan Minho.

"APA BISING BISING NI SYAITON?!" Youngmin ngan
rambut cam sarang burung dia terus gi cekak pinggang depan diorang berdua.

"TAH!! TAK SEDAR LAGI DIRI TU ANGEL!!" Haechan ikut cekak pinggang dia cam Youngmin.

"Kau tengah cakap ngan cermin ke?" Minho glare Haechan sambil tangan dia genggam kolar baju Taeyong. Terdiam terus si budak Haechan tu.

"Cer explain pehal Minho gi belasah si tua ni." Beomgyu dengan mata yang still tertutup tu sempat lagi menguap.

"Auch! Kau panggil aku si tua? Auch! Sakitnya hati ini!" Taeyong yang masih lagi kena genggam kolar baju dia tu still buat drama murahan.

"Emm eksus meh? Aiii sorang je boleh buat drama mahal oke? Yu kennot kennot."

<Mission 0.1> Applyfic ClosedWhere stories live. Discover now