مقدمة
القصة دى قصة حقيقية مش مجرد رواية ،لكن مش كل احداثها حقيقية لان فيها بعض الاحداث من خيالى 👌. و طبعا هيكون فيها الحبكة الدرامية لى كا كاتب ، اسمحوا احكيها زى ما صاحبة القصة حَكتها .
الجزء الاول
كنت قاعد بكتب روايتى بالليل زى عادتى دايما، بقفل على نفسى الاوضة . ..و جنبى كباية الشاى.
كان الوقت متأخر حوالى الساعة 2 بالليل،
لقيت رسالة جت ليا 🙄.
بصراحة استغربت مين بيبعت رسالة فى الوقت دة 🤔
لكن كملت كتابة و تجاهلت الرسالة لكن لقيت صوت رسالة تانى و تالت....🙄 ، كان صوتها بيخرجنى عن تركيزى 😒. علشان كدة قلت اشوف مين !!
فتحت الرسالة لقيتها من اخت معرفهاش او حتى صديقة عندى فى حسابى الشخصى 🤔.
بس الفضول خلانى اشوف الرسالة و ليه فى الوقت دة ...!،
كان محتوى الرسالة كالاتى :
السلام عليكم يا استاذ سيد ، اولا اسفة انى بعتلك فى الوقت دة 😔 لكن هو دة الوقت الوحيد الى قدرت امسك فيه فونى و احكيلك على حكايتى وقصتى . قبل ما ياخدوا بالهم منى .
انا: مين الى ياخد باله منك ؟!
المتصلة: مش هقدر اقول .... لكن حضرتك هتفهم من الكلام الى هتسمعه منى وقصتى ... هما مين 😰.
بس ليا شرط متسالش عن شخصيتى او مكانى او تقاطعنى وانا بحكى.
وبعد ما احكى كل شيء هحذف حسابى نهائى ، وعاوز تصدق قصتى هكون ممنونة لو مش عاوز تصدقها هيكون ليك عذرك لان ال حصل معايا شيء لا يصدق ابداً😔.
اسمى( زهرة ) عندى 30 سنة ماما ماتت وانا صغيرة وبابا اتجوز ست مفترية اوووى كانت بتكرهنى اووى 😔،
المهم كبرت و اول ما كملت 16سنة ابتدوا العرسان يخبطوا على بابنا للجواز منى ، لانى كنت بنت جميلة الحمد الله 😚، بابا كان بيرفض علشان لسه صغيرة ، لكن مرات ابويا كانت دايما تزن عليه علشان تخلص منى
وفعلا اتقدم شاب كان كويس جدا ومعرفة جيران لينا وبابا وافق عليه ، ومرات ابويا اكتر واحدة شجعت بابا انه يوافق.... علشان عرفت ان العريس هيسكن فى محافظة تانية بعيدة شوية عن البلد بتاعتنا 😒.
وبالفعل اتخطبت ليه و بعد فترة صغيرة اتجوزنا .
بصراحة كان شاب محترم وابن ناس و حبنى وخلانى احبه اوووى ❤️.
اخدنى و سافرنا لى بيتنا فى المحافظة التانية ، كان بيت قديم اوووى وارثه من ابوه .....وكان هو يتيم الاب والام و ملوش اخوات ،
أنت تقرأ
زهرة والبيت الملعون
Hororفتاة تتزوج فى بيت تحته اثار وجن وتكون مرتبطة بهذا البيت مع الجن وترى اشياء مرعبة .