Kapitel 6: Aldrig

10 0 0
                                    

Hemma oss OG.
Omar's perspektiv:
När vi kom fram var Oscar också där. Dom undrade vad som hade hänt. Jag sa att vi berättar efter vi fått sova en stund. OG visar oss till gästrummet. Vi går och läger oss direkt.
Efter några timmar:
Jag vaknar av att någon sparkar mig på benet. Jag kollar klockan den är 20:43. Jag går upp och klär på mig då hör jag hur någon säger Omar det är Love hon pratade i sömnen. Jag går ner till OG och Oscar. Då ser jag att OG har en blåtira. Vad har hänt frågar jag. Felix slog mig för att jag inte sa vart ni var svarar han. Men var är Felix nu då. Jag vet inte han stack direkt. Okej men jag går upp och väcker Love. Gör du det. Jag går upp och väcker Love. Sedan klär hon på sig och vi går ner. Då står Felix där och skriker på OG och Oscar. Fan säger jag och vi börjar gå tillbaka. Vi hör ett hårt slag sedan någon som springer ut.

Felix's perspektiv:
Jag ger Oscar en smäll sedan sticker jag hem. Massor av tankar flyger runt i mitt huvud. Vad har jag gjort jag måste lugna ner mig sen kan jag prata med Love. Någon ringer det står Love på displayen. Jag vill gärna prata med henne men hon är säkert arg. Mobilen slutar ringa och det hörs ett pling det var Love.
( L= Love F= Felix )
L: Om du fortsätter att slås tänker jag aldrig prata med dig.
F: Men jag är så arg och hur vet du att jag har slagit någon.
L: Jag såg när du slog Oscar och Omar berättade vad du hade gjort med OG.
F: Så ni var där alltså.
L: Ja vi sov där för vi kunde inte vara hos mig eller Omar det var dom två första ställena du skulle leta på.
F: Sant. Men varför svarade inte Omar när jag ringde?
L: För att jag berättade vad som hade hänt.
F: Varför alla kommer ju vara på mig nu.
L: Nä för alla försöker undvika dig för du är så arg.
F: Kan vi ses hos mig om 10 min.
L: Hur ska jag komma dit.
F: Be någon köra dig.
L: Ok hejdå.
F: Hejdå.

Love's perspektiv:
Jag frågar om någon kan köra mig till Felix. Alla kollar jätte konstigt på mig. Vi har sms:at han vill ses annars kommer han bara bli argare. Jag kör dig säger Oscar.
Jag och Oscar springer ut och vi åker på moppen till Felix. Jag går själv sa jag. Ok jag väntar här.
Jag går och knackar på och Felix öppnar han kramar om mig. Då ser han att Oscar står där så han drar in mig. Jag frågar vad han vill. Jo att jag vet inte varför jag gjorde det jag är bara så sjukt kär i dig. Men det kommer aldrig ske något mellan oss för jag är ihop med Omar sa jag. Så du är ihop med Omar. Asså det är klart han går till Liseberg med dig och kysser dig på munnen under kortet. Såg du det. Ja jag såg när ni svängde in till Liseberg så jag spionerade sen bestämde jag att jag skulle visa mig för att jag ville prata med dig men så förstörde OG allt. Så du visste att jag och Omar var ihop hela tiden. Ja det visste jag. Så vad det allt du ville? Ja och säg förlåt till Oscar och OG åt mig. Ska göra det hejdå. Jag springer ut och börjar prata med Oscar han bara nickar sen åker vi iväg. När vi kommer tillbaka till OG hängde det en lapp på dörren. Är i studion Oscar du vet var nyckeln är du behöver inte komma. Vi gick in och satte oss i soffan nu var klocka 22:27.

Please LoveWhere stories live. Discover now