[ Sherlock ] Sherlock Holmes vs James Moriarty

268 31 25
                                    

"Hayatta her şey bir döngünün parçasıdır, Profesör Moriarty gibi biri bile!"
- Sherlock Holmes

"Londra'daki Baker Sokak 221B'deki evinde keman çalıp kişisel deneylerine vakit ayırarak günlerini geçiren Holmes'ü bir cinayetten daha fazla heyecanlandıran hiçbir şey olamaz

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

"Londra'daki Baker Sokak 221B'deki evinde keman çalıp kişisel deneylerine vakit ayırarak günlerini geçiren Holmes'ü bir cinayetten daha fazla heyecanlandıran hiçbir şey olamaz. Kendi dönemi için oldukça bohem olarak nitelenebilecek Sherlock, garip zevkleri ve merakları ile her daim ilgi çekici."


HAKKINDA BİLMENİZ GEREKENLER

℘ Holmes keskin, sivri hatlara sahiptir. Uzun burunlu, uzun suratlı, çirkin yüz hatlarına sahip orta yaşlı bir adamdır. 

℘ Uzun ve ince bir vücut hattı vardır. Hafif kamburu çıkıktır. Akıllarda avcı şapkasıyla, yünlü giysisiyle, peleriniyle, bastonu ve piposuyla yer etmiştir. Sigara ve alkol bağımlısı bir sosyopattır. 

℘ Keskin bir zekaya sahiptir. Gördüğü şeyleri kolay kolay unutmaz, hafıza sarayına kaydeder. Birçok uzak doğu sporu ile birlikte sayısız dil bilir.



HAKKINDA İLGİ ÇEKİCİ BİLGİLER

℘ Birçok insana göre Holmes dedektif dünyasının beyaz şövalyesidir. Aklın gücünü kullanarak zor olayları çözerken bu süreçte hiçbir masum insanı incitmez. Fakat herkesin bildiği gibi bağımlısı olmasının ve tuhaf huylarının dışında bir olayı çözebilmek için her şeyi yapmaya hazır bir dedektiftir Sherlock Holmes. Oynadığı oyunu kolaylaştıracak adımları atmaktan, zaman zaman hileli yollara başvurmaktan çekinmez. Örneğin, "Charles Augustus Milveron Vakası" öyküsünde sadece kötü kahramana yakın olmak ve onun gerçek kimliğini açıklayabilmek için evindeki hizmetçiyle sevgili olur. Olayı açıklığa kavuşturunca da kadından ayrılıverir. Ona herhangi bir açıklama yapma gereği duymaz.

℘ Holmes, "Üç Garrideb" öyküsünde siyahi insanlarla zalim ve ırkçı bir şekilde konuşur. Öyküdeki bir kahramana ten rengi yüzünden 'siyah aptal boksör' diye seslenir ve sonra dudaklarının büyüklüğüyle dalga geçer. Öykünün genelinde Afrikalı insanlarla ilgili ırkçı söylemlerde bulunur. Elbette bu gerçek, bu söylemleri haklı çıkarmaz ve Holmes'un toplumundan ileri bir insan olduğunu göstermez.

℘ Holmes'un en iyi arkadaşı Dr. Watson'dır, biyografi yazarı ve ekip arkadaşı olan bu adama güvenir. Özellikle çözülmesi zor olaylarda daha da yakınlaşırlar. Fakat bu gibi durumlarda aslında Holmes, Watson'a değil onun tıbbi bilgisine güvenir. Örneğin "Baskerville'lerin Köpeği" öyküsünde Watson'ı, ortamı gözlemlemesi için Baskerville malikâanesine gönderir. Fakat sonrasında arkadaşının anlattıklarına tamamen güvenemeyeceği için kendisi de gizlice malikaneyi izler. Bunu Watson'a söylemez. Aslında Holmes aslında sadece kendi gözlemlerine ve düşüncelerine güvenir.

℘ Holmes'un her zaman başında şapkası ve ağzında piposuyla dolaştığı algısı o kadar yaygındır ki bu imaj karakterin sembolü haline gelmiştir. Fakat bu doğru değildir. Bu iki sembol Holmes'un oyunu için eklenmiş ama hiçbir zaman günlük kıyafetinin bir parçası olamamıştır.

℘ Irene Adler adı sadece "Bohemya'da Skandal" öyküsünde geçer ve Sherlock'a dediği tek şey, "İyi geceler, Sherlock Holmes," olur. Sherlock daha sonraları Adler'den 'gerçek bir kadın' diye söz eder ama bunun nedeni, kendisinden her konuda daha iyi olan bu kadına duyduğu saygıdır. Irene Adler'in zekasına hayrandır ama ona karşı duygusal bir şeyler hissetmez. 



• • •


"Dünyanın sonunun gelmesini istedim ama senin hayatını bitirmek için buna razı olacağım!"
- James Moriarty


"Profesör James Moriarty Sherlock Holmes'ün düşmanı olan Matematik ve Astronomi profesörü ve aynı zamanda gizli suç dehası

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

"Profesör James Moriarty Sherlock Holmes'ün düşmanı olan Matematik ve Astronomi profesörü ve aynı zamanda gizli suç dehası. İngiltere'deki pek çok suç ve suçluyu organize eden bir örgütün lideridir."


HAKKINDA BİLMENİZ GEREKENLER

℘ Jim Moriarty, zekilik ile deliliğin birbirinden ayıran o ince sınırda dans eden bir karakter. Sherlock'un zekasıyla kıyasıya yarışabilmesi hatta bazen çok fazla ileriye gidip kafasına bir mermi sıksa da, tamamlamaya çalıştığı hikayesi için kelimenin tam anlamıyla her şeyi yapabilecek özveriyi gösterebilmesi başlı başına bir nedendir.

℘ En az Sherlock kadar zekidir.

℘ Suç dehası Jim Moriarty sadist ve psikopatik bir bireydir. Sherlock Holmes gibi çocuksu bir mizah duygusu olsa da alaycı bir mizah duygusu vardır ancak Sherlock'un aksine, rakiplerini korkutacak veya rahatsız edecek bir tonda konuşur.

℘ Moriarty genç yaşta başkalarının ölümlerini ayarlar ve bundan zevk alır.  Hatta 1989'da okuldaki bir çocuğu öldürdü. Oldukça etkili bir suç adamı gibi görünse de emrinde çalışan büyük bir insan ağı vardır.

℘ Moriarty, Sherlock Holmes'a takıntılı biridir. Sherlock gibi, sıkılmamak için her şeyi yapmaya hazırdır ve arada korkutucu ruh hali değişimleri olabiliyor .




SORU: James Moriarty'nin aslında gerçekte var olmadığı, Sherlock Holmes'un kafasında kurduğu bir karakter olması teorisi hakkında ne düşünüyorsunuz?



Fanboy/fangirl olarak siz hangisini seçerdiniz? :) Sherlock Holmes mü? James Moriarty mi?



Kahramanlar ve Kötüler isimli çalışmamız burada sona ermiştir. Bizi takip ettiğiniz için teşekkür ederiz, diğer çalışmalarımıza da bekleriz :)

Kahramanlar ve KötülerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin