[ BAB 5 ]

37 3 0
                                    

"No Jimin . Jangan tinggalkan saya buat kali kedua please ."

______________________________________

"H-Heeyoung , awak perasan saya ?"

"Saya dah lama perasan . Betul la awak nie hidup lagiy ? Macam mana awak hidup ha ?"

Flashback

"Jimin ! Jom main dengan Heeyoung !"

"Heeyoung , Jimin dah tak nak main dengan Heeyoung lagiy ."

Heeyoung memandang Jimin kehairanan .

"Kenapa ? Jimin dah tak sayang Heeyoung lagiy ke ?"

Mata Heeyoung mulai bergenang .

"Jimin sayang Heeyoung lagiy . Cuma... "

"Cuma apa ?! Jimin memang dah tak sayang Heeyoung lagiy kan ?"

Jimin memeluk Heeyoung dengan erat . Heeyoung meronta minta dilepaskan tetapi apakan daya , Jimin terlalu kuat .

"Jimin terpaksa buat macam nie . Jimin kena pergi jauh dari sini . Appa tak suka Jimin kawan dengan Heeyoung . Eomma pulak ikut je cakap appa ."

Heeyoung mulai menangis . Jimin mengesat air mata Heeyoung .

"Heeyoung , jangan nangis please . Jimin janji Jimin akan cari Heeyoung bila Jimin dah besar nanti ."

"Janji ?"

Jimin mengangguk . Seketika kemudian , appa Jimin memanggil Jimin .

"Jimin , apa lagiy kamu buat dengan dia nie ? Kita dah nak pergi , naik kereta cepat !"

"Sekejap ! Heeyoung janji ye jangan lupakan Jimin bila Jimin pergi ."

Heeyoung mengangguk . Jimin berlari menuju ke kereta appanya tetapi ...

BAMM !

Mata Heeyoung terbeliak melihat kejadian yang berada di hadapannya ini .

"J-Jimin !"

Heeyoung mendekati Jimin yang berdarah teruk .

"Jimin , bangunlah !"

Heeyoung meraung kuat .

"Blah la sial !"

Heeyoung terdorong ke belakang akibat tolakan appa Jimin .

"Kau pergi dari sini ! Disebabkan kau , anak aku kemalangan !"

Heeyoung menangis sekuat hati lalu masuk ke dalam rumahnya . Heeyoung masuk ke dalam biliknya dan mengunci pintu .

"Jimin , jangan tinggalkan saya please .."

End Flashback

"J-Jadi maknanya awak tak mati la ? Appa awak cakap—"

"No , appa saya tipu awak ."

Heeyoung menarik tangan Jimin lalu memeluknya .

"Jimin , jangan tinggalkan saya lagiy ."

"Boleh tapi dengan satu soalan ."

"A-Apa dia ?"

"Kenapa awak dingin dengan saya ?"

"Sebab saya takut nak jatuh cinta lagiy . Awak tau kan sebabnya , dulu saya sukakan awak tapi awak dah 'tinggalkan' saya ."

Jimin tergelak .

"Aigoo . Tu je sebabnya ? Hati tisu betul la awak nie ."

Heeyoung tersengih .

"Saya nak mintak maaf kat awak sebab oppa saya marahkan awak . Oppa saya tu memang macam tu . Overprotective ."

"Its okay ."

Heeyoung tersenyum .

Pintu bilik wad terbuka . Terpampang muka Hoseok dan kawan ii Heeyoung .

"Heeyoung ! Sedar pun kau !" jerit Eunhan sambil menepuk bahu Heeyoung .

"Sakit la gila ! Aku tak sembuh lagiy nie !"

"Kau nie Eunhan , sesuka hati kau je nak pukul ii girlfriend aku ."

"Ye lah , Jimin . Patik menurut perintah ." kata Eunhan sambil mencebik bibirnya .

"Heeyoung bila kau discharge ? Tak sabar nak pergi jalan ii !" tanya Jihyun .

"Doktor kata esok dah boleh discharge . Kita pergi Han River nak tak ?"

"Aip aip Heeyoung tak boleh jalan ii dengan korang !" kata Hoseok .

"Bagus hyung , jangan bagi diorang nie bawak girlfriend Jimin jalan ii ! Jimin je boleh bawak muahahaha !"

"Kau pun tak boleh . Heeyoung kena rehat kat rumah . Jangan nak mengada ngada ek , aku tampar sorang ii ." Hoseok tersenyum sinis ke arah Jimin .

"Ala oppa , patutnya Heeyoung kena lah jalan ii , bagi dia hirup udara segar . Apa class duduk kat rumah ? Nak mereput sampai tinggal rangka ?" pujuk Hyori .

"Hmm betul tu hyung ."

"Adik , kau nak ikut diorang ke oppa hm ?" Hoseok menjeling Heeyoung dengan tajam .

"Nak ikut oppa !" kata Heeyoung .

"Apa nie sayang , jangan la begitu . Saya baru je nak dating dengan awak ! Apa nie apa nie !" Jimin memuncungkan bibirnya tanda merajuk .

"Tua ii pun nak merajuk . Apa punya lelaki lah ." perli Hoseok .

"Hyung ! Saya nie muda lagi tau ! Hyung tu yang tua , dah la tak de girlfriend lagiy !" Jimin tergelak .

"Kau kan , sengaja je nak bagi aku naik angin !" marah Hoseok .

TO BE CONTINUE ...

hahahahambar . jangan lupe vote
dan comments , kalau tak author hempuk sorang ii . ceh tak de lah author tak sejahat itu hek .

[OG] уσυ'яє мιηє || ρ.נ.м Where stories live. Discover now