Alchemia i Eliksiry. O co chodzi z tym kamieniem filozoficznym?!
"Najważniejszym celem starożytnej nauki alchemii jest stworzenie Kamienia Filozoficznego, legendarnej substancji posiadającej zdumiewającą moc. Kamień ów zamienia każdy metal w najczystsze złoto. Wytwarza też Eliksir Życia, który daje nieśmiertelność temu, kto go wypije" - cytat z "Harry Potter i kamień filozoficzny"
Nasz krótki artykuł rozpoczynamy tym cytatem, ale tak naprawdę moglibyśmy go także nim zakończyć, ponieważ idealnie podsumowuje wszystko co chciałabym wam dzisiaj przekazać. Zacznijmy może od krótkiego opisu profesora eliksirów, dobrze? Wiem, że na pewno go znacie, ale mała przypominajka nikomu nie zaszkodzi prawda?
Profesor Severus Snape, czyli hogwardzki nauczyciel od eliksirów od zawsze chcący nauczać Obrony Przed Czarną Magią był z wyglądu człowiekiem zimnym. Jego oczy były czarne i puste, czarne włosy tłuste, nos haczykowaty, a cera ziemista. Jak dobrze wiemy prof. Snape był znienawidzonym przez wszystkich uczniów, a i część nauczycieli patrzyła na niego z niechęcią. Jednak w trakcie czytania/oglądania przekonujemy się, że jego historia jest o wiele bardziej złożona. Zaczynając od ojca alkoholika przez Huncwotów uprzykrzających mu całe siedem lat nauki i odrzuconą miłość po śmierć Lily Potter (z. w. Evans), której nigdy nie przestał kochać. Dzięki poznaniu jego życia widzimy go w innym świetle, dzięki czemu przestajemy go nienawidzić i patrzymy na jego podłe zachowanie wobec wszystkich z innej perspektywy.
Teraz zatrzymamy się na chwilę, a ja przekaże wam mini ciekawostką, o których mogliście nie wiedzieć: właściwie przetłumaczone przezwisko Snape'a, które nadali mu huncwoci wcale nie brzmi Smarkerus/Wycierus, a Śmiecierus. Zaskoczeni?
Teraz, gdy mamy to za sobą możemy przejść do kolejnej rzeczy, a mianowicie alchemii. Każdy zagłębiający się w te tajemną sztukę jest zainteresowany tak naprawdę tylko i wyłącznie trzema zagadnieniami, na które jednak niewielu znajduje odpowiedź. Jak widać nawet całe życie nie wystarcza, by nauczyć się jednej rzeczy! Pierwsze zagadnienie brzmi - znalezienie Kamienia Filozoficznego, co jak wiemy udało się już Nicolasowi Flamelowi, drugie - odkryciem klucza do wiecznej młodości, co tak naprawdę Nicolas także osiągnął i ostatnie z tej złotej trójki brzmi - ujawnienie tajemnicy przemiany metali w srebro albo złoto, czego jednak nie nie przypisujemy Flamelowi, bowiem on nie odkrył jak. Ale żeby chociaż mieć możliwość spróbowania zrozumienia którejkolwiek z tych kwestii, trzeba najpierw pojąć trudną sztukę eliksirów...
Ludzie od tysięcy lat wytwarzali eliksiry i teraz można znaleźć je na każdą dolegliwość. Słowo "eliksir" pochodzi od arabskiego wyrazu al-iksir co oznacza "środek alchemiczny". Istnieją eliksiry prawdy, leczące złamane kości, pobudzające, na słodki sen, do miłości... ludzie chętnie spróbują eliksirów każdego rodzaju.
Dowiedzieliście się czegoś nowego z tego krótkiego artykuliku? Przepraszam za mało prawdziwie trudnych do znalezienia ciekawostek, ale szykuje dla was coś większego, a będą to...! Nic jednak nie zdradzę, ale powiem, że tego na pewno nie znajdziecie w żadnej innej książce!
YOU ARE READING
Harry Potter - ciekawostki
RandomKsiążek takich jest wiele... jednak obiecuję, że ta będzie miała rzeczy, których nie wiecie! Dla zachęty: Dean, czyli kolega Harry'ego z Gryffindoru miał nazywać się Gary i w pierwotnej wersji napisanej przez autorkę uczestniczyć razem z Nevillem w...