"Doktor , macam mana dengan Heeyoung ? Dia selamat kan doktor ?" tanya Jimin panik .
"Encik nie sape ye ?"
"S-Saya suami dia ."
Doktor itu mengangguk .
"Pendarahan di kepala isteri encik tidaklah seteruk mana . Tapi isteri encik perlu berehat di sini . Kami akan pantau isteri encik dari semasa ke semasa ."
"Boleh tak saya melawat dia ?"
"Silakan encik ."
Doktor itu berlalu pergi . Jimin masuk ke dalam wad yang Heeyoung berada .
"Heeyoung sayang , oppa datang nie . Sayang bangunlah cepat ii , oppa tak de tempat nak bermanja ."
Pintu bilik wad itu terbuka . Jimin memandangnya dan ...
"Jimin oppa ! Apa oppa buat kat sini ? Ahh melawat perampas nie ke ?" katanya sambil mencebik bibir .
"Apa kau cakap nie ? Tak baik tau tak !" marah Jimin .
"Sayang , dia nie perampas tau tak ? Dia rampas oppa tau tak ?!"
"Dia bukan perampas . Aku kenal dia dah lama . Sebelum aku kenal kau lagiy ."
Perempuan itu mencebik lalu keluar dari wad tersebut .
Kau tak tau macam mana aku nie Park Jimin . Nie Jeon Hyerin la . Aku akan buat apa ii sahaja untuk dapatkan kau dan ... hapuskan Heeyoung tu jugak .
Setelah Hyerin beredar , Hoseok dan kawan kawan Heeyoung masuk ke dalam wad .
"Jimin , apa dah jadi kat adik aku ha ? Kau cakap kau nak jaga adik aku kan ? Nie apa nie ?" kata Hoseok dengan berangnya .
Jimin hanya menunduk .
"Oppa , janganlah marah ii . Kita bawak bincang ." nasihat Eunhan .
Hoseok berjalan menuju ke katil Heeyoung .
"Heeyoung , bangun please . Oppa nak dengar suara kamu ." kata Hoseok sambil memegang tangan Heeyoung .
Tangan Heeyoung mulai bergerak . Mulutnya seakan akan mahu memanggil seseorang .
"Hyori , panggil doktor sekarang !" jerit Hoseok . Hyori mengangguk lalu segera memanggil doktor .
"Kamu semua tolong keluar sekejap ye ." arah jururawat di situ .
"Jimin , apa dah jadi sebenarnya ?" bisik Jihyun .
"Nanti la aku cerita ."
🌸🌸🌸
"Cik Heeyoung dah sedar tapi ..."
"Tapi apa doktor ?!" jerit Hoseok dan Jimin serentak .
"Bawak bertenang . Cik Heeyoung mengalami trauma akibat kemalangan yang terjadi . Tapi trauma nie , kalau seseorang tu mention je pasal kemalangan tu trauma dia akan semakin teruk ."
"Kau Jimin !" Hoseok memegang kolar baju Jimin dengan kasar .
"Kau buat adik aku jadi macam nie !"
Jimin terduduk selepas Hoseok melepaskannya .
"Sabar ye Jimin , Hoseok oppa memang macam tu , dia nampak je baik tapi kalau ada orang cederakan adik dia memang dah tak serupa Jung Hoseok dah ." kata Eunhan .
Jimin mengangguk lemah .
🌸🌸🌸
"Dah bunuh si Heeyoung tu ?"
"B-Boss , dia hidup lagiy . S-Saya .."
BANG !
"Buat kerja senang pun tak boleh . Tch ."
"Boss nak kitorang bunuh dia kat hospital ?"
"Tak payah . Korang bukannya tau pun buat kerja macam nie . Biar aku je yang buat . Tapi dengan cara yang lain ."
Park Jimin , kau rampas Heeyoung dari hidup aku . Hidup aku merana . Tunggu ye Jung Heeyoung sayang , aku akan dapatkan kau . Takde sapa boleh ambik kau dari aku .
🌸🌸🌸
"Jimin , kau balik la dulu ." kata Hoseok .
Hoseok merasa kasihan melihat Jimin menangis di sebelah Heeyoung .
"T-Tapi Heeyoung perlukan aku . Betul tak , sayang ?"
Heeyoung mengangguk .
"Hmm ."
Hoseok berlalu pergi .
"Jimin , saya dah dengar semuanya ."
Jimin memandang pelik ke arah Heeyoung .
"Awak dengar apa ?"
"Girlfriend awak tu panggil saya perampas kan ? Hmm betul lah dia cakap tu . Saya nie perampas . Saya suka kat orang yang salah ."
"No no sayang . Sayang bukan perampas , oppa tak pernah anggap dia sebagai girlfriend oppa . Heeyoung je yang patut jadi girlfriend oppa ."
"Jimin ..."
Jimin memeluk Heeyoung dengan erat .
"Kalau awak tak nak jadi boyfriend saya tak apalah , saya tak paksa ."
Heeyoung terkejut .
"Jimin , a-awak tak nak jadi boyfriend saya ?"
"Ye lah , awak kan tak suka saya . Rasanya sampai sini je lah . Bye Heeyoung . Ada masa kita jumpa lagiy ."
Baru sahaja Jimin mahu menapak keluar , Heeyoung memegang erat lengan Jimin .
"Heeyoung , apa awak buat nie ? Lepaslah ."
"No Jimin . Jangan tinggalkan saya buat kali kedua please ."
TO BE CONTINUE ...
Mesti pelik kan sebab awal ii dah masuk hospital apa semua . Anyway , watak jahat baru sahaja melangkah , perjalanan mereka masih jauh lagiy hehe . Jangan lupa vote and comments 💜
YOU ARE READING
[OG] уσυ'яє мιηє || ρ.נ.м
Фанфик"i will make you mine , sayang ." start : 12 Disember 2019 end : don't know .