Prolog

3.1K 16 3
                                    

"Kamu lagi? Kamu tahu tak buku rekod saya dah penuh dengan nama kamu. Tak tahu kat mana saya nak letak" bebel si teacher Zurani. Dia adalah guru disiplin di sekolah ku. Ada je masalah dia la yang uruskan.

"Raf, saya nak kamu berdiri di dalam kelas 4A" terkejut aku. Aku berdiri di class crush aku. Apakah?!

"Raf... kamu dengar tak?" aku geleng kepala sekejap. "Ha? Ye, baik" aku tunduk lalu keluar dari bilik guru displin.

.

Ermmm, macam mana ni? Aku kena berdiri di kelas 4A. Kelas crush aku. Aku dan dia selang 2 kelas je. Ye, 4E. Kelas paling belakang sekali. Dah nak buat macam mana? Keputusan result aku tahun lepas tak memuaskan sebab aku banyak main.

Sebelum aku terlupa, nama aku Raffiq Michael binti Rafael Jefri. Panggil aku Raf. Umur aku 16 tahun dan ye, kat nama aku ada binti. Aku takdak ibu. Aku hanya ayah dan berkeluarga lelaki. Nak kata aku tomboy tak juga sebab suara aku serak-serak basah lelaki. Ye, aku pengkid dan aku tak kisah kepada orang luar nak ejek aku. Sebab bukan orang luar yang jaga aku. Hahaha!

Nama crush aku pula...

.

"Berdiri la kat belakang tu sampai waktu rehat" apa? Lama nye. Sakit tumit aku😣

Hm, berdiri macam ni macam pengawal pula. Cikgu Faris ni bebel je kerja kalau anak murid nya tak buat kerja sekolah. Bosan... hah! Jom buat tarian viral tu.

Satu...dua...tiga...*nyanyi lagu i dance monkey**secara perlahan*

"Apa yang kamu buat tu, Raf?" tanya cikgu Faris. Alamak! Diorang perasan la. Memang la perasan sebab ni kan kelas dia. Awat la aku bodo sangat.

"Menari" buat tangan sotong pula. "Hm, suka hati kamu la" cikgu Faris sambung menulis di whiteboard.

Dia pandang aku siak! Arghhh! Malunya~ awat aku gatal sangat ni hah? Haish, boleh jadi virus byuntae ni. Hahaha!

"Kenapa kau pandang belakang, Reihan?" tanya kawan dia. Jessica.

"Ah! Pemadam aku... sekejap aku pergi am--" percakapan Reihan terhenti. Aku hulur pemadam kearahnya.

Aku pergi berdiri semula. Yessss!!!!!!!!!!! Dia lah suri yang sedang menyinari hatiku. Nur Reihan Adawiyah binti Ahmadi Roslan. Nama yang selalu terpahat di hati dan bermain di dalam fikiran ku.

Haish! Aku kena kawal emosi aku. Hm, kena jadi gentleman sikit... hahahaha!

.

"Lama lagi ka?!" semua toleh pandang aku. Opps! Ni waktu cikgu Salmah. Cikgu tergarang dan... dia tertelan mic ke waktu kecil?

"Apa yang lama? Dan kenapa kamu berdiri di kelas ni?" dia tanya dan aku terjatuh tersungkur. Dahi ku kena tepat pada lantai kelas 4A.

Aku berdiri semula. Pegang dahi aku yang kin berbengkak. Hm, sa-sakit weyh😭

"Hm? Oh, saya terima hukuman dari teacher Zurani dan saya kena berdiri sini sampai waktu rehat je" aku sengih nampak gigi. Cikgu Salmah siap jeling kat aku.

"Baguslah, kalau anak murid kelas 4A ni buat bising beritahu saya ok? Saya belanja kamu makan kat kantin" wuissh, selamat duit aku.

"Baik" aku terus teropong manusia di kelas 4A. Dia ketawa lah. Aish, aku memang suka buat orang terhibur😎

Reihan Pov

Dia... handsome, cute, caring, pandai buat orang terhibur dan.. eish, kenapa dengan aku ni? Aku tak boleh suka pada dia. Aku dah ada Ren.

Ye, Ren adalah boyfriend aku. Tapi Raf lain dari Ren sebab Ren selalu dengan phone dia je. Berbanding dia dengan Raf, Raf lucu. Aku suka dia.

Waktu dia beri aku pemadam seperti sesuatu perasan tak diduga datang menghandiri. Terasa aman bila dengan dia.

Reihan Pov End

.

Sebaik waktu cikgu Lucy. Dia baik. Dia benarkan aku duduk. Tapi duduk atas lantai tapi kisah apa janji dapat duduk.

"Cikgu Zurani cakap Raf duduk disini. Mana dia?" tanya lelaki berbaju pengawas sekolah.

"Oh, cari Raf ke? Dia ada dibelakang" kata cikgu Lucy. Senyum manis je dia---Z.Z

"Raf... kau tidur?" terpaksalah ketua pengawas angkut Raf keluar dari kelas 4A.

"Maafkan saya cikgu, saya terpaksa bawa Raf keluar sebab ada cikgu Zikri ada buat perjumpaan" beritahu ketua pengawas kepada cikgu Lucy. Cikgu Lucy izinkan.

.

.

"Thanks Zen" Zen nama ketua pengawas yang angkut aku sekarang ni. "Hm, ni cikgu Zikri yang suruh kalau tak aku biar kau kat dalam kelas tu"

Sampai nye hati...

























































































Only You, My Sweetie Hoshi(gxg)Where stories live. Discover now