Ośmioletnia dziewczynka decyduje o losie książki!
Zaciekawił was tytuł? Jeśli chcecie wiedzieć o co chodzi zapraszam do przeczytania tego krótkiego artykuliku!
Jak każdy z was wie, zanim wydawnictwo Bloomsbury zdecydowało się opublikować książkę "Harry Potter and philosophers stone" odrzuciło go osiem innych wydawnictw. Redaktorzy z wydawnictwa wręczyli odpowiedzialnym za zakup Harry'ego kolegom z biura kilkadziesiąt kartek z maszynopisu książki zwiniętych w zwój i wypełnionych cukierkami Smarties, które swoją drogą są pyszne! Nigel Newton wziął zawinięty zwój do domu i podarował ośmioletniej córeczce - Alice.
Dziewczynka przeczytała do sceny na Pokątnej, a następnie napisała uroczą recenzje na temat książki (przepraszam za złe ostatnie trzy słowa, ale rozczytanie dziecka i przetłumaczenie tego na język polski wcale nie jest banalnym zadaniem).
Oryginał:
The excitement in this book made me feel war inside. I think it is possibly one of the best books on 8/9 years a conla read ( to część, której nie potrafiłam przetłumaczyć, ani rozczytać)
Tłumaczenie:
Emocje z tej książki sprawiły, że poczułam wojnę wewnątrz mnie. Myślę, że jest to jedna z najlepszych książek do przeczytania.
***
Potem przez cały czas męczyła ojca o kolejne części. Interwencja młodej Alice Newton okazała się kluczowa dla losu książki. Następnego dnia zapadła szczęśliwa decyzja o opublikowaniu powieści. W taki sposób ośmioletnia Alice sprawiła, że wydawnictwo Bloomsbury wydało najkorzystniejszą pod względem finansowym książkę na świecie!
Podoba wam się taka dłuższa forma ciekawostki? Czy może wolicie jedno zdaniowe? Napiszcie mi w komentarzach, a ja na pewno wezmę to pod uwagę w kolejnych częściach! Jesteście w ogóle zaskoczeni? A może wiedzieliście o tym od początku? Także napiszcie w komentarzach, z chęcią się dowiem. Możecie mi nie wierzyć, ale komentarze dla mnie są o wiele lepsze niż gwiazdki.
YOU ARE READING
Harry Potter - ciekawostki
AcakKsiążek takich jest wiele... jednak obiecuję, że ta będzie miała rzeczy, których nie wiecie! Dla zachęty: Dean, czyli kolega Harry'ego z Gryffindoru miał nazywać się Gary i w pierwotnej wersji napisanej przez autorkę uczestniczyć razem z Nevillem w...