الفصل السادس

7.4K 282 47
                                    

الفصل السادس
من
#لو_كنت_احببتها
بقلم
#اميرة_الرويات
#ايه_احمد
*****************

كان ينظر الي تلك الحوريه بشعرها البني الذي كان يصل الي منتصف ظهرها وتلك البجامه التي ترتديها بلون الابيض وبها رسومات اطفال.... وذلك الحزء المنزلي الذي علي شكل ارنب 🐰.... لم يتخيل في احلامه ان تكون بمثل هذا الجمال والروعه .....
اما لارا  التي ترجعت الي الخلف ورقضت من امامهم وهي تصرخ...

لارا... عااااا شفني كده..... نظرت كل من امل وحسناء الي جان وحاولو ان يمنعو ضحكتهم علي شكل جان  المضحك تنحنح بخجل وهو يترجع الي الخلف ويعطي ظهره الي الباب خرجت اسيل علي صوت لارا لتجد امل ومعها فتاه وشاب يعطها ظهره... ابتسمت لها وقالت..

اسيل... لحضه هالبس واجي.. اتجت الي  غرفتها وارتدت اسدل صلاه ثم اتجهت لهم بسرعه... احتضنتها امل وقالت

امل... عمل ايه يا حببتي...

اسل..... انا تمام يا امي.. انتي عملة  ايه.....

امل... انا الحمد لله... نظرت اسيل الي حسناء وقالت

اسيل... السلام عليكم.. مدت يدها لتبدلها حسناء بمحبه وقالت

حسناء... انا حسناء وقوليلي كوكو... متسأليش اذي  عشان ما نخصرش بعض.... ضحكت اسيل علي تلك الفتاه المرحة  وقالت...

اسيل... ماشي يا كوكو.. اتفضلو.... التفت جان ليجد اسيل تقف امامه مد يده فقالت بعتذر... اسفه مش بسلام بل ايد اهلاً بيك.... اومئ لها وهو يلعن غبئة  فاهي بتكيد سوف تكون مثل شقيقتها التي احرجته قبلها..... اتجهو الي الصاله التي كانت تتوسط الشقه وحولها توجد الغرف. وفي مامر جانبي يوجد الحمام والمطبخ.... لم تكن فخمه ولكنها كانت هادئه..... وجميله... جلس جان بجور امل وبجه الاخره حسناء اما اسيل التي جلست، بعيد قليلا وقالت... اخبر ايه يا امي....

امل... تمام يا بنتي.... مين الي فتحت الباب دي يا حببتي كانت بزعق وبتقول شفني كده ....

اسيل... معلش يا امي اصل لارا اختي محجبه هيا يمكن كانت فكركم تيتا لانها نزلت تدي حاجه لجرتنا تحت فافتحت وهيا كده... ويظهر ان الاستاذ شفها.... اومئت لها وقالت

امل.. بس بين عليها طيبه اوي ذيك...

اسيل.... فعلا بس هيا شقيه شوي...

امل... بتتكلمي ذي ما يكون عندها عشر سنين

اسل... يريت يا امي دي عقله اصغر من طفله في ست سنين مش عارفه دخلت طب اذي.....

لو كنت احببتها بقلم اميره الرويات﴿اية احمد ﴾  حيث تعيش القصص. اكتشف الآن