Dorm BTS,
"BTS!!!Pengumuman!Tzuyu,twice hilang!"jerit Jimin.
"Siyes?!Bila?"soal V.
"Tadi Dahyun tel. aku aku ingat nak kata rindu ke apa tiba2 dia kata Tzuyu hilang dan blablablablabla...."
"Kampret betul kau! Jangan memain blh tk?"marah Jungkook.
"Tiber marah aku asal?Suka lah tu..."
"Enough! Twice mesti sedih skrang."kata Jin.
"Hmm...kita nak tolong cari Tzuyu ke maksudnya?"kata Jhope.
"Yelah,tunggulah esok."kata RM.
"Nape esok?ingat hari ni...."keluh V.
"Senang cakap spend time ngan sana berdua-duaan sambil cari Tzuyu cam tu?"kata Jin.
"Sudahlah tido! Esok ade class" kata Jungkook.
*
*
*
Twice pergi ke sekolah tanpa Tzuyu satu malam dah Tzuyu hilang makin risau Twice. BTS pun terpaksa tenangkan Twice. Twice punya mood patah makan pun tidak dan paling teruk waktu persembahan lagu mereka tidak dinyanyi mengikuti rentaknya menjatuhkan status Twice."Mana pulak Tzuyu ni,"kata Jihyo.
"Sah Tzuyu kena culik..."kata Nayeon.
"Aduh...boringnya hidup!"kata Jeongyeon.
"Betul tu! Boring habis!"sahut Sana.
"Rindu doh nak gaduh,"kata Momo.
"Kan,paling best mulut dia je asyik dok pok pek pok pek tak de lah sunyi semacam. Dorm tu dah macam rumah terbiar dah!"sahut Mina.
"Ya,betul!"kata Dahyun.
"Aduh...tak pelah kita harapkan je pihak polis cari,"kata Chaeyoung.
"Haah,aku tak nak ade mem twice hilang lagi,"kata Dahyun.
"Betul tu kita sepakat pegi mana2 mesti berkepit!"kata Mina.
"Even, gi dating ke?"soal Sana.
"Lempang karang cis! dasar tak cukup zat,"kata Momo.
"Tulah, tak habis2 cik abang V dia tu! Tahu lah aku single!"kata Jeongyeon.
"Lek2 lu, dah lah gaduh pulak,"kata Nayeon.
"Dengar Nayeon cakap apa? So, jom kita cari ketenangan. Mana tahu kita blh buat lagu inspire dengan kehilangan Tzuyu. Tadi kita punya presentation teruk dah turun top elok2 top 1 turun top 4."kata Jihyo.
"Jom!"sahut Twice.
*
*
*
Situasi Tzuyu,Kepala Tzuyu terasa sakit yang amat. Sakit! Sape pukul kepala aku ni? SHit! mesti orang yang sengaja mencari nahas ngan aku ni!
"Nah makan ni," kata seseorang.
"Kau ingat kau boleh kurung aku lama2 ke dalam ni?"sindir Tzuyu.
"Kau boleh buat apa je budak?"
"Tak cukup zat kau panggil aku budak! aku ni student JYP college. College paham tak?!"
"Pape jelah dah tu diam je dah malam dah ni,"
"Kau ingat aku hamba kau ke nak ikut cakap kau? pi mati!"
"Cis! Patutnya kau yang mati kebuluran ni last aku bagi kau makan lepas tu pandailah survive sendiri,bye!"
Tzuyu tunggu penjahat tu keluar dan kunci pintu bilik. Dia berusaha melonggarkan ikatan tali. Uish, ketat pulak.
Akhirnya,dia berjaya melepaskan diri. DIa cuba mengambil batu dan pecahkan tingkap. Dia cuba berkali2 supaya badannya muat dengan lubang yang dibuat.
"Okay, dah berjaya keluar dari rumah tapi macam mana nak keluar dari hutan ni? Nak lalu mana? Malam2 ni menakutkan. Aish! redah jelah asalkan tak jumpa penjahat tu."
*
*
*
Korang nak tahu Tzuyu macam mana ?Sape penjahat tu?
Macam mana twice dan bts?
Sambung baca eh
OKAY, korang nak author sambung please vote eh ^_^
Vote, komen and share :/
YOU ARE READING
MANGSA
Mystery / ThrillerTwice merupakan kumpulan nyanyian yang popular di JYP College. Kehadiran sekumpulan lelaki yang menggelar diri mereka BTS tiba2 sahaja berpindah ke situ untuk belajar. Tidak lama selepas kehadiran BTS, JYP College kini dilanda kes seran...