המחבר/ת:
user38424188הכריכה:
התקציר:
פרסי עייף.
רק עכשיו הוא התחיל ללמוד בקולג' יחד עם אנבת', רק עכשיו זכה לשים סוף לכל ההרפתקאות והסכנות הכרוכות בהן.
היום שבו הארי פוטר הגיע לביתו היה היום בו התחילה הרפתקה חדשה, שונה יותר מכל הרפתקה אחרת ומלאה במזימות זדוניות, ובשניי נערים שדומים זה לזה יותר ממה שהם חושבים.חזות ראשונית:
דבר ראשון, הכריכה אינה תקנית, לא נמצא בה השם של הכותבת, וגם הכותרת עצמה, הכריכה נראית כאילו היא שם לא לשם מטרה מסויימת, אלה בכדי למלא חלל ריק, דבר שאני דיי סולדת ממנו.
עלו לי ממנה כל מיניי שאלות, למה אין בה דמויות? למה הכותבת לא שמה את השם שלה? למה היא לא עושה את העבודה שלה?
נשארתי עם הרבה שאלות, בלי הרבה תשובות..לגבי התקציר:
ישנן כמה בעיות, התקציר נפתח ב"פרסי עייף." באופן כללי, המשפט עצמו לא מתאים כפתיח לתקציר. ישר מתחילות לצוץ לי שאלות כגון, למה הוא עייף? מה קרה לו שהוא ככה עייף?
שאלות שבתקציר עצמו אין להן תשובה.
לפי דעתי, התקציר בחלק של פרסי קצת "מסורבל", אני הייתי כותבת את זה בצורה כזו:
"לאחר זמן רב, פרסי זכה לשים קץ לכל ההרפתקאות, ובמיוחד לסכנות הכרוחות בתוכן. אשר עייפו אותו.
הוא החל ללמוד בקולג' ביחד עם אנבת' רק בזמן האחרון."
למה בעצם שיניתי?
1- הפתיחה של התקציר, מתפקידה המקורי הוא למשוך את הקורא.
2- ההמשך שלו שהיה מסורבל, ו"דוחה" את הקורא, מתפקידו האמיתי, למעשה, לגרום לקורא לקרוא את הספר.
3- סימני פיסוק, היו מאוד חסרים לי, בשלב מסויים 'נחנקתי' מזה שאין הרבה סימניי פיסוק.חלק 2 בתקציר:
החלק השני בתקציר, מתחיל בצורה יותר חלקה, "היום שבו הארי פוטר הגיע לביתו היה היום שבו התחילה הרפתקה חדשה." לפי דעתי זו התחלה טובה יחסית למה יחסית? ראשית, לא הייתה לי התחלה, חוץ מהכותרת, שאומרת לי על מה הפאנפיק.
שנית, את מוסיפה את הדמות של הארי פוטר כמו ב'דרך אגב' את לא עושה שום דבר בכדי לחבר בינייהם, כלומר- בין הארי לפרסי.
שלישית, הפסיקים, היו לי מעט מידיי פסיקים.
אם הייתי כותבת את זה בעצמי הייתי עושה ככה, "הרפתקאה חדשה החלה, ביום שבו הארי פוטר הגיע לביתו, שונה מכל הרפתקאותיו הקודמות, ומלאה במזימות זדוניות."
מה בעצם שיניתי כאן?
1- הסדר של המשפטים, הוא חשוב ביותר, באופן כללי, להציג קודם את מה שהולך לקרות, ואז את הדמות נותן עניין גדול יותר לקוראים.
2- תוספת של פיסוק! חשוב, את באמת לא משתמשת בהם מספיק. אם תלמדי להשתמש בהם כראוי, אני מבטיחה לך, הכתיבה שלך תשתפר פלאים (מניסיון.)
הסוף היה היחיד שמצאתי לנכון שיצא טוב.פנים הסיפור:
כאשר פתחתי את הסיפור לראשונה, הבנתי מה הבעיה בו- פיסוק שגוי.
מעבר לכך- לא ראיתי בעיות.
הפיסוק הוא באמת דבר בעייתי בסיפור, כתבתי עליו הרבה מאוד בחלק של התקציר, אז לא ארחיב עליו יותר.
אבל עוד בעייה, שאגב, גם לי קרתה המון פעמים- הערות בתוך הסיפור, אסור לכותבים להתערב במתרחש בסיפור, בתוך הפרק עצמו.
את יכולה לעשות הודעה קצרה, או לכתוב בצד, אבל לא בתוך הקריאה, מעבר לזה שזה אסור, זה גם קוטע את הקריאה באמצע.הערות ודגשים:
דבר ראשון- תמצאי מעצב כריכות, יש בווטפאד המון מעצבים טובים, למשל,
Gev11906
יש כמובן גם את אנג'י.
אם תרצי גם אני יכולה לעצב לך.דבר שני- תעבדי על פיסוק, זה באמת חשוב.
דבר שלישי- הערות בסיפור, את חייבת לשים אותן בצד או בפרק נפרד,אני מבטיחה לך שזה יועיל לך.אם יש לך שאלה בנוגע לכל עניין, את מוזמנת לי בפרטי.
YOU ARE READING
ביקורות לספרים, ועוד!
Humorהיי, טוב אז הרבה מאוד זמן חשבתי האם לעשות את זה, או לא, בסוף החלטתי שכן... בספר הזה אני אעשה ביקורות לספרים.. ועוד, פירוט בדיסקליימר😃