بداية قصة زهرة مع الرعب
بعد ما اضايق جدا عرفة الدجال من اختفاء الكنز والتماثيل .مشى وهو بهددنى بحاجات هتحصل ليا بسبب انى فتحت الكتاب فى المقبرة ومش بس كدة اكتشفت انهم سابوا الحفرة زى ما هى .
كان جسمى واجعنى اووووى من الخضة وال حصل تحت فى المقبرة زى ما يكون حد كدة ضربنى بحديدة ومكسر كل جسمى
اخدنى جوزى علشان استريح على السرير و احاول انام شوية.
دخلت وانا مش شايفة قدامى من التعب ونمت نوم عميق . لكن حلمت ان فيه دخان كثيف جدا من الحفرة طالع فى البيت على شكل انسان وحش اوووى الدخان ده لف ودخل البيت كانه بيدور على حاجة لحد ما دخل عندى الاوضة وانا نايمة .
اول ما دخل الشكل المتوحش دة هجم عليا زى الاسد وابتدى يسحبنى من رجليا من على السرير مكنتش قادرة اصرخ او اقول لجوزى الحقنى كأن حد كاتم نفسي وحاطط ايده على بئقى .
كنت ببكى علشان يسيبنى لكن كان بيسحبنى من رجليا على وشي لحد ما وصل للحفرة ونزل فيها بيا .كنت بتخبط فى راسى و وشي فى الارض والرملة.
كنت بتألم جدا من الخبط فى الارض لحد ما دخل بيا المقبرة بعدها باب المقبرة اتقفل علينا .لكن الحمد الله لقيت فؤاد بيصحينى من النوم وبيقول اصحى اصحى يا زهرة انتى بخير . مصدقتش نفسى انى صحيت من الكابوس دة . قمت ابكى وقلت لجوزى عاوزين نردم الحفرة دى . حاسة انها وراها مصايب .
تم ردم الحفرة ولكن !
مرت الليلة كأصعب ما يكون على زهرة وتانى يوم ومن اول النهار ردمت انا وجوزى الحفرة وبعد ما ردمتها حسيت انى قفلت باب جهنم كان مفتوح علينا .
بعد ما خلصنا الردم بصيت لجوزى وقلت ليه : انا خايفة اوووى من البيت دة يا فؤاد ....... ياريت نعزل منه ونسكن فى مكان تانى .
بص ليا وسكت و فكر وبعدين قال : بس دة بيتى ملكى وارثه من ابويا وجدى مينفعش ابيعه . قلت ليه مش لازم تبيعه..... اقفله ونسكن فى شقة بعيدة شوية . قال ربنا ييسر هشوف .
مر اليوم طبيعى جدا وحسيت ان الامور بقت احسن . وانا خلاص ابتديت اتأقلم على العيشة بعيد عن البيت دة وبقيت اجهز حجاتى و كمان منها اضغط على جوزى للرحيل من البيت .
رجع جوزى من الشغل سألته عملت ايه شفت مكان جديد ؟
قال اصبرى انا بدور والله وكلمت ناس . انتى حصل معاك حاجة تانى ؟ قلت لا مفيش حاجة حصلت . سكت وقال طيب ما يمكن خلاص مفيش حاجة هتحصل الكنزاختفى والحفرة اتردمت وكدة خلاص بقا ..... يمكن المشكلة اتحلت .
صرخت وقلت مستحيل اقعد هنا ...هى اتحلت او لا مش هقعد فى البيت المرعب ده ....انا جهزت حجاتى فى اى وقت بكرة بعده فى خلال اسبوع لو مفيش سكن جديد انا هاخد ابنى واروح بيت ابويا لحد ما تلاقى سكن تانى .
أنت تقرأ
زهرة والبيت الملعون
Horrorفتاة تتزوج فى بيت تحته اثار وجن وتكون مرتبطة بهذا البيت مع الجن وترى اشياء مرعبة .