YEOSANG

677 100 30
                                    

Akhirnya aku dan yang lain pergi ke satu tempat untuk jumpa dengan kau.

Tapi aku pelik...

" Jap. Kita kat mana ni? "

Mingi jawab soalan aku.

" Jumpa dengan Yeosanglah hyung. "

Yang lain meneruskan berjalan. Aku hanya ikut diorang dari belakang.

Sampailah di satu tempat ni...

Membuatkan aku terkaku melihat depan mata aku sekarang ni...

Membuatkan aku terkaku melihat depan mata aku sekarang ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Itu bingkai gambar kau!

Dan nama kau terpapar di hadapan kubur!!

" Mana korang dapat gambar Yeosang ni?! Dia masih lagi hidup!! "

Aku memeluk bingkai gambar kau diiringi dengan air mataku yang mengalir dengan deras.

Aku cuba untuk menafikan namun...

" Mianhae, hyung... Yeosang dah takder sekarang... "

Aku tak dapat terima kenyataan yang kau dah pergi tinggalkan aku buat selamanya!!

San yang dari tadi mendiamkan dirinya itu mula menegur aku.

" Hyung, Yeosang suruh aku bagi surat ni kat hyung... "

Aku pun mengambil surat itu dari tangan San lalu baca isi kandungan itu.

Seonghwa hyung, apa khabar hyung sekarang?

Mianhae hyung sebab Sang buat macam ni kat hyung. Sanggie minta maaf sangat² kat hyung. Sang buat ni ada sebab hyung...

Sang sekarang menghidap penyakit barah perut tahap keempat. Sang dah tak dapat diselamatkan lagi hyung... Sang tak nak hyung sedih bila Sang dah takder lagi...

Jadi Sang pun buatlah hyung membenci kat Sang. Sang terpaksa buat supaya hyung tak sedih dan risaukan pasal Sang lagi.

Sang cuma bertanya khabar pasal hyung pun kat member lain. Sang tahan je diri Sang untuk call hyung dan mesej hyung.

Sang rindukan hyung sangat². Sang teringin nak bergelak tawa dengan hyung lagi. Tapi Sang tak mampu nak lakukan macam dulu.

Seonghwa hyung, gomawo sebab jaga Sang dengan baik selama ni. Maafkan Sang sebab layan hyung macam tu dulu.

Hyung kalau rindu dengan Sang, hyung tengok jer gambar kita bersama dulu dan kenangan kita dulu. Pasti boleh terubat kan?

Sang sayangkan hyung! Annyeong!

- Kang Yeosang -

Ni tipu jer kan?

Bagitaulah kat aku yang ni semua tipu jer kan?!

Yeosang!! Aku sayangkan kau! Tolonglah jangan buat hyung macam ni lagi!!

Aku tipu jer bila aku cakap aku benci kau! Aku sayang kau!!

Tolonglah jangan main-main!!

[C] LOST  ☾ 성상 ☽Where stories live. Discover now