CHAPTER 6

269 18 5
                                    

C H A P T E R   6


- - -


" halah takkan lepak sekejap pun tak boleh kau ni ?"suara Jungkook kedengaran di hujung talian .

" memang tak boleh . aku kan tengah kerja . Aku memang tak boleh lepak dengan kau ." kata Jisuu dengan bersungguh sungguh .

" sebelum ni , kau boleh je ponteng kerja ."sambung Jungkook lagi .


" kau ni kan , Jungkook . Sekarang ni , aku kene kurangkan untuk keluar malam . Aku en anak dara , tak manislah apa majikan aku kata nanti . " balas Jisuu dengan pelbagai alasan .

" masalahnya , kau tu masih dara ke ? " kata Jungkook yang kedengaran sedikit ketawa .


" kalau tak disebabkan kau yang nafsu kuda itu . Aku masih ada aauuu . " lancar Jisuu dengan nada sedikit geram .


" dahlah , Jungkook makin lama aku sembang dengan kau . Makin sakit hati aku dibuatnya ." sambung Jisuu lalu mematikan panggilan tanpa hiraukan Jungkook .

" hello , Jisuu . YAH PARK JISUU ." jerit Jungkook sekuat hati .


" kau kerja apa sebenarnya ni , Jisuu ." bisik hati Jungkook yang tidak berpuas hati akan kelakuan Jisuu terhadapnya .




( JimSuu POV )

   

Sebaik sahaja , Jisuu mematikan telefonnya . Dia menyusun pakaiannya di dalam almari . Terkejut akan kehadiran , Jimin yang tercegat di depan pintu biliknya membuatkan Jisuu menjerit kerana terkejut .

     Jisuu , mencebik bibir marah pada Jimin . Jimin masuk ke dalam bilik Jisuu mengambil tempat duduk di atas katil Jisuu lalu menyilangkan kakinya . Manakala , Jisuu menyambung menyusun pakaianya .

" apa yang dia nak ? " soal Jimin membuatkan Jisuu sedikit keliru .

" siapa dia ?" kata Jisuu .

" lelaki yang telefon kau tulah ." balas Jimin dengan malas tapi ingin tahu .

" lelaki tu nama dia Jungkook okay . " sambung Jisuu .

" yeye . Dia nak apa dari kau . Sembang sampai aku ada depan pintu pun tak perasan ." merajuk Jimin sambil memuncungkan sedikit mulutnya .

" eee tolonglah jangan nak buat muka macam tu , ingat aku suka . Memandangkan , kau nak tahu sangat . Dia kata , dia rindu aku . Dia nak sangat jumpa aku . Haa puas ? ." ayat Jisuu yang tersusun rapi itu , membuatkan riak wajah Jimin berubah .



     Jisuu , yang sendiri tidak sangka wajah Jimin berubah sebegitu membuatkan dia tiba tiba rasa takut . Jimin , bangun cuba mendapatkan Jisuu manakala Jisuu yang mengundur sedikit demi sedikit hingga ke almari . Mata Jisuu , jelas sedikit ketakutan untuk memandang muka Jimin .

" aku tak kisah , kalau kau nak jumpa sesiapa pun . Termasuk , Jungkook tu . Tapi , ingat jangan sampai aku nampak kau dengan mata aku . " kata Jimin sambil membelai rambut Jisuu .


" petang nanti , aku nak kau pakai yang ada dalam kotak tu ." kata Jimin sambil menunjukkan kotak tersebut . Jisuu , hanya memandang arah jari Jimin .

" nanti kita date halaman belakang . Pakai tau , jangan tak pakai . " sambung Jimin sambil memberi fly kiss lalu meninggalkan Jisuu .


     Jisuu , menutup semula pintu biliknya lalu menghampiri kotak pakaian yang ditunjuk oleh Jimin tadi . Dia , mengambil dan mengocok untuk mengetahui isi kandungan dalam itu . Tanpa tunggu lama lama , di membuat dengan segera membulat mata Jisuu , melihat isi kandungan itu .

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 18, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

The Darker Side Of Life 18+   - PJMWhere stories live. Discover now