ULAŞTAN
Masal uyuduğunda yataktan kalktım. Faruk amcanın dedikleri aklımdan çıkmıyodu. Ben birini bulmak istesem bulurdum. Ama ben kızımın sadece ireme anne demesini istiyorum. Başkasına değil. Benim karım olduğu gün başka kızlar yok oldu sanki. Hatta onu ilk öptüğümde sanki yok oldular. İrem benim nefesimdi. Onunla birlikte benim de nefesim kesildi. İremimin ölme sebebini biliyodum. Doğumdan sonra yapılan yanlış bi iğne sonucu ölmüştü meleğim. Bunu yapan hemşireyse işinden alınmıştı. Benim meleğim bi iğne sonucu öldü. Ufacık bi iğne bi yavruyu annesiz bıraktı. Daha ne olsun ki?
M;babaaa
Ağlamaya başladığında hızla kucağıma aldım. Göğsüme yatırıp saçlarını sevdim. Ağlama demiyodum çünkü annesini görmüştür. Ağlama desem bile ağlardı. O yüzden susup gözyaşlarının dinmesini bekledim. O kadar ağlıyodu ki tişörtüm sırılsıklamdı.
İ;sakinleştirmiycek misin?
U;sakinleşmez ki. Ne zaman rüyasında seni görse ağlayarak kalkıyo ve hiç bi şekilde susmuyo.Yine beyazlar içindeydi. Beyazın tek yakıştığı kadın sensin sevgilim. Tek sensin
İ;öpsene
U;neden
İ;benim sakinleşmemin yolu öpmendi. Şimdi kızımızı öp belki o da sakinleşirOnu dinleyip masalın saçlarını öptüm. Sonra yavaşça yanağını öptüm. Susmuştu ama iç çekişleri kalmıştı. Sımsıkı sarmıştı kollarını. Yastığa yatırıp bende yanına yattım.
U;ne gördün meleğim
M;baba annem benim yüzümden öldü dimi? Beni doğurmasaydı ölmezdi dimi?
U;miniğim... annen seni doğurduğu için ölmedi güzel kızım. Yanlış bi iğne yüzünden gitti bizden.
M;ama beni doğurduktan sonra oldu
U;güzel kızım benim, annenin vaadesi bu kadarmış. O yüzden bizden gitti. Şimdi sen böyle düşünürsen annen üzülmez mi güzelim? Anneni üzmek ister misin?
M;hayır
U;o zaman babaya sımsıkı sarıl ve uyuBoynuma sarıldığında beline sımsıkı sarıldım
2 YIL SONRA
Masal okuldan çıkmış babasının şirketine gelmişti. Servisten inip koşarak şirkete giriş yaptı. Onu gören korumalar silahlarını saklayıp koşuşunu izlediler. Masal bu şirketin neşe kaynağıydı. O geldiğinde gülmek nedir bilmeyen, işkolik insanlar bile gülüyodu. Masal hızlıca babasının odasına girdi. Ulaş önündeki bilgisayarla uğraşıyodu. Masalı görür görmez gülümsedi. Sandalyeyi biraz geri çekip masalın kucağına oturmasını sağladı.
M;baba sen bana üvey anne getirmezsin dimi
U;O nerden çıktı
M;bugün arkadaşlarım baban sana üvey anne getiricek. Seni sevmiycek dediler
U;öyle bişey yok bebeğim merak etme. Hem ben kimseyi senden fazla sevemem.
İ;pabuçum dama atılmış bakıyorumUlaş kadınının geldiğini görünce gülümsedi. Kızının saçını öpüp işine döndü. İrem artık eskisinden sık hayallerine geliyodu. Dışardan görseler deli derlerdi. Ama bu ona göre delilik değildi. Kim sevdiğini görmek istemez ki? Şuan tek yaşama sebebi masaldı. Masalı için yaşıyodu. İremsiz masalı büyütse de masal eksiklik hissetmesin diye elinden geleni yapıyodu. Odadan içeri berk ve yaman girince işini bırakıp arkadaşına ve yiğeni sayılan çocuğa döndü. Masal yamanı görünce çatlarını çattı.
M;Ya senden kurtulamıycak mıyım ben?
Y:ben sana sanki çok meraklıyım. Babam yüzünden geldim. Annemin işi çıkınca buraya getirdi. Tabi sen annenin işi çıkması ne demek bilmezsin dimi?
M;düzgün konuşsana olum. Annemin olmaması kötü bişey evet ama babam var. O bana yeter.
B;yaman! Ağzını topla.
Y;ne baba yaa. Baksana annesi yok diye ulaş amca baya şımartmış bunu.
U;yaman tamam abartma şu konuşmayı.
Y;ulaş amca ama sende çok üstünde taşıyosun .
U;yaman! O bana teyzenden kalan tek hatıra. Masal bana iremden hediye. Napmamı beklersin? Eziyim mi kızımı?
Y;irem teyze onun yüzünden öldü ama. Eğer onu doğurmasaydı ölmezdi.
M;babaUlaş masala baktığında gözlerinden akan yaşı gördü. Elleriyle silip kalktı. Masalı sandalyeye oturtup yaman ve berkle dışarı çıktı. Berk sinirle yamanı bi odaya koydu. Ulaşta girip derin bi nefes verdi. Yamanın oturduğu koltuğun önünde çömeldi.
U;yamancım. İrem teyzen masal yüzünden ölmedi. Emin ol hiç bi anne çocuğu yüzünden ölmez. Onun için ölür. Onun yüzünden değil. Eğer iremin ölmesinde bi suçlu arıycaksan hemşireleri suçlayabilirsin. Masalı değil....Teyzen masalı çok istiyodu. Ona sarılmayı. Onun anne demesini. Herşeyden çok istiyodu. Ama olmadı amcacım. Bunun için masalı suçlayamazsın. Masal bu dünyadaki en özel kız. En azından benim için.
Berk de eğilip yamanın bi bacağına hafifçe elini koydu.
B;sadece ulaş amcan için değil. Masal hepimiz için çok önemli. Değerli. Masalı annen büyüttü, seninle büyüdü. Sen naptıysan masalda aynısını yaptı. Masalla aynı yaştasın sen yaman. Herşeyiniz birdi sizin. Kardeş gibi büyüdünüz. Amcan ne alsa erkek versiyonunu sana alırdı. Annen de aynısını masal için yaptı. Sizin birbirinizden farkınız yok. Masalın annesi var yakışıklım. Sadece yanımızda değil. Herkesin annesi vardır. Ama bazıları yanında gülümser bazıları resimlerden gülümser. Kimisine göreyse gökyüzünden gülümser. Senin annen yanında gülümsüyo. Ama masal farklı. Masal çok özel bi kız. Bunu unutma babacım. Olur mu? Masalın senin korumana ihtiyacı var.
Yaman kafasını sallayıp eğdi. Ulaş yamanı kaldırıp odasına götürdü. Masal odada yoktu. Ulaş biraz eğilip masanın altına baktı. Orda ayaklarını kendine çekmiş duruyodu. Yamana sessizce bişeyler söyleyip yanına yolladı. Yaman da aynı şekilde oturup masalın omzuna yattı.
Y;ben özür dilerim. Sen bana öyle diyince altta kalmamak için öyle söyledim. Hem senin annen var ki.
Elini hafif yukarı kaldırıp arkadaki dolapta iremin resmini gösterdi.
Y;bak orda annen. Teyzem seni ordan izliyo güzellik.
M;annem benim yüzümden ölmedi. Ben de öyle sanıyodum. Ama babam bana herşeyi anlattı. Annem hem orda da mutludur. Her dakika beni izliyodur dimi yaman?
Y;Tabi izliyodur. Teyzemin herşeyisin sen. Benimde öyleUlaşın gözleri fal taşı gibi açılmıştı. Berk elini ağzına kapatmış gülüyodu.
U;tamam bu kadar yeter hadi. Çıkın ordan bitti tamam. Yaman çıksana olum ordan. Bak bide omzuna yatmış. Çocuğum kalksana şurdan
Berk kendini tutamayıp karnını tutarak yere eğildi. Hâlâ gülüyodu. Masalsa çatlarını çatmış yamana bakıyodu. Yamanı itip uzaklaştırdı.
M;ne diyosun ya sen? Ne herşeyi? Ben bitek babamın herşeyiyim.
U;aferin benim minik aşkıma.Masal masanın altından çıkıp ulaşın kucağına tırmanmaya çalıştı. Yaman da çıkıp babasının yanına gitti. Berk hala gülüyodu. Ulaş uyarınca koltuklardan birine oturup kendini dizginlemeye çalıştı.
_______________
Özlemişim beeee