"Eo? Awak sape? Bila masa awak ade kat sini?" Aera menegur seseorang yang berada disebelahnya.
Pelajar itu tinggi dan Aera terpaksa mendongak memandangnya.
Sape lagi kalau bukan si jejaka yang bernama Jeong Yunho ni.
"Saya dengan si Hongjoong ni ah." Kata Yunho lalu menunjukkan kearah Hongjoong yang sedang menolong Yeeun bangun.
"Ouhh...saya pun. Yang peliknya, saya yang kena buli tapi kawan saya yang diselamatkan. Hurmm hurmm..." Kata Aera, tak puas hati disitu.
Yunho tergelak dengan kata2 Aera tu. Aera memandang Yunho dengan pandangan :-
Aera be like- Pahal ngan mamat ni? Nama pun tak bagitau, tapi gelakkan orang. Haihh...
"Nape awak gelakkan saya ttibe ni? Malulah saya ttibe awak gelak tak tentu pasal ni." Tanya Aera. Ketawa Yunho tu membuatkan pipi Aera kemerahan.
Yunho berhenti gelak. Dia memandang Aera yang sedikit pendek darinya.
"Ehh...bukan apa. Saya gelak sebab kata2 awak tu comel." Kata Yunho, jujur. Kata2 Yunho tu lagi membuatkan pipi Aera merah.
"Umm malulah." Aera memegang pipinya. Aera ni memang. Bila kena puji, dia akan jadi macam tu. Itulah perangai Aera.
Tanpa mereka berdua sedar, ada empat pasang mata sedang memerhatikan mereka yang dari tadi sibuk bersembang.
"Amboi Aera. Bukan main eh." Kata Yeeun. Aera memandang Yeeun yang berada di sebelah Hongjoong. Makin merah dibuatnya bila ditegur sebegitu rupa.
"Kawan awak ke?" Tanya Hongjoong pada Yeeun. Yeeun mengangguk.
"Dia ni, pemalu orangnya." Bisik Yeeun pada telinga Hongjoong. Hongjoong meng'ouh'kan aje.
Yunho memandang Aera lalu dia membengkokkan sedikit kakinya untuk sama tinggi dengan Aera.
(faham an?)"Aera, awak ni comel lah." Puji Yunho sambil mengusap kepala Aera. Makin merah dibuatnya muka Aera tu.
Aera cepat cepat cover muka dia. Taknak bagi merah tu naik lagi.
S K I P
"Korang, Nara lah!" Jerit seorang pelajar Akademi La Violeta. Hmm yerlah, si Nara ni kan popular kat sekolah.
Mestilah pelajar lain kenal dia.
Nara tersengih sorang sorang disebabkan jeritan pelajar tadi. Dia sebenarnya agak kekok dengan gelaran 'popular' tu.
Agaknya, macam mana dia boleh jadi popular sampai begitu rupa?
Dushhh
"Aduhh! Oi lain kali jalan tu pandang lah de--" Kata kata Nara terhenti apabila melihat gerangan manusia yang dia telah langgar tadi.
"Aduhh...sekarang ni sape yang kena marah sape sebenarnya ni? Aduhhh..." Pelajar yang Nara langgar tad, agak geram.
"Maafkan saya. Umm awak boleh bangun tak? Meh saya tolong." Nara menghulurkan tangannya untuk membantu pelajar tersebut bangun.
Pelajar tadi mencapainya.
"Thanks." Ujar pelajar itu, ringkas.
Bangun saja dari jatuh terduduk tadi, pelajar tadi baru perasan yang seluar dia terkoyak dan ada sedikit luka pada lututnya.
"Oh my! M-maafkan saya. Umm jom ikut saya pergi bilik rawatan sekejap. Nanti saya tolong letak ubat kat luka tu." Ajak Nara.
Pelajar itu menggeleng, menolak ajakan Nara tu.
"Takpe takpe. Sikit jer ni." Kata pelajar tersebut. Nara degil. Dia menarik tangan pelajar tu lalu bawak dia ke bilik rawatan.
Sampai di bilik rawatan, Nara cepat cepat mencapai first aid yang berada di atas kaunter.
"Angkat seluar tu sampai paras lutut." Arah Nara. Pelajar tadi hanya akur.
Nara pun meletakkan minyak pada lutut pelajar tu dengan berhati hati.
"Okey, dah siap." Nara selesai meletakkan ubat dan menampalkan plaster pada lutut pelajar tu.
"Gomawo awak. Umm btw nama?" Tanya pelajar tersebut, selesai saja dia menurunkan semula lipatan seluar dia tadi.
"Park Nara imnida. Selamat berkenalan dan maafkan saya pasal tadi." Balas Nara lalu bow pada pelajar tersebut menandakan dia meminta maaf.
"Ahh gwaenchana. Choi Jongho dari Akademi Putera Livina imnida." Pelajar itu pula memperkenalkan dirinya.
Keadaan yang mesra tadi terus menjadi kekok. Tiada respon antara mereka berdua.
"HAHAHAHA!" Gelak mereka berdua, serentak. Kelakar dengan keadaan yang ttibe menjadi kekok.
Tetapi dah kembali pada asal disebabkan gelak ttibe mereka tu.
👑👑👑
Done memperkenalkan pelajar Akademi Putera Livina pada pelajar Akademi La Violeta..fuhh
YOU ARE READING
[C] Akademi La Violeta ❥ Ateez
Non-Fiction[ CLOSED + COMPLETED ] Dengar cerita, mana mana pelajar perempuan Akademi La Violeta yang menerima bunga putih dari pelajar lelaki Akademi Putera Livina akan menjadi pasangan tarian mereka tapi, siapa pelajar yang bertuah tu? Start :: 261119 (Befday...