Part 6

65 3 0
                                    

Waktu rehat, semua ahli bts kecuali Jungkook pergi ke lokasi masing2 untuk berjumpa dengan kekasih masing2. Tak sabar mereka nak luahkan perasaan ini.

Tzuyu berjalan malas ke dalam kelas.

"Apa pulak bts nak buat ni? dah lak tak kasi aku join."adu Tzuyu.
"Aduh,lapar pulak dah. Pegi kantin dulu lah. Lantaklah twice nak pergi berdating ke apa."kata Tzuyu.
"Woi, Tzuyu! Buat apa sorang2 ni?" soal Jeongyeon.
"Entah dia,"kata Chaeyoung.
"Aku baru nak gi kantin. Nak ikut?"
"Nak!"
"Jom!"
*
*
*
"Bosan pulak tak de twice," kata Tzuyu.
"Setuju giler!"
"Dah lah nak pikir pasal dorang nape? dorang sibuk gi dating ngan bf masing2. Kita ni bukannya nak ingat ke ajak gi sama2 ke main tinggal je!"

Tiba-tiba,
"Penjahat tu dah datang! Mangsa dia murid kelas 4D!"kata  seorang pengawas.
"Apa?muncul lagi?"kata Chaeyoung.
"Ish, menggangu hidup betul,"kata Jeongyeon.
" Jom pegi tengok mangsa!" ajak Tzuyu.
"Jom!"
*
*
*
Di bilik guru,
"Berhenti menangis dan bagitau cikgu apa yang berlaku,"kata Puan Daisy.
"Saya hendak ke tandas memandangkan saya baru keluar dari bilik seni, tandas yang berdekatan hanya tandas di bahagian depan bilik seni yang betul2 menghadap pondok guard. Bila saya keluar sahaja, saya dengar seseorang memanggil saya tanpa saya sedari dia memegang belakang saya,"kata Murid itu.
" Kamu nampak wajahnya?"soal Encik Kim.
"Tak,"
"Kes ini dah melarat Puan Maria."
"Saya tahu tapi nak buat macam mana?"

"Tandas area tu dekat dengan lokasi kamera aku. Aku kena check nanti,"bisik hati Tzuyu.
"Seram betul!"kata Chaeyoung.
"Dah lah jom balik kelas!"kata Jeongyeon.

Kring! Kring! Kring!
Loceng berbunyi menandakan waktu balik.
Tanpa menunngu rakan2nya, Tzuyu pergi ke arah kamera.
"Alamak!bateri kamera tinggal 15% je. Kena balik cepat!"kata Tzuyu.
"Kamu kenapa Tzuyu?"soal Encik Min,security guard sekolah itu.
"Tak de pape,"balas Tzuyu.

Tzuyu bergegas pulang. Dia charge bateri kamera dan pergi ke bilik dan mandi.

"Ok, skrang ade 51% bateri. Sekarang jom kita tengok wajah si penjenayah,"kata Tzuyu.

Dia menyambung wayar laptop ke lubang kamera. Dia melihat pada waktu kejadian.

"Alamak!penjenayah tu berjaket!susahlah nak scan sape macam ni,"kata Tzuyu.
"Wait, penjahat tu pergi ke arah tempat motor security. Tak kan abang Min tak perasan?hmmm... oh no! jadi betullah dia?orang tu rupanya."kata Tzuyu.

Dia membuka apps di dalam laptop untuk memotong klip video. Dia mengambil bahagian video sewaktu lelaki itu menyerang dan membuka jaket.

"Tzuyu buat apa?"kata Sana sambil membuka pintu.
"Tak de pape. Sana pakai cantik2 nak pegi mana?"
"Dating,"
"Oh...have a nice day,"kata Tzuyu.
"Bye,"kata Sana.

MANGSAWhere stories live. Discover now