Author's
Rumah gegirls...
"Hemm... nape tetibe rasa pelik ni ehh?" Mitasuki cakap sensorang masa dia tengah pick up laundry kat belakang rumah. Omma material gaiss.. tapi sayang dah taken uhuks. Taken ngan sape? Taken ngan boyfriend imaginary dia la.
"Cakap sensorang nampak." Jihyun datang sergah Mitasuki ngan muka cold.
"Takdelah... nape?" Mitasuki pandang kat Jihyun
"Barang dapur dah habis. Bebudak riang tu lak dalam 5 jam lagi dah balik. Jadi, boleh unnie gi beli barang dapur?" Jihyun gi masukkan tangan kat pocket hoodie dia.
"Hem." Mitasuki angguk and ambil list dari tangan Jihyun dan keluar dari rumah. Padahal lama lagi kot bebudak tu nak balik sekolah.
Supermarket....
"Weyh! Malam ni akan ada gerhana bulan kan?" Mitasuki yang tengah beli barang tu ignore je perempuan kat sebelah dia yang bercerita tak ingat dunia ngan kengkawan dia.
"Haah! Aku ada terbaca satu artikel ni, katanya setiap kali gerhana bulan jadi, ada 10 orang angel akan turun ke bumi and jadi guardian 10 manusia." Dengar je perkataan angel, Mitasuki terus kaku kat situ. Well, dia suka kaji selidik bende bende angel.
"Eee... best nye! Aku harap aku salah satu dari 10 manusia tu." Then group tu beredar.
"Manusia yang diorang jaga tu memang bertuah. Ceh, macam aku kene pilih. Not in a million decades." Mitasuki terus sambung cari barang.
Hanlim Multi Art School...
masa rehat, padang sekolah"Yum! Yum! Masakan Mita unnie memang selalu jjang!" Nariko bercakap ngan mulut yang penuh.
Kalau tersembur makanan tu kat orang depan dia, mampos la.
"Kau, semua makanan kau cakap sedap." Koyomi gi jeling Nariko pastu suap makanan kat mulut dia.
"Hiks.. apa salah Riko. Hiks..." nangis terus budak tu. Daeni lak gi gosok gosok belakang Nariko tanpa bunyi.
"Koyomi..." Hwanlim, Amnda ngan Erina gi tenung Koyomi cam nak makan.
"Ceh, noob gila main bola. OII!! AKU NAK JOIN!! KORANG MAIN NOOB SIAA!" Koyomi terus jalan kat semua lelaki yang tengah main bola, kengkawan dia yang tangah dok perhati dia cam helang tu dia abaikan.
"Dah mula dah." Mia pandang kosong Koyomi yang tengah gaduh kat padang.
"Nampak gayanya, akan ada surat dicipline lagi la ni." Daeni sambung makan. Yang lain pun sama.
"Dah masak sangat ngan perangai dia." Hwanlim geleng kepala.
"Bila la nak jadi budak baik." Erina gi face palm.
"Tah la." Semua angkat bahu.
"Unnie, nak mochi unnie cikit boleh?" Nariko gi buat aegyo kat Zhaoyao.
"Ambik je la, unnie mana pandai makan mochi." Dengar je tu, Nariko terus rembat sume mochi Zhaoyao.
Zhaoyao pun pasrah je la, cam dia tak tau ngan perangai Nariko tu.
Lepas je Nariko habis makan, diorang semua kemas bekas bekas makanan and minuman diorang. Almaklumlah, budak tu makan lambat cam siput.
"Eh, guys masa rehat dah nak habis. Jumpa korang nanti." Daeni, Amanda, Erina, Zhaoyao and Hwanlim pun jalan pergi class diorang.
Tinggal la 06 liners...
"Koyomi! Jom pergi change room." Koyomi ngan muka cold nya datang lepas kene panggil oleh Mia.
YOU ARE READING
<Mission 0.1> Applyfic Closed
FanfictionAsila tekan read kalau yanda semua nak tau [10/10] Open❌ Close✔