~• three

211 26 27
                                    

Malam...

Asrama

"Tak sabarnya aku esok! Hensem kah pelajar pelajar Akademi Putera Livina ni?" Maerin awal awal dah berangan.

Mana taknya, esok pagi Akademi Putera Livina akan sampai ke akademi mereka. Memang eksitedlah jawabnya.

"Sabar Maerin. Ta-tapi kan...AKU PUN TAK SABAR NAK TUNGGU ESOK!!" Sora pun dah naik gila sesama dengan Maerin sambil melompat lompat.

"Woi woi...jangan melompat! Bergegar bilik kita ni weh!" Christaena cuba menghalang Sora dan Maerin yang sedang terlompat lompat.

Diorang berlapan ni duduk satu bilik. Almaklumlah dalam bilik tu ada 8 buah katil. Cukup untuk diorang. Bila diorang bergabung, maka bilik tu ialah bilik balik bising sekali.

Kembali pada 8 manusia yang terencat akal dibilik itu (maaf 😅)

"Dah dah...memasing pergi tidur. Tak payah nak jerit sana sini. Esok tengoklah hensem ke tak pelajar pelajar tu." Arah Yeeun pada kawan kawannya.

"Baik Shu." Tak sangka mereka dengar apa yang Yeeun arahkan. Tanpa buang masa, memasing naik ke atas katil memasing untuk merehatkan mata diorang tu.

Esok ada perkara yang menarik menanti diorang.

👑👑👑

Kapal Persiaran Akademi Putera Livina

"Joong, kenapa kau tak tidur lagi ni?" Tegur salah seorang pelajar Akademi Putera Livina tu.

Malam tu, angin sempoi sempoi bahasa jer di atas kapal persiaran tu. Sesuai untuk mengenang nasib seorang pelajar lelaki ni.

"Hwa! Terkejut aku. Hmm...takdelah. Aku saje lepak kat luar ni. Ha...btw, kat mana sekarang ni kita nak pergi?" Jawab dan tanya pelajar itu pada masa yang sama.

Walaupun hari dah malam, kapal persiaran akademi ini masih berjalan menuju ke Akademi La Violeta ni.

"Ouhh...kita nak pergi Akademi La Violeta." Balas kawan pelajar itu.

Pelajar tersebut mengangguk angguk faham.

"Hmm...Akademi La Violeta yer."

👑👑👑

Akademi Putera Livina hampir sampai ke Akademi La Violeta. Uwuuuu

[C] Akademi La Violeta ❥ AteezWhere stories live. Discover now