بعد حريق اوضة الضيوف والحلم ال شفته اتحقق ، وطبعاً هون فؤاد من موضوع الحريق وقال دة ماس كهربائى . حصل حاجة غريبة بعد ما نمت تانى ليلة .شفت اشكال غريبة اووى ، مسكونى وكتفونى بحاجة مش شايفه هى ايه....!
وقربوا منى وقالوا : مش قلنا ليك متخرجيش من البيت
صرخت وقلت : مش انا .....مش انا دة جوزى .
قالوا ترجعى البيت وتحفروا فى المكان دة ، ومسك واحد دراعى وقعد يرسم عليه مكان فى بيتنا ،
لو معملتوش زى ما قلنا هنحول حياتك لجحيم ، صحيت وانا بصرخ و اقول حاضر. .....حاضر. ....
ببص جنبى لقيت جوزى قام من النوم على صوتى،
فؤاد : مالك. تانى ..... حصل ايه ؟!
انا و بخوف كابوس. كابوس تانى ..... وقعدت ابكى،
فؤاد: طيب احكيلى بس حصل ايه واهدى شوية .
مشهد عجيب
حكيت ليه كل حاجة. وقلت ليه على كلامهم وبقول ليه على الرسمة. و برفع هدوم النوم من على دراعى و اقوله رسمه كدة ، لكن لقيت الر سمة موجودة فعلاً.
ايه دة مش معقول.....حتى جوزى مكنش مصدق ال بيشوفه دة بعنيه..... فعلا مرسوم على ايدى رسم مكان فى بيتنا . بصيت لفؤاد وقلت ليه صدقتنى ...صدقت ان كل ال بيحصل دة مش وهم .
فؤاد كان ساكت مش قادر يتكلم ابدا ،دة شايف الرسم بعنيه .
بص ليا وقال: طيب هما قالوا ايه ليكى ؟
رديت عليه وقلت اول شيء طلبوا منى ارجع البيت و مسبوش مهما حصل ، وبعدين طلبوا نحفر فى المكان دة .
فؤاد بص ليا. وبص فى الرسم وقال المكان دة فى بدروم البيت ، دة زى ما يكون صورة طبق الاصل !
اما هتجنن معقولة الكلام دة ؟! بصيت وقلت احنا الصبح نرجع لانهم هددونى انى لو مرجعناش البيت حياتنا هتكون جحيم .
فؤاد سرح فى الكلام وفكر فيه كويس وبعدين قال :بكرة هجيب عربية تاخد حاجتنا و نرجع تانى البيت.
وفعلا عدت الليلة واحنا خايفين ولما النور طلع راح جاب عربيتين كبار ورجعنا البيت .
ورجعنا كل شيء زى ما كان ، واتفقنا اننا نحفر تانى يوم بعد ما نستريح من تعب نقل العفش. وكدة .
تانى حفر فؤاد بنفسه. وكنت انا بساعده ومستغربين ليه الجن عاوزنا نطلع الكنز !.
هل هما فعلاً عاوزين نكون اغنياء ولا ليهم هدف تانى مش معروف!!
مر يوم بحاله واحنا بنحفر ولكن كان لسه موصلناش لحاجة، لدرجة جوزى تعب اووى من الحفر وقال اكيد بيضحكوا علينا ،وكان محتار يكمل ولا خلاص .
أنت تقرأ
زهرة والبيت الملعون
Horrorفتاة تتزوج فى بيت تحته اثار وجن وتكون مرتبطة بهذا البيت مع الجن وترى اشياء مرعبة .