Ketika itu, seorang jejaka berbadan tinggi berisi, berkulit coklat susu, sedang berdiri sambil memegang mikrofon. Gayanya yang mundar - mandir di atas pentas sambil memandang semua siwa siswi di baru di bawah pentas, bagaikan seorang raja memandang rakyat jelata, membuatkan dia begitu menonjol.
Jejaka dengan aura kekuasaan bak raja itu memperkenalkan diri. “Aku Ben. Jurusan Ijazah Sains Komputer, selaku pengurus MOS merangkap ketua mahasiswa FSKTM, mengalu-alukan kedatangan kau orang kesini. Ini Khayrisa, tahun akhir Diploma Teknologi Maklumat.”
Ben menunding ibu jari ke arah gadis cantik bertubuh semampai yang berdiri di sisinya. Mata gadis itu sempat melirik kepada Adrianna yang menyelinap masuk ke barisan siswi perempuan sebentar tadi.
Postur badan Adrianna yang duduk membongkok terus tegak seperti patung bila menyedari Khayrisa menoleh kepadanya. Pandangan mata Khayrisa bagaikan satu ancaman.
“Sebagai pengurus, aku akan pastikan kau orang tak dipaksa buat perkara yang bukan - bukan sepanjang minggu orientasi. Sebernanya kita orang ni, taklah seganas jin yang baru keluar dari neraka.” Kata Ben
Serentak dengan itu, deraian tawa pecah memenuhi ruang dewan. Ben kelihatan senang mendapati jenakanya menjadi. Dia yakin, dengan sikap peramahnya itu akan mengukuhkan posisinya di dalam senarai siswa paling popular ASIC.
Belum pun reda suara tawa, Khayrisa tiba-tiba merampas mikrofon dari tangan Ben. Dengan matanya terarah kepada Adrianna, Khayrisa berkata, “Tapi kita orang tak suka junior yang tak menepati masa! Dahlah lewat, lepastu curi masuk. Langsung tak menghormati majlis!”
Ketika itu, Zariel mencari-cari kelibat Adrianna.
Serta-merta, suasana dewan menjadi hening. Masing-masing berpandangan sesama sendiri. Suara-suara berbisik, terdengar seperti kawanan lebah.
“Hei kau! Yang pakai baju oren tu!” Khayrisa menunding jari ke arah Adrianna. Pandangannya bersatu dengan mata Adrianna yang terbeliak terkejut.
Bersambung...
YOU ARE READING
Cinta Dari US
RomansaPertembungan Adrianna Sofea dengan Rayyan Iskandar memulakan segalanya. Adrianna yang penuh dengan adab sopan dan ayu telah menarik perhatian Rayyan Iskandar, jejaka tampan campuran (Malaysia dan Amerika) yang selama ini dingin kepada gadis dan pela...