Bab ni mungkin panjang sikit
----
"Wahh hensemnya diorang!!"
"Siapalah antara 8 pelajar Akademi Putera Livina ni ada bunga putih dan siapakah pilihan diorang tu?"
Pelajar lelaki Akademi Putera Livina pun masuk ke dalam dewan.
"Weh weh Sora, Nara, pelajar lelaki dah masuk dewan. Dah lah tu melahap."
Maerin memanggil Sora dan Nara yang masih melahap tapi mereka tak mengendahkan panggilan Maerin.
Dan sambung balik makan.
Makan jerlah diorang dua ni.
"Ehem.." Seseorang menegur Sora. Sora pun memandang seseorang yang mengacau dia makan.
"Ermm...sudi tak awak menari dengan saya?"
Ajak orang tu pada Sora. Terdapat bunga putih pada poket jaket tuksedonya.
'Bu...bukan ke aku pernah jatuh atas dia dulu?' Bisik hati Sora, agak terkejut.
"Sudi tak awak menari dengan saya, Park Sora?" Tanya dia lagi sekali.
Pelajar perempuan yang lain memerhatikan mereka berdua. Pada masa yang sama, diorang agak jeles.
"Dia ada bunga putih kat poket dia. Mesti dia tu salah sorang '8 Putera'."
Kata salah sorang pelajar perempuan yang memerhatikan mereka sambil menggigit sapu tangan yang berada ditangannya.
Tangan Sora pun mencapai tangan orang yang dah lama menghulurkan tangannya untuk menari dengan Sora (apa aku merepek ni?)
Mereka berdua pun menari bersama. Diorang lah pasangan pertama yang menari pada waktu tu.
"Aww...so sweet." Kata Yeeun apabila melihat Sora dan lelaki itu menari bersama.
"Hmm..yerlah. Dapat salah sorang '8 Putera' lak tu. Kita bila lagi."
Azula mula bersuara lalu memuncungkan mulutnya. Mungkin kebosanan.
"Yeeun..."
"Christaena..."
"Aera..."
"Hayeon..."
"Azula..."
"Maerin..."
"Nara..."
"Sudi tak korang menari dengan kami?"
Sorang demi sorang daripada mereka bertujuh dipanggil oleh 7 pelajar Akademi Putera Livina.
Dengan serentak, mereka bertujuh ternampak bunga putih pada poket jaket tuksedo mereka bertujuh.
And yep, diorang merupakan '8 Putera' dan malam tu, 8 sekawan itu telah menjadi pasangan pelajar Akademi Putera Livina ni.
7 sekawan itu pun serentak mencapai tangan 7 putera yang tinggal tu dan mereka pun menari mengikut langkah tarian Sora dan pasangannya.
👑👑👑
K k...tak jadi sepuluh bab. Double update harini. Baik taip cepat, sebelum hilang.
YOU ARE READING
[C] Akademi La Violeta ❥ Ateez
No Ficción[ CLOSED + COMPLETED ] Dengar cerita, mana mana pelajar perempuan Akademi La Violeta yang menerima bunga putih dari pelajar lelaki Akademi Putera Livina akan menjadi pasangan tarian mereka tapi, siapa pelajar yang bertuah tu? Start :: 261119 (Befday...