2 Ocak 2020

34 5 0
                                    

Sınav haftası ve yılbaşı stresi yüzünden herkes paniklemişti. Türkçe sınavı bugündü ve ben, Asya çalışma kağıdım sayesinde en az 90 alırım diye ümitleniyordum.

Sabah okula her zamanki gibi geç geldim. Sınıf öğretmenimiz Esma Hoca sınav 1. ders olduğundan tekrar yapmamıza izin vermişti. "Günaydın." dedikten sonra en arkadaki sıraya geçtim. İlk saat kitap okuma ya da ders çalışma saatiydi. Fakat bizim sınıf o saati konuşmaya ya da saçma dedikodulara ayırıyordu. Ela, Fatoş, Ada ve ben dışında sınıfta düzgün kız yoktu. Ya saçma şeylerle uğraşıyorlar ya da insanlar hakkında iftira atıyorlardı. Sınıftaki bağların hepsi kopuktu. Topu topu 14 kişiydik ve hâlâ hocaları çileden çıkarmaya yetiyorduk.

Tekrardan "Düşünceyi Geliştirme Yolları" na bakıp kağıdı sıramın altına koydum. Normalde sınav stresim yoktur fakat sayısalcı olduğuma inandığımdan Sosyal ve Türkçe sınavlarında kendimi fazla toparlayamıyorum. Kitap okuduğum hâlde bir yeri kaçırdığımdan yanlış yapıyorum hep.

Sınav genel olarak kolaydı. Okumamız gereken kitaplardan 2 soru çıktı fakat zor değildi. Ela'ya ve diğerlerine sordum, kendi yaptığımdan farklı cevaplar aldığımda BİR DAHA yanlış yaptığımı öğrendim.

6. derse kadar her şey rutin gidiyordu. Fatoş saf ve masum bir kızdı. Genelde dışlanır, zorbalık görürdü. Dersleri fena değildi. Onun bir günlüğü vardı. Aslında not defteri fakat onu günlük olarak kullanıyor. Sınıfta ben ne kadar takmasamda bana bakıp duruyor. Günlüğünü bana okutmak istedi ve bende ısrar edince günlüğün sayfasını aldım. İçinde Demir'den hoşlandığını ve zorbalık gördüğü yazıyordu. Demir kağıdı aldı ve okumaya başladı. Okurken Lale Hoca kağıdı elinden aldı. Ben anlık hareketle kağıdın %15'ini yırtmıştım ama asıl yazıların hocada olduğuna emindim. Lale Hoca teneffüs olduğunda rehberlik odasına gitti ve kağıdı okudu. Ela'nın gördüğü kadarıyla da Esma Hoca'da görmüştü içinde yazılanları. Fatoş özelinin karıştırılmasından ağlıyordu. Bende kötü hissedip kimse gitmeyince yanına gittim. Eğer gitmeseydim benden nefret ederdi. Ona duygularını saklamamasını söyledim. Göz yaşlarını sildi ve 7. derse başladık. Ders boş geçiyordu ve Deniz  Lale Hoca ile konuşuyordu.

Günün gerisi her zamanki gibi geçti. Yarın Rusça sınavı var...

~Asya.

Normal Bir Sınıf...?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin