Ketika aku berjalan keluar dari supermarket aku ternampak Reihan. Oh, my suri hatiku. Tapi Reihan bersama seorang lelaki. Muka lelaki tu garang sangat. Muka Reihan tu dah macam anak kucing menangis mencari ibunya. Hahaha! Apa aku merepek ni?
.
Sampai juga flat rumah aku. Aku duduk di tingkat 3 dan ada dua bilik sahaja. Aku sebelah kiri dan sebelah kanan aku tidak tahu siapa sebab aku jenis tak ambil kisah pasal orang. Hahahaha!
Erk! Ramai nya orang dalam lif ni! Arghhh-- ehh? Reihan titew la❤❤. Dia tengah dihimpit. Aku terus tarik tangan Reihan sampai ke dalam dakapan ku.
"Raf?"
"Reihan"...
"Awak duduk di flat ni?" tanya Reihan. Aku angguk. "Saya pun! Saya duduk di tingkat 3" kata Reihan. Dia punya muka sangat comel.
"Raf?" aku geleng kepala. Dia... duduk tingkat 3? Maknanya dia...
"Oh, kau la yang tumpahkan green tea kat baju aku?" dahi Reihan berkerut. Apa yang mat ni cuba cakap-- ah! Dia lah.
"Kau Fiq tu, kan? Yang acah lelaki padahal perempuan" aku genggam tangan. Dia ni...
Ting!
Aku dan dia keluar dari lid secara serentak. Dia ke kanan dan aku ke kiri. Sebelum aku masuk, aku nampaj Reihan dah masuk ke dalam. Tak sangka aku ada hati dengan musuh aku selama ni.
Sebelum aku masuk sekolah xxx, aku dan kawan aku Jo pergi sturbak. Nak oder mocha latte. Katanya sedap disitu. Ouch! Pertama kali kaki ku dijejak ke tempat sebegitu. Hanya orang yang berduit ja. Aku tak berduit tapi kalau Jo, yes dia lah orang nya. Selalu sangat lepak kat tempat macam ni.
Dia lah yang ajak aku datang dan dia lah yang belanja aku. Siapa suruh bawa aku ke tempat mahal? Kan dah disuruh belanja. Kehkehkehkeh. Berbalik pada cerita. Aku dan Jo memang selamat sampai keluar. Aku nak masuk balik sebab Jo kata duit dia terlebih.
Selesai semua tu, aku punya la nak keluar tup tup... kau tahu apa jadi? Ada seorang perempuan berambut panjang berpakaian T-shirt hitam bersama hoodie merah dan jeans terlanggar aku dengan tak sengaja nya taknak bayar. Kau ingat apa? Ini hadiah yang Jo beri kat aku tahu!
Flahsback
"Alamaks! Baju aku!" aku lap baju aku guna tisu. Lekat warna hijau la weyh! Uwaaa!
"Woii!" dia berhenti berjalan. Dia pusing dan dekat dengan aku. "Apa?" mak aii! Dia tanya lagi?
"Kau tanya lagi? Kau yang tumpahkan baju aku masih lagi 'apa'?" nak je aku tumbuk muka minah ni. Harap muka je lawos tapi berperangai lebih dari anak kucing jiran bawah.
"Ohh, baju kau terkena air green tea aku... sorry. Nah ini tisu nya" dia hulur tisu ke arah aku. Aii dia ni makin lama makin menjadi.
Sebaik saja aku nak pukul minah ni, aku dah diangkut tinggi. Aku terbang! Ehh! Bukan la! Ni ada orang angkut dan aku kenal siapa orang nya.
"Zen! Lepaskan aku! Aku perlu ajar dia" Zen ikat tangan aku dan kaki.
"Kau nak ajar apa?" tanya Zen. Ketua pengawas. Jo yang baru masuk terkejut.
"Apa kau buat ni? Malu aku" Jo acah-acah tutup muka. Dia ni aku tumbuk boleh pengsan nanti.
"Apa aku buat? Kau tanya minah ni apa yang dibuat. Dia terlanggar aku dengan sengaja dan ini baju yang Jo beri..." air mata aku bertakung.
"Takpa lah, nanti hari jadi kau aku beli lagi ehh? Takmo yedih ii ini orang tak suka lelaki yedih tahu. Jom ke club" aku bangun. Jo bukakan tali di tangan ku.
"Waktu bila pula aku menangis? Ini habuk la!" Zen tarik aku keluar dari cafe.
"Keluar lagi bagus dari dalam" aku bengang la dengan dia ni. Ada je buat aku marah ehh?
"Baik"
"Dj kata ada lagu baru"
"Lagu apa?"
"Lagu I Dance Monkey"
"Jom cepat!"Flashback End