Situasi Tzuyu.
"Aduh, dah berapa hari dah aku hilang. Kesian twice. Confirm rindu aku. Aish,dah lah sesat banyak cabang nk ambik jalan mana. Tak akan nk guna waze pulak. Buang tabiat namanya. Bateri phone pun dah mati." Bebel Tzuyu.
Tzuyu berjalan terus mencari jalan keluar namun tidak berjaya. Dia ketakutan memandangkan hari sudah larut malam.
Dia akhirnya memanjat sebatang pokok dan tidur di atasnya. Dia berharapdapat kembali ke pangkuan twice semula.
Situasi Twice
Twice masih tidak dapat lagi menerima kenyataan kehilangan Tzuyu.
BTS yang kasihankan Twice membuat keputusan untuk tidur bermalam di dalam dorm twice.
"Jin, pegilah masak dulu." arah RM.
"Okey,korang nk makan apa?"
"Pape je yg dinamakan makanan,"balas Jungkook.
"Sana ok tk?" Soal V.
"Biarlah Sana tu. Dia kan memang rapat ngan Tzuyu. Mestilah dia paling sedih," kata Jhope.
"Boring tau tk de Tzuyu. Rindu lawak,bebelan senang kata semua. Bukan senang nk lupakan," kata Sana.
"Dah lah kita ni tk de orang lain yg pandai berlawak macam Tzuyu." Kata Nayeon.
"Dah lah Jin macam dah siap masak bau dia sedap gile. JOM SERANG DAPUR!"ajak Jimin.Semua orang bergegas ke dapur mendengar kata2 Jimin. Yelah asyik nangis sape je tk lapar kan?
Semua mampu ketawa melihat perangai Jimin yang kebudak-budakan. Untung Dahyun dapay Jimin.
Keesokan harinya,
Jihyo merupakan orang yang pertama bangun. Dia mengejutkan semua ahli twice. Sampai giliran sana, dia terkejut."Sana!"jerit Jihyo. Jeritan itu mengejutkan semua ahli bts dan twice.
"Nape?"soal V.
"Panas gile badan dia,"balas Jihyo sambil memegang dahi Sana.
"Betullah!"ujar Nayeon.
"Aku nk bersiap. Aku kena bawak dia gi klinik."kata RM.
"Aku nk join."kata V.
"Aku pun,"kata Jihyo.
"Okay, yang lain pegi sek. Biar jihyo, V dan RM yg bawak Sana. Skrang yang lain blh pegi siap skrang,"kata Nayeon.
"Paham!"balas semua orang.Situasi Tzuyu.
Pukul 9.30 am
"Argh! Lapar gile!"kata Tzuyu. Dia mencari pokok yang terdapat buah yg boleh dimakan.
"Ish, rasa cam nak nangis pun ade. Aku akan mati ke? Argh! Ape aku ngarut sesorang ni? Dah lah aku nk keluar hutan ni. Serious doh aku buntu!""Air sungai ke tu? Aku nk air! Yes, sungai2!"jerit Tzuyu.
"Kenapa aku ade bad feeling ah? Dah lah pasal twice. Harap2 bukan apa2,"
Situasi Sana
"Aduh, sakit nya kepala ni," kata Sana.
"Dah sedar je Sana?" Soal Jihyo.
"Hmm.. Jihyo mana Twice. Ade news tk pasal Tzuyu?"
"Sana kena rehat. Tadi V pesan kat Jihyo jangan bagi Sana fikir lagi pasal tu. Jangan risau. Sana kan tengah demam + antibodi lemah so rehat. Kalau Sana tk rehat Jihyo report kat V."ugut Jihyo.
"Fine,"kata Sana.
"Kau kat ne Tzuyu? Baliklah," kata Sana.
YOU ARE READING
MANGSA
Mystery / ThrillerTwice merupakan kumpulan nyanyian yang popular di JYP College. Kehadiran sekumpulan lelaki yang menggelar diri mereka BTS tiba2 sahaja berpindah ke situ untuk belajar. Tidak lama selepas kehadiran BTS, JYP College kini dilanda kes seran...