A lényt egy rejtett katonai bázisra vitték,ahol ennél még furcsább tárgyak, és élőlények vannak. A lényt bizonyos scp096-nak nevezték. Egy külön neki kialakított helyre vitték ami egy elég jól lezárt cella. A cella egy 5m•5m•5m kocka alakú szoba. Egy légmentesen záródó cella. Megfigyelni nem kamerával vagy hasonló elektronikus tárgyakkal kell. Ha még kamerán át is meglátja valaki az arcát akkor a lény dühös lesz és hatalmas erőre tesz szert. Ilyenkor bármit át tud törni. De általában csak is azt bántja aki az ő arcát látta. Emiatt a tulajdonsága miatt szégyenlős embernek, srácnak hívják. Nyomásérzékelőket és lézeres detektort használnak a szégyenlős srác helyben tartásához. Hetente ellenőrzik, hogy nehogy valahogy ki tudjon szökni. Míg meg volt gyengülve a lény addig elzárták ebbe a cellába. Minden jól is ment addig amíg fel nem kelt. A lényt sokkolók, és altató lövedékek segítségével akarták elzárni. A művelet közben 6-embert megtámadt. Felugrott és két embert a földhöz vágott. Az egyik ember fejébe harapott,majd ugyan ezt az embert el hajította. Elkezdték sokkolni és a lény hátrált,de ez nem tartott sokáig. A szégyenlős srác a kezével szúrta át az egyik ember gyomrát. Az egyik ember altató lövedéket adott be a lénynek ami meghátrált. Gyorsan oda ugrottak és a sokkolóval a cellájába terelték. Pár másodperc múlva el is aludt az altató hatására.
Végül két katona meghalt. Az egyiknek át harapta a koponyáját és még az agya is súlyosan megsérült. A másik embernek át lyukadt a gyomra és nem maradt épp csigolyája. A többi katona sérülését el tudták látni.