"N-Namjoon ?"
🌸🌸🌸
Heeyoung's room
Namjoon cari aku ? Dah lama dia tinggalkan aku , sekarang baru nak cari ?
DING DONG !
Ni mesti oppa .
Heeyoung segera keluar dari biliknya dan membuka pintu rumahnya .
"Oppa ! Dah bali—"
"Hye Heeyoung . Lama tak jumpa kau ."
Panik mula menguasai diri Heeyoung .
"Namjoon , a-apa awak buat kat sini ? And macam mana awak jumpa rumah saya ?"
Namjoon tersenyum sinis .
"Macam mana aku jumpa rumah kau , aku rasa kau tak perlu tau . Tujuan aku datang sini sebab aku nak kau ."
Heeyoung tercengang .
"Awak dah kenapa ha ? Awak dah buat saya terluka tau tak ? Lepas awak dah buat macam tu ingat saya nak maafkan ke ?!"
Namjoon memegang tangan Heeyoung . Heeyoung menarik tangannya tetapi gagal .
"Aku tau kau dah ada Jimin . Tapi aku nak bagitau , yang Jimin tak sebaik yang kau sangka . Dia tinggalkan kau jugak kan dulu ?"
Heeyoung memandang Namjoon .
"Macam mana awak tau pasal Jimin ? Awak nak buat apa yang awak dah buat kat eomma appa saya ?"
Pipi Heeyoung dibasahi dengan air matanya .
"Aku takkan buat macam tu . Aku tau kau sayang Jimin . Aku jugak macam tu . Tapi tolong , jauhi Jimin ."
"Kenapa saya kena jauhi dia ?"
"Dia..."
"Woi , apa kau nak buat dengan adik aku ha ?!"
Hoseok memegang kasar kolar baju Namjoon .
"Oppa , lepaskan dia . Biar dia pergi ."
"Aku taknak tengok muka kau lagiy dekat sini . Kau blah sekarang !"
Hoseok melepaskan Namjoon .
"Heeyoung , ingat apa yang aku cakap . Jauhi Jimin , kalau tak kau akan menyesal ."
"Blah la !"
Namjoon beredar dari situ . Hoseok pula memegang muka Heeyoung .
"Dia ada buat apa ii ke dekat Heeyoung ?"
"Takdelah ."
"Betul nie ?"
"Betul ."
Hoseok membawa Heeyoung masuk ke dalam rumah .
"Oppa dengar tadi dia ada cakap pasal Jimin ."
"Namjoon kata dia suruh Heeyoung jangan dekat dengan Jimin . Tapi Heeyoung tak percaya , ye lah , Namjoon kan baru je keluar dari penjara . Mungkin dia jadi gila ke kat sana , mana kita tau kan ?"
Hoseok mengangguk .
"Dah la Heeyoung , pergi masuk tidur ."
Heeyoung mengangguk lalu masuk ke dalam biliknya .
Sorry Heeyoung , apa yang Namjoon cakap tu betul . Pasal eomma dengan appa , ada lagi yang Heeyoung tak tau .
TO BE CONTINUE...
Jangan lupa votes and comment 💜 ! Borahae 💜✨
YOU ARE READING
[OG] уσυ'яє мιηє || ρ.נ.м
Fanfiction"i will make you mine , sayang ." start : 12 Disember 2019 end : don't know .