מנהגי יום הולדת
אוסטרליה – מסיבות יום ההולדת באוסטרליה נערכות בדרך כלל בגינות הבתים כי מזג האוויר מאפשר זאת. באוסטרליה אוכלים הילדים מאכל הנקרא “לחם הפיות”. זהו חטיף מקובל העשוי מלחם מרוח בחמאה שעליו מפוזרים פרורים זעירים המכונים בשם “מאות ואלפים”.
באוסטרליה דוברים אנגלית, ולכן הם שרים את שיר ה- “happy birthday”. מנהג מתן המפתח לבית נחשב לסימן חשוב להגעה לבגרות באוסטרליה. כאשר מלאו למישהו 21 שנים הוא מקבל מפתח לבית המסמל את החופש הניתן לו לבוא או ללכת מן הבית כאשר הוא חפץ ולהיות מחוץ לבית מאוחר ככל שירצה.
איטליה – מושכים באוזניו של הילד החוגג כמספר השנות יום ההולדת…
אירלנד – באירלנד אוחזים את הילד החוגג שראשו מטה ורגליו מעלה ו”חובטים” (בעדינות כמובן…) ברצפה כמספר שנותיו ו”חבטה” נוספת למזל טוב. מנהג מתן המפתח כמו באוטרליה מתקיים גם באירלנד.
אנגליה – בעת הכנת עוגת יום ההולדת מוכנסים לתוכה אובייקטים סמליים: אם לדוגמא הוכנס מטבע לעוגה – סימן הוא שהאדם החוגג יהיה עשיר. חבריו של הילד החוגג מרימים אותו בידיו וברגליו, מעלים ומורידים אותו מן הרצפה כמספר שנותיו, ועוד פעמיים למזל טוב… משלוח אגרות ברכה ליום ההולדת החל באנגליה לפני למעלה מ-100 שנה. באנגליה נוהגים לשתות סקווש, משקה בטעם תפוז או לימון שעשוי מסירופ, ביום ההולדת.
אפריקה – בכמה מדינות באפריקה במקום לחגוג את יום ההולדת עורכים טקסי חניכה לקבוצות של ילדים: בגיל מסוים לומדים הילדים את המנהגים, החוקים, האמונות, השירים והריקודים של השבט אליו הם משתייכים.
גאנה – ביום ההולדת מוגשת מאכלים מיוחדים: וואטשה – תערובת של אורז חום ושעועית. שטו – פלפל שחור, מקו – פלפל אדום, אורז אדום, תירס ו-פופו (fufu) – בטטה.
מערב אפריקה – לאחר שמלאו לתינוק 8 ימים לוקחת אותו אימו לצעדה הראשונה בעולם הגדול. חברים ובני משפחה מוזמנים לפגוש את התינוק החדש.
בכמה שבטים אפריקניים נחשבים ילדים בין השנים 9-12 ככשרים להיות חלק מעולם המבוגרים. במקרים רבים יהיה עליהם לעמוד בכמה משימות על מנת להוכיח את כשירותם.
ניגריה – יום ההולדת ה-1, 5, 10 ו-15 נחשבים לאירוע מיוחד. בימי הולדת אלה נערכות מסיבות ענק שבהם משתתפים למעלה מ-100 אורחים. ביום ההולדת מתקיימת סעודה ובה אוכלים פרה שלמה או עז. הניגרים מגישים מאכל הנקרא אורז ג’ולוף, העשוי מאורז, עגבניות, פלפל אדום ובצלים. במסיבות יום ההולדת נהוג לשחק במשחק הידוע בשם “חבילה עוברת”.סודן – בסודן הילדים המתגוררים בערים חוגגים את יום הולדתם, בעוד הילדים המתגוררים בכפרים אינם חוגגים. ביום ההולדת מוגשת העוגה עם הנרות, פיצה ומשקה פונץ’ המכונה קרקדי שעשוי מפרח ההיביסקוס. הילדים אינם מקבלים ליום הולדתם מתנות כלשהם אלא כסף בלבד.
YOU ARE READING
מנהגים מוזרים ברחבי העולם
Short Storyהשם אומר הכל^^ תודה רבה לאנג'י על הכריכה המהממת💫