Kapitel 5

11 0 0
                                    

På Liseberg:
Love's perspektiv:
Omar köper åkband åt oss och frågar vad vi ska åka först. Jag vill gärna åka atmosfeare. Då sticker vi sa han lite halv konstigt. Vad är det? Jo jag är lite rädd för höjder. Det är lugnt vi kan åka någon annan. Vad vill du åka. Balder. Ja det gör vi sa jag och tog hans arm och sprang mot balder. Det var 40 minuters kö. Efter 30 minuter stod vi längst fram och skulle gå på. Precis när kortet skulle tas kysste Omar mig på munnen. När vi kom ut var Omar fast bestämd med att köpa kortet. Han köpte han två stora kort. Vi visste inte vad vi skulle göra så vi satte oss på en bänk och prata.

( O= Omar L= Love )
L: Men vad ska jag göra med Felix då?
O: Vet inte men försök hålla det hemligt ett tag.
L: Ska försöka men han kommer ju vara på mig jätte mycket.
O: Oroa dig inte för det så länge vi andra är där vågar han inte.
L: Du måste lova annars kan jag inte träffa dom andra.
O: Jag lovar.

Då ringer Omars mobil. Det är OG.
( O= Omar OG= OG )
O: Hej bro
OG: hej jag undrar hur det går med Love?
O: Vi är på Liseberg och hon mår bra.
OG: ja jag undrar bara för Felix är inte hemma och svarar inte i telefonen.
O: Har ni någon aning om var han kan vara.
OG: Sätt på FaceTime.
Omar sätter på FaceTime.
OG: Den här lappen lämnade han det står sticker till Love.
O: Men hon är ju här.
OG: Vänd dig om.
Där står Felix. Omar lägger på. Han tar tag i mig och springer iväg. Han måste veta att vi var här men hur. Jag kanske sa till honom att jag väldigt gärna ville till Liseberg. Okej han vet att vi är här och han vill prata med dig. Jag vet vi måste komma ut. Vi springer mot utgången när vi kommit Sätter vi oss på moppen och åker hem till Omar och pratar.
( O= Omar L= Love )
O: Detta är det första stället han skulle leta efter oss vi måste sticka.
L: Men var?
O: Jag ringer OG och säger att vi kommer gå och packa dina saker.
L: Ska inte du ha dina.
O: Jag har extra där.
L: Okej.

Jag springer upp och packar mina saker och hör hur Omar pratar med OG.

Omar's perspektiv:
Jag ringer OG och säger vad som hänt. Han säger att vi gärna får bo oss han. Jag ropar på Love och säger att vi måste åka. Hon kommer genast ner. Vi springer till bussen vi tar första tåg till Stockholm.

Please LoveWhere stories live. Discover now